دانلود و خرید کتاب گاو نشسته کیست؟ استفانی اسپینر ترجمه مرضیه بیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گاو نشسته کیست؟ اثر استفانی اسپینر

کتاب گاو نشسته کیست؟

معرفی کتاب گاو نشسته کیست؟

کتاب گاو نشسته کیست؟ نوشتۀ استفانی اسپینر با ترجمۀ مرضیه بیگی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. در این مجلد، خوانندگان با شخصیتی به نام گاو نشسته آشنا می‌شوند، پسری که در ۱۰سالگی بوفالو شکار کرد و نقش مهمی در تاریخ قبیله‌اش داشت.

درباره کتاب گاو نشسته کیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده قرار است با شخصیتی گاو نشسته آشنا شود؛ اما برخلاف نام گول‌زننده‌اش او حیوان نیست، بلکه انسان است. نام اصلی او تاتانکا ایوتاکه (گاو نشسته، ترجمۀ این اسم محسوب می‌شود) است که در ۱۸۳۱ میلادی در داکوتای جنوبی به دنیا آمد. او یکی از رهبران سرخ‌پوستان آمریکا و متعلق به قبیلهٔ لاکوتا بود. او در جنگ میان سرخ‌پوستان و آمریکایی‌ها توانست قبایل را ترغیب به جنگ کند. در ۲۵ ژوئن ۱۸۷۶ و با تحریک او، تعداد ۳۵۰۰ نفر از جنگجویان قبایل سو و شاین علیه هنگ هفتم سواره‌نظام ایالات متحده بسیج شدند و در نبرد لیتل بیگ‌هورن با نیروهای ژنرال جرج آرمسترانگ کاستر درگیر شدند. در این نبرد، علاوه بر شکست نیروهای دولتی آمریکا، جرج کاستر نیز کشته شد. بعد از این شکست، دولت ایالات متحده هزاران سرباز را به منطقه فرستاد و طی یک سال، بسیاری از افراد قبیلۀ لاکوتا تسلیم شدند؛ اما گاو نشسته تسلیم نشد و به‌ناچار قبیلهٔ خود را به کانادا برد. پس از گذشت ۴ سال او همراه با بیشتر افراد قبیله به آمریکا بازگشت و تسلیم نیروهای دولت ایالات متحده شد. در ۱۸۹۰ به اتهام دخالت در تحریک سرخ‌پوستان، دولت ایالات متحده دستور بازداشت او را صادر کرد. با مقاومت گاو نشسته در برابر مأموران، درگیری بین طرف‌داران او و مأموران آغاز شد که طی آن گاو نشسته با شلیک مأموران کشته شد.

کتاب گاو نشسته کیست؟ خواننده‌اش را به سفری در زندگی عجیب و ماجراجویانۀ سرخ‌پوستان آمریکا می‌برد. در این سفر جذاب او متوجه می‌شود که چطور گاو نشسته اولین بار در ۱۰سالگی همراه شکارچیان قبیله‌اش به شکار بوفالو رفت و اولین بوفالوی خود را در کمال ناباوری شکار کرد، بعدها رئیس قبیله شد و در جنگ‌ها و اوضاع سخت قبیله‌اش را رهبری کرد. علاوه بر آن، با رسوم و اعتقادات سرخ‌پوستان نیز آشنا می‌شود.

فهرست مطالب کتاب گاو نشسته کیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: گاو نشسته کیست؟

فصل ۱: آهسته

فصل ۲: گاو نشسته

فصل ۳: رئیس جنگ

فصل ۴: رهبر قوم سو

فصل ۵: طلا

فصل ۶: لیتل بیگ‌هورن

فصل ۷: تسلیم

گاه‌شمار زندگی گاو نشسته

خواندن کتاب گاو نشسته کیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان