دانلود و خرید کتاب طبقه ششم خانه پنج طبقه آنار رضایف ترجمه علی ملایجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طبقه ششم خانه پنج طبقه اثر آنار رضایف

کتاب طبقه ششم خانه پنج طبقه

نویسنده:آنار رضایف
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب طبقه ششم خانه پنج طبقه

کتاب  «طبقه ششم خانه پنج طبقه» نوشتۀ آنار رضایف و ترجمۀ علی ملایجردی است و انتشارات خردگان آن را منتشر کرده است. طبقهٔ ششم خانهٔ پنج‌طبقه ۶ داستان کوتاه را در برمی‌گیرد.

درباره کتاب طبقه ششم خانه پنج طبقه

طبقهٔ ششم خانهٔ پنج‌طبقه شامل ۶ داستان کوتاه می‌شود که از ۲ کتاب «اتاق هتل» و «جشن سالگرد دانته» و همین‌طور سایت اینترنتی ادبیات آذربایجان گرفته شده است و علی ملایجردی آن‌ها را به فارسی ترجمه کرده است. علی ملایجردی، مترجم کتاب طبقۀ ششم آپارتمان پنج‌طبقه در آغاز کتاب بر این نکته تأکید کرده است که «این داستان‌ها با اجازۀ کتبی نویسنده از روی متن انگلیسی با مقابله با متن ترکی آن به فارسی برگردانده شده‌اند».

داستان‌های کتاب طبقهٔ ششم خانهٔ پنج‌طبقه عبارت‌اند از: «تو، من، او و تلفن»، «کتاب طبقهٔ ششم خانهٔ پنج‌طبقه»، «لیموزین قرمز»، «مأمور پالتوداری»، «قلبم دارد تیر می‌کشد» و «افسانۀ پادشاه خوب». ازآنجاکه آنار رضایف در زمان سرکوب پاک‌سازی‌های استالین در آذربایجان تحت سیطرۀ شوروی متولد شد، شرایط و محیط سیاسی‌اجتماعی بر او بسیار تأثیر گذاشت که در آثارش کاملاً مشهود است. داستان‌های مجموعۀ طبقهٔ ششم خانهٔ پنج‌طبقه در دورۀ اتحادیۀ شوروی سابق نوشته شده‌اند. این داستان‌ها به‌ظاهر ساده هستند؛ اما معنا و مفاهیم عمیق را در خود پنهان کرده‌اند که باید آن را کشف کرد. شخصیت‌پردازی در داستان‌های مجموعۀ طبقهٔ ششم خانهٔ پنج‌طبقه هنرمندانه و دقیق صورت‌گرفته است. شخصیت‌های اصلی داستان معمولاً افرادی داری نقص هستند و اکثر داستان‌ها به تعارضات موجود بین نسل‌ها و سیستم‌های سیاسی می‌پردازند.

خواندن کتاب طبقه ششم خانه پنج طبقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره آنار رضایف

آنار رسول اوغلو رضایف، معروف به آنار شاعر، نویسنده، مترجم، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و دبیر اتحادیۀ نویسندگان آذربایجان ۴ مارس ۱۹۳۸ در باکو متولد شد. خانوادۀ او اهل ادبیات بودند و پدرش رسول رضا شاعر بود. آنار رضایف بعد از ۱۰ سال تحصیل در دانشکدۀ موسیقی، به دپارتمان فلسفه در دانشگاه باکو رفت. پس از آن هم در دوره‌های فیلمنامه‌نویسی و فیلم‌سازی شرکت کرد. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران شعر نوی آذربایجان و اولین نویسندۀ شعر بی‌وزن در آذربایجان محسوب می‌شود. برخی آنارضایف را پدر داستان‌نویسی مدرن آذربایجان می‌دانند. داستان‌های او به چندین زبان مختلف دنیا مانند روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی ترجمه شده‌اند. از میان آثار آنار رضایف می‌توان به «در حسرت عید»، «باران بند آمد»، «قوم‌وخویش»، «فرصت»، «شما را روایت کردم»، «بی شما»، «روزهای تابستانی شهر» و «اتاق هتل» اشاره کرد. بر اساس بعضی از رمان‌های او فیلم سینمایی نیز ساخته شده است.

بخشی از کتاب طبقه ششم خانه پنج طبقه

«تلفنت دیروز مرد. فقط آدم‌ها نمی‌میرند، بلکه تلفن‌ها هم می‌میرند. در طی عمرتان خیلی از عدد و شماره‌ها را فراموش می‌کنید. شماره پاسپورت، مبلغ حقوق، شماره پلاک ماشین یک دوست، مسافت بین زمین و ماه، جمعیت شهری که در آن زندگی می‌کنید و همین‌طور اعداد و شماره‌های زیادی؛ تمام این‌ها را فراموش خواهید کرد به جز این پنج عدد را. آن پنج عددی که به طور خاصی پشت‌سرهم قرار گرفته‌اند که تو آن را دوست داشتی. آن پنج عدد، صدای او و رایحۀ بنفشه‌ها را. گاهی اوقات تلفن را چنان باظرافت و آرامی برمی‌داشتم مثل این که قاب پیانوی بزرگی را بردارم. گاهی اوقات چنان بااحتیاط تمام تلفن را می‌گذاشتم که گویا دارم در تابوتی را می‌گذارم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان