دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع برای ۹ ماه انتظار فریبا جعفری نمینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع برای ۹ ماه انتظار اثر فریبا جعفری نمینی

کتاب راهنمای جامع برای ۹ ماه انتظار

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهنمای جامع برای ۹ ماه انتظار

کتاب راهنمای جامع برای ۹ ماه انتظار نوشتهٔ فریبا جعفری نمینی است. انتشارات طلایه این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای جامع برای ۹ ماه انتظار

کتاب راهنمای جامع برای ۹ ماه انتظار چهار بخش دارد؛ «مراقبت‌های قبل از بارداری» و «تبریک می‌گویم شما باردار هستید» و «زایمان» و «پس از تولد». گفته شده است که باید برای داشتن یک فرزند كاملاً سالم، قبل از شروع بارداری به فكر آموختن اطلاعاتی باشيد كه امكان به دنيا آوردن چنين كودكی را به شما خواهد داد. می‌توانيد به‌محض اينكه احساس كرديد برای بارداری آماده هستيد، برای دريافت  اطلاعات لازم به یک پزشک متخصص مراجعه كنيد. كتاب‌ها و كلاس‌های آموزشی نيز کمک بسيار مؤثری برای آموختن نكاتی كه لازم داريد، خواهند بود و کتاب حاضر یکی از همین آثار است.

خواندن کتاب راهنمای جامع برای ۹ ماه انتظار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران زایمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای جامع برای ۹ ماه انتظار

«با لمس سر بچه پزشک می‌تواند تورم اسکالپ را بیابد. این تورم نشان دهنده وجود فشار محیطی توسط گردن رحم بر اسکالپ است که موجب برگشت خون از پوست بر مرکز فشار می‌شود. وجود این تورم دلالت بر انعطاف‌پذیر بودن گردن رحم در مقابل فشاری است که سر برای خروج وارد می‌کند و این امر ممکن است به دلیل وجود مانعی برای خروج نوزاد باشد. گاهی تورم چند سانتیمتر ضخامت دارد که دال بر فشار بیشتر است. فشار زیاد در کانال زایمانی می‌تواند بر شکل سر نوزاد تأثیر داشته باشد. در هنگام تولد این نوزادان، سر نوزاد مانند سر افراد بزرگسال و تی کودکان نیست بلکه به دلیل این که استخوان‌های جمجمه هنوز جوش نخورده‌اند سر می‌تواند فشرده یا کشیده شود. درزهای جمجمه باز هستند و استخوان‌ها می‌توانند روی هم بیافتند. این روی هم افتادن استخوان‌ها را می‌توان با معاینه از راه واژن تشخیص داد و اغلب تغییر شکل سر نوزاد به حالت کشیدگی در ابتدای زایمان دیده می‌شود اما معمولاً خودبخود پس از چند روز سر به حالت طبیعی باز می‌گردد. قابلیت تغییر شکل سر نوزاد مطابق با فشارها و استرس‌ها مختلف در طول زایمان است. انعطاف‌پذیری جمجمه از شکستن آن جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد فرایند زایمان انجام شود در غیر اینصورت مانعی برای زایمان محسوب خواهد شد. تغییر شکل جمجمه با سست شدن مفاصل لگن مادر امکان خروج از کانال زایمانی را فراهم می‌آورد.

هنگام معاینه از طریق واژن معمولاً مادر صدای پزشک را می‌شنود که براساس مشاهداتش می‌گوید: «گشادی گردن رحم، مرحله باز شدن کامل، نمایان شدن سر نوزاد و خروج» هر کدام از این اصطلاحات نشان دهنده مرحله‌ای از زایمان هستند بطور مثال، زمانی که پزشک می‌گوید: «۶ سانتیمتر، ۸۰ درصد، منفی یک، LOA» یعنی دهانه رحم ۶ سانتیمتر باز شده است، میزان کنار کشیدن در گردن رحم ۸۰ درصد است، سر یک سانتیمتر از سطح میانی لگن عبور کرده است و هنگام حرکت استخوان پس سر رو به جلو و چپ می‌باشد. این مقیاس‌ها در هنگام انقباضات شدید به حداکثر خود می‌رسند. تغییر در این معیارها بستگی به میزان بزرگی حفره لگن در هنگام زایمان دارد.

زمانی که مقیاس‌های زایمان به حداکثر رسید، پزشک با یک دست به شکم در بالای رحم فشار می‌آورد تا جنین را بطرف پایین در کانال زایمانی سوق دهد و در همان حال با دست دیگر سر جنین را از طریق واژن لمس می‌کند. این حرکت ساده کمک می‌کند تا مناسب بودن سر جنین با کانال زایمانی تشخیص داده شود. برای اولین بار دکتر امانوئل فریدمن در نموداری میزان باز شدن دهانه رحم را در مقابل زمان زایمان نشان داده است. اکنون در بسیاری از مراکز زایمان منحنی فریدمن راهنمای مفیدی برای نمایش پیشرفت طبیعی زایمان است زیرا پیشرفت زایمان در هر زن با این منحنی مقایسه می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۸۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان