دانلود رایگان کتاب مطالعه موردی چند اگزبیشن از شیرین نشاط فرشید خیرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مطالعه موردی چند اگزبیشن از شیرین نشاط اثر شادی زهره وندی

کتاب مطالعه موردی چند اگزبیشن از شیرین نشاط

معرفی کتاب مطالعه موردی چند اگزبیشن از شیرین نشاط

کتاب الکترونیکی مطالعه موردی چند اگزبیشن از شیرین نشاط نوشتۀ فرشید خیرآبادی و شادی زهره وندی است. کتاب مطالعه موردی چند اگزبیشن از شیرین نشاط به بررسی آثار این هنرمند پرداخته است.

درباره کتاب مطالعه موردی چند اگزبیشن از شیرین نشاط

این کتاب پژوهشی در زمینه مطالعۀ موردی چند اگزبیشن از شیرین نشاط انجام شده. از آنجا که دربارۀ این هنرمند در ایران کمتر به پژوهش پرداخته شده، این کتاب پژوهشی حول این موضوع است تا از یک طرف برخی از آثار این هنرمند برجسته را به معرض نمایش گذاشته و از طرف دیگر نمایشگاه ها و جوایز وی را معرفی گردند. با خواندن این کتاب شما می‌توانید با شیرین نشاز هنرمند ایرانی برجسته، آثار، گالری‌ها و نمایشگاه‌های برگزار شده وی آشنا شده و سبک هنری او را به طور کامل بشناسید.

درباره شیرین نشاط

شیرین نشاط (زاده ۶ فروردین ۱۳۳۶ در قزوین)، هنرمند عکاس و فیلم‌ساز ایرانی معاصر است. او برندهٔ تندیس شیر نقره‌ای جشنواره فیلم ونیز به عنوان بهترین کارگردان به‌خاطر فیلم زنان بدون مردان است. شیرین نشاط هم‌اکنون در نیویورک زندگی می‌کند.

شیرین نشاط در قزوین در خانواده‌ای تحصیل کرده زاده شد. شیرین در سال ۱۳۵۳ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در دانشگاه کالیفرنیای برکلی به تحصیل هنر پرداخت. او در طول دهه ۱۹۸۰ میلادی مدیر شرکت نمایشگاه هنر و معماری نیویورک بود. در این دوره او با برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند Werchitecture، عکس‌های ساختمان‌های آسیب دیده در سارایوو به تحلیل نقش جنسیت در تعیین فضاها (و برعکس) معناهای فضای فیزیکی پرداخت، موضوعی که به همهٔ فیلم‌های او راه یافت.

او در سال ۱۹۹۰ که برای نخستین بار به ایران بازگشت، تحت تأثیر تغییرات بنیادی در کشور تصمیم گرفت به ثبت دریافت‌هایش از این تغییرات، به‌ویژه دربارهٔ وضع زنان بپردازد. او رشته عکس‌های «زنان الله» را به این علت تهیه کرد. او در این عکس‌ها که خود در آنها نقش‌آفرینی می‌کرد، با کنار گذاشتن کلیشه‌های رایج دربارهٔ زن مسلمان، به بررسی موضوع شهادت در اسلام پرداخت. در سال‌های بعد او سه چیدمان ویدئویی سیاه و سفید به نام‌های «عصیانگر» (۱۹۹۸)، «جذبه» (۱۹۹۹) و «اشتیاق» (۲۰۰۰) ساخت. این سه‌گانه به موضوع پویایی رابطهٔ زن و مرد در جوامع اسلامی می‌پردازد. او به گفتهٔ خودش در این فیلم‌ها با قرار دادن موضوع در بافتی جدید و درون بافتی فلسفی و شاعرانه، به واسازی آن می‌پردازد.

در سال ۲۰۰۱ فیلیپ گلاس آهنگساز آمریکایی از او خواست فیلمی بسازد که او برای آن آهنگ بسازد. شیرین نشاط تحت تأثیر مشاهده تصاویر تلویزیونی برخوردهای فلسطینی‌ها و سربازان اسرائیلی، فیلم رنگی یازده و نیم دقیقه‌ای «گذرگاه خمیده»، را ساخت که با موسیقی گلاس همراه شد. در همین سال او چیدمان سیاه و سفید ویدئویی دیوانه را دربارهٔ جدایی و شور، و نبض را دربارهٔ هویت‌های خصوصی و عمومی ساخت. از آثار دیگر او می‌توان از یک اثر تلفیقی بر مبنای مثنوی منطق‌الطیر عطار نام برد. 

خواندن کتاب مطالعه موردی چند اگزبیشن از شیرین نشاط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به هنر مناسب است.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
رایگان