دانلود و خرید کتاب پارسای پارسی ابوالقاسم غلامی‌مایانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پارسای پارسی اثر ابوالقاسم غلامی‌مایانی

کتاب پارسای پارسی

انتشارات:اندیشه معاصر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پارسای پارسی

سلمان، یار راستین پیامبر(ص)، پس از رحلت آن حضرت، سعی در زنده نگه داشن سنت و سیره رسول خدا(ص) داشت. دوران استانداری او در مدائن، آمیخته با زهد و تقوا و اخلاص بود و با عدالتی مثال زدنی که نشأت گرفته از راه و روش امام علی(ع) بود، سراسر حکمت و عبرت و تعهد و مسؤولیت را به نمایش گذاشت که می‌تواند به عنوان یک الگوی ناب، مورد استفاده و بهره برداری جوامع امروز بشری قرار گیرد.

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۵/۰۶/۰۱

یکی از سوالات اساسی پیرامون شخصیت حضرت سلمان پارسی ، پرسش از شخصیت و هویت واقعی اوست!! برخی منابع شخصیت حضرت سلمان را افسانه ای دانسته اند.اما اعتبار اسناد تاریخی زندگی او به قدری است که جای هیچ شبهه ای

- بیشتر
حسینی
۱۳۹۸/۱۱/۰۸

خوب بود.بیشتر حالت پژوهشی داشت

|قافیه باران|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲

پارسای پارسی!🔸🔶 ... "روزبه "معروف به سلمان محمدی(فارسی) ،صحابه والا مقام ایرانی. متاسفانه اولین آشناییم با جناب سلمان حکیم بود اما خوشبختانه مطالب، مفید واقع شدن... حقیقتا چنین جایگاهی موجب افتخار است..👌 _ مطالب پربار تر از کتاب " ابوذر " بود اما همچنان انسجام

- بیشتر
منیره
۱۳۹۶/۰۷/۲۰

ممنون از نویسنده اش ....بسیار عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
«زهد» به معنای حرام ساختن نعمت‌های الهی بر خود نیست. زهد به معنای عدم دلبستگی به امور مادی است
Zahra sadat
از جملات قصار سلمان فارسی «از شش چیز در شگفتم: سه چیز آن مرا می‌خنداند و سه چیز دیگر به گریه‌ام می‌اندازد. آن سه چیز که مرا به گریه می‌اندازد: جدایی از دوستان محمّد (ص) ، هراس و وحشت قیامت و ایستادن در پیشگاه خدای عزّوجلّ است. و امّا آن سه چیزی که مرا به خنده وا می‌دارد: یکی کسی است که در پی دنیاست، حال آن‌که مرگ در پی اوست. دیگری کسی که در غفلت به سر می‌برد، حال آن‌که از او غافل نیستند؛ یعنی خداوند ناظر اعمال اوست و سومی کسی که دهانش به خنده باز می‌شود، در صورتی که نمی‌داند آیا خداوند از او خشنود است یا ناخشنود»
حسینی
نام سلمان، پیش از اسلام آوردنش روزبه بود. پس از پذیرش اسلام، پیامبر او را سلمان نامید. کنیه او را نیز «ابوعبدالله» و «سلمان الخیر» نامیدند.
Mithrandir
آن بزرگوار پیوسته این سخن رسول خدا را برای مردم تکرار می‌کرد: «همانا علی (ع) دری است که خداوند گشوده است. هر کس در آن وارد شود، مؤمن است و هر کس که از آن خارج گردد، کافر است.»
Zahra sadat
سلمان گفت: در ماه سه روز روزه می‌گیرم و خداوند فرموده است: «هر کس عمل نیکی انجام دهد پاداش ده برابر دارد. از طرف دیگر، روز آخر شعبان را روزه گرفته و آن را به روزه ماه رمضان متصل می‌کنم و هر که چنین کند، پاداش روزه همیشه را دارد. از رسول خدا (ص) شنیدم که فرمود: هر کس با طهارت بخوابد، در ثواب، چنان است که تمام شب را عبادت کرده باشد. امّا ختم قرآن، رسول خدا (ص) فرمود: هر کس یک بار سوره «قل هوالله‌» را بخواند، پاداش یک سوم قرآن را دارد و هر که دو بار بخواند، دو ثلث قرآن را خوانده است و هر که سه بار بخواند، گویا قرآن را ختم کرده است. و نیز حضرت فرمود: یا علی، هر کس تو را با زبان دوست‌بدارد یک سوم ایمانش کامل شده، هر که با دل و زبان دوستت بدارد، دو ثلث ایمان او کامل شده؛ و هر که با دل و زبانش دوستت‌بدارد و با دست هم یاری‌ات کند، تمام ایمان را به دست آورده است»
Zahra sadat
او به سوی آخرین فرستاده خدا هدایت شد و وقتی رسول خدا (ص) را دید، مرگش فرا رسید. آری، روزبه مُرد و از خاکسترش سلمان، زاده شد؛ «یُحیِی الْحَیّ مِنَ الْمَیِّتِ.»
Mithrandir
سلمان، حدود بیست سال استاندار مدائن بود و پیش از او، مدتی حذیفه بن یمان، حاکم مدائن بود و در زمانی که استاندار مدائن نبود، چندی با سکونت در آن شهر، به تبلیغ و ترویج اسلام می‌پرداخت.
Mithrandir
سلمان با ابوذر غفاری پیمان برادری بست.
Mithrandir
او در سنین بسیار پیری با بیش از دویست سال سن از دنیا رفت و قبر او در مداین است (۳۲ کیلومتری بغداد و حدود ۲۰۰ متر مانده به طاق کسری)
Mithrandir
پارسای پارسی آنچه را که در این کتاب می‌خوانید آشنایی با شخصیتی برجسته، نستوه، کارآمد، بزرگوار، پژوهشگر و متدینی راستین است که به حق دین اسلام را آزموده، مطالعه کرده و با معرفت و شناخت برگزیده است. او زرتشتی و مسیحی بوده و از دین مانی و مزدک نیز آگاهی کامل داشته است؛ امّا همیشه در پی دینی فراتر از آن بوده و قبل از اسلام نیز خداپرست بوده و سابقه‌ی بت پرستی در شناسه‌ی او وجود ندارد. از اولین کسانی بود که به دین اسلام گروید؛ و از ارکان دین مبین اسلام بوده و هست و تا آنجا پیش رفت که رسول گرامی اسلام (ص) درباره او فرموده است «سلمان منا اهل البیت»
Mithrandir

حجم

۸۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۸۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان