دانلود و خرید کتاب اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری محمدرضا دلاوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری اثر محمدرضا دلاوری

کتاب اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری

معرفی کتاب اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری

کتاب اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری، به منظور آموزش کارهای اداری و مراحل قانونی برای احقاق حق تضییع شده برای هر شخصی است. محمدرضا دلاوری نویسنده‌ی این کتاب و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی ناشر آن هستند. 

درباره‌ی کتاب اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری

اگر به هر دلیلی، حقی از شما ضایع شده باشد، برای رسیدگی به آن و احقاق حق خود لازم است تا با اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری آشنا باشید.شما باید از مراحل قانونی که برای رسیدگی به شکایت شما طی می‌شود آگاه باشید و شرایط اقامه دعوی را بدانید. محمدرضا دلاوری، وکیل پایه یک دادگستری در کتابش، اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری، این مسائل و مراحل را، از ابتدایی‎‌ترین گام توضیح داده است. 

کتاب اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری برای افرادی که باید مرتبا به شعبات دیوان‌های عدالت اداری مراجعه کنند و یا هر کسی که می‌خواهد اقامه‌ی دعوی بکند، کاربردی و خواندنی است. 

جملاتی از کتاب اصول حاکم بر طرح دعوی و فرآیند رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری

حق مراجعه به مراجع صالح به منظور احقاق حق ماهوی تضییع شده برای هر شخصی بالغ و نابالغ، عاقل یا مجنون، حقیقی یا حقوقی به وجود می‌آید در عین حال اقامه دعوی برای تثبیت حق و اجرای آن مستلزم وجود شرایطی است که عبارت است از:

۱ ـ تقدیم دادخواست

۲ ـ اهلیت قانونی

۳ ـ منجز بودن حق مورد ادعا

۴ ـ ذی‌نفع بودن

اگرچه اقدام به اقامه دعوا حتی با نبودن هریک از این شرایط امکان‌پذیر است، اما نبودن شرط یا شرایط مورد اشاره موجب می‌شود که مرجع صلاحیت دار وارد رسیدگی شود اما از رسیدگی به ماهیت دعوا یعنی بررسی وجود یا فقدان حق اصلی مورد ادعا و تضییع یا انکار آن و ترتیب آثار قانونی مربوط در قالب حکم ممنوع شود، نتیجه چنین حالتی علی الاصول صدور قرار رد یا عدم استماع دعوی است.

در بین شرایط اقامه دعوی در دعاوی مدنی و طرح آن در محاکم دادگستری یکی از شرایط تقدیم دادخواست که در دیوان عدالت اداری تقدیم دادخواست از شرایط اقامه دعوا شمرده نمی‌شود بلکه از شرایط لازم برای شروع رسیدگی شعب دیوان و بررسی وجود یا عدم وجود شرایط اقامه دعوا است در حقیقت به صراحت ماده ۱۶ قانون دیوان عدات اداری رسیدگی در دیوان مستلزم تقدم دادخواست است و چنانچه دادخواست تقدیم نشود دیوان از رسیدگی ممنوع می‌باشد و در نتیجه نه تنها رسیدگی ماهوی غیرممکن می‌شود بلکه رسیدگی به حاصل بودن یا نبودن شرایط اقامه دعوی نیز غیرممکن شده و نوبت به صدور قرار رد دعوا و یا عدم استماع دعوی نمی‌رسد و لذا دادخواست یکی از مهم‌ترین برگ‌های قضایی است که برای اقامه دعوی در دیوان عدالت اداری به کار بسته می‌شود، این سند مدعای شاکی را در صورتی می‌توان روشن کند که فصیح و صریح و جامع تمام ارکان دعوا باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۸۱,۹۰۰
۷۳,۷۱۰
۱۰%
تومان