دانلود و خرید کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت نجم الدین طبسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت اثر نجم الدین طبسی

کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت

کتاب الکترونیکی گفتارهایی در نقد وهابیت نوشتۀ نجم الدین طبسی است و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است. کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت به بررسی و نقد وهابیت پرداخته است.

درباره کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت

کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت بخشی از سلسله‌نشست‌های گفتمان عقاید و اندیشه‌ها، در موضوع سنت نبوی از دیدگاه سلفیات و وهابیان است که با استعانت از عنایات بقیه الله الاعظم تهیه شده است. یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌ها در نقل و نقد عقاید وهابیت، تهاجم این فرقه بر مذهب اهل‌بیت به خاطر هراس آنان از گسترش این فرهنگ است. کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت شامل موضوعاتی چون: آشنایی با جریان اهل حدیث و ظهور وهابیت، جایگاه اهل‌بیت از دیدگاه وهابیت و سلفی‌ها، اجتهاد، نگرش وهابیت نسبت به تبرک و استشفا است.

خواندن کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث دینی مناسب است.

بخشی از کتاب گفتارهایی در نقد وهابیت

«در قرن دوازدهم محمدبن‌عبدالوهاب ظهور کرد. بزرگ‌ترین دغدغه و مسئله‌ای که او به آن پرداخت، مسئله تمرکز و دفاع از آرای جدید ابن تیمیه، و عقیدۀ این تیمیه در مخالفت اهل بیت بود.

در همین سال‌ها امپراتوری عثمانی تجزیه شد و آل‌سعود بر عربستان مسلط گردید. آل سعود فرقه و طایفه‌ای بودند که همراه با وهابیت می‌توان بک کارنامه ننگین از جنایت‌ها و قتل‌ها نام برد از جمله: حمله به مسلمانان، حمله به نجف و کربلا، قتل و غارت شیعیان، غارت خزائن و اموال حرم امام حسین، و این‌ها هر کدام عنوان سرفصل‌هایی از کارنامۀ جنایت مشترک این حکومت و فرقه‌ای است که با آن‌ها همراه بوده است.

آل سعود مذهب وهابیت را به عنوان مذهب رسمی عربستان اعلام کردند و امکانات این کشور مهم در اختیارشان قرار گرفت. یکی از الفاظی که وهابیت خیلی به آن استناد می‌کنند، واژۀ «سلفیت» است. در فرهنگ اسلامی وقتی واژه «سلف» به کار می‌رود معمولاً تابعان، صحابه و محدثان قرن دوم هجری مورد نظر هستند، ولی وهابیان با استفاده از این کلمه، فقط ادعا می‌کنند که پیرو سلفیون هستند حال آن که این ادعا با گزارشات تاریخی، سازگاری ندارد و باید در جای دیگری به طور مفصل مورد بحث قرار گیرد...»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۵۷۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان