دانلود و خرید کتاب اشراقات من حیاة فاطمه المعصومه (س) جاسم المحمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اشراقات من حیاة فاطمه المعصومه (س) اثر جاسم المحمد

کتاب اشراقات من حیاة فاطمه المعصومه (س)

معرفی کتاب اشراقات من حیاة فاطمه المعصومه (س)

کتاب اشراقات من حیاة فاطمه المعصومه (س) از جاسم المحمد و حسن جهانگیری را انتشارات زائر آستانه مقدسه منتشر کرده است. این کتاب به زبان عربی به شرح زندگی حضرت معصومه سلام‌الله‌‌علیها و توضیحاتی دربارهٔ معماری حرم ایشان در قم پرداخته است.

درباره کتاب اشراقات من حیاة فاطمه المعصومه (س)

شناخت شخصیت‌های مذهبی و در رأس آنان پیامبر (ص) و اهل‌بیت ایشان ازاینحیث ضروری است که سبب عمق بخشیدن به معارف دین، الگوگیری از سیره‌وسنت این بزرگان و درنهایت افزایش معنای زندگی از طریق تفکر و تدبر در روش‌ومنش این بزرگواران خواهد شد. کشور ایران این افتخار را یافته که در گوشه‌گوشهٔ خود میزبان فرزندان و نوادگان امامان بوده و فضایی معنوی و روحانی برای مشتاقان و طالبان محضرشان فراهم نماید. ازجمله این اماکن متبرکه حرم حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم است که پناهگاه زائران و عاشقان حاجتمند است. به‌همین‌دلیل شناخت این بانوی کریمه کمک می‌کند تا دوستدارانشان از عمق قلب و باتمام‌وجود به زیارت ایشان شتافته و پیروی عارفانه‌تر و خردمندانه‌تری از ایشان داشته باشند. کتاب اشراقات من حیاة فاطمه المعصومه (س) به‌قلم جاسم المحمد و حسن جهانگیری به زبان عربی تألیف شده و به بازتاب گوشه‌هایی از زندگی حضرت و چگونگی زیارت ایشان پرداخته و  معماری و بخش‌های گوناگون حرم ایشان را معرفی کرده است.  

خواندن کتاب اشراقات من حیاة فاطمه المعصومه (س) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

زائران عرب‌زبان حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و کسانی که جویای راهنمایی این اشخاص به زبان عربی هستند و نیز علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتب مذهبی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب اشراقات من حیاة فاطمه المعصومه (س)

«إشراقات من حياة فاطمة المعصومة

نسبها

السيدة فاطمة بنت موسى الكاظم بن جعفر الصادق بن محمد الباقر بن علي زين العابدين بن الحسين الشهيد بن علي إبن أبي طالب السلام، سليلة الشجرة النبوية و الدوحة الهاشمية، وثمرة من ثمار الشجرة العلوية، و بنت فاطمة وخديجة، و الحسن و الحسين سيدي شباب أهل الجنة صلوات الله عليهم أجمعين. و تنتسب السيدة إلى الإمام الحسن عل السلام عن طريق جدتها أم الإمام محمد الباقر على السلام فاطمة بنت الإمام الحسن المجتبى على السلام ،

نشأتها

أشرق نورها في مدينة جدها رسول الله في الأول من ذي القعدة عام ١٧٣ الهجرية، و ترعرعت في بيت الإمامة و مهبط الملائكة و منزل الوحي، عند أبيها الإمام موسى كاظم الغيظ، و أخيها علي الرضا الإمام الرؤوف، فكانت مثالا للصبر و الرأفة و العطاء و البركة، و هي أخت الإمام الرضا من أم واحدة، وإسم أمهما نجمة أو تكتم. وقد مر على العلويين أقسى المحن وأشد الظلم، من خلفاء الجور، فكانوا مشردين و مبعدين عن ديارهم، و خصوصا ما أصاب الإمام الكاظم من السجن و أولاده من التشريد، فكان ذلك سببا لعدم زواج الكثير من بنات الرسالة، لذا لم تتزوج السيدة حتى فارقت الدنيا، والتحقت بالرفيق الأعلى.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان