دانلود و خرید کتاب بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش محمدجواد گودینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش اثر محمدجواد گودینی

کتاب بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش

کتاب الکترونیکی بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش نوشتۀ محمدجواد گودینی است و انتشارات میراث ماندگار آن را منتشر کرده است. کتاب بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش، به بررسی زندگی این شاعر عرب پرداخته است.

درباره کتاب بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش

کتاب بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش، به زندگی پرماجرای شاعر شیعی برجستهٔ عصر عباسی جناب ابوفراس می‌پردازد. این کتاب در ۲۱۲ صفحه و دو فصل تدوین شده و نویسنده در فصل نخست، به زندگی و شرایط سیاسی‌اجتماعی عصر شاعر پرآوازهٔ حمدانی پرداخته و در فصل دوم نیز گزیده‌ای از سروده‌های وی را ترجمه و شرح نموده است. حمدانیان از حکومت‌های شیعه دوازده‌امامی بودند که در عصر خلافت عباسی از سال ۳۱۷ هجری تا سال ۳۹۲ تداوم داشته و بر بخش‌هایی از عراق، سوریه و ترکیه امروزی حکومت داشتند. این دولت شیعی به سال ۳۹۲ هجری ۱۰۰۲ میلادی توسط حکومت فاطمیان برچیده شد و به پایان رسید.

ابوفراس از مشهورترین شاعران عصر عباسی و دربار حمدانیان بوده و در ستایش اهل بیت رسالت نیز اشعاری از او برجای مانده است که مشهورترین آن، قصیده شافیه به شمار می‌رود. وی مدتی را در اسارت رومیان روزگار گذراند و اشعار سوزناکی در هنگام حبس از وی برجای مانده که بیشتر شِکوه از روزگار و درخواست از سیف‌الدوله برای تلاش جهت رهایی او از زندان است. این اشعار که به اَسریات یا رومیات معروف شده، با سروده‌های مسعود سعد سلمان (سراینده دوره غزنویان) در ادب پارسی قابل هماوردی است. سرانجام این شاعر نامدار شیعی ابوفراس حمدانی به سال ۳۵۷ هجری به قتل رسید.

خواندن کتاب بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران مباحث دینی و تاریخی مناسب است.

بخشی از کتاب بررسی زندگانی ابوفراس حمدانی و تاملی بر اشعارش

«ای دختر عزیزم، اندوه به خود راه مـده و جـزع مکـن؛ چـرا کـه همهٔ انسان‌ها [این راه و مسیر] را می‌روند. دخترم، در مصیبت‌های بزرگ و دشوار، صبر و شکیبایی نیکو و زیبا پیشه کن [این مصیبت نیز مصیبتی بزرگ و اندوهی جانکاه است؛ پـس شـکیبا باش و اندوه را از چهره‌ات بزداي]. اي دخترم، براي پدرت گریه کن و براي او، از پشت پردهٔ ستر و حجاب، ندبه کرده و اشک بریز. هنگامی که مرا می‌خوانی و آن هنگام که من از پاسخ‌دادن خسـته شـده چنین بگو: ابو فارس که زینت جوانان است، از جوانی خویش به رمند نشـد و توشه‌ای برنداشت". 

پس از آنکه ابو فارس حمدانی با توطئهٔ قرعویۀ به قتل رسید و طومـار زندگانی شاعر جوان درهم‌پیچیده و درخت عمرش خزان گردید، قرعویـۀ دو پسر سیف الدولۀ حمدانی (ابوالمعالی و سعد الدولۀ) را با زهر به کـام  مرگ فرستاد تا خودش حکومت حمدانیان را تصرف نماید...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان