دانلود و خرید کتاب ما آواره‌ایم ملاله یوسف زی ترجمه صبورا جلالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ما آواره‌ایم اثر ملاله یوسف زی

کتاب ما آواره‌ایم

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۳از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ما آواره‌ایم

ملاله یوسف‌زی فعال اجتماعی، خیر و مدافع حقوق زنان در کتاب ما آواره‌ایم، سرگذشت من و داستان‌هایی از دختران آواره از سراسر دنیا، سرگذشت خودش به عنوان یک دختر جنگ‌زده و مهاجر پاکستانی را روایت می‌کند.

 خلاصه کتاب ما آواره‌ایم

ملاله و خانواده فرهنگی‌اش به دلیل ناامنی پاکستان و سیطره طالبان بر منطقه‌شان مجبور به ترک خانه و زندگی خود می‌شوند. آنها پس از تحمل سختی‌های زیاد و بازگشتن دوباره به خانه به دلیل فعالیت‌های سیاسی ملاله در دفاع از زنان و دختران پاکستان و زخمی شدنش به دست طالبان، ناگزیر راهی بیرمنگام انگلستان می‌شوند تا او را درمان کنند آنها در شهر بیرمنگام ماندگار می‌‌شوند تا به عنوان مهاجران جنگ زنده فصل تازه‌ای از زندگی در غربت و چالش‌هایش را آغاز کنند.

کتاب ما آواره‌ایم برای چه کسانی مناسب است

ما آواره‌ایم سرگذشت داسانی یک مهاجر جنگ‌زذه است که بر اساس واقعیات نوشته شده و کسانی که به خواندن داستان‌های واقعی علاقه دارند از خواندن کتاب لذت خواهند برد.

درباره ملاله یوسف‌زی

ملاله یوسف‌زی بنیان‌گذار و عضو هیئت مدیرهٔ سازمان خیریهٔ ملاله است. ملاله مبارزه‌اش را در راستای دستیابی به تحصیل در سن یازده سالگی آغاز کرد، او در مورد زندگی تحت سلطهٔ طالبان در منطقهٔ سوات بدون ذکر نام در وبلاگ بی‌بی‌سی اردو مطلب می‌نوشت. ملاله با الهام از فعالیت‌های اعتقادی پدرش، خیلی زود شروع به حمایت عمومی از تحصیل دختران کرد و توجه رسانه‌های بین‌المللی را جلب و جوایزی دریافت کرد. در سن پانزده سالگی، طالبان به دلیل بی‌پرده سخن گفتن، به او حمله کرد. ملاله در بریتانیا سلامتی خود را به دست آورد و به مبارزه‌اش به طرفداری از دختران ادامه داد. در سال ۲۰۱۳، به همراه پدرش ضیاءالدین، سازمان خیریهٔ ملاله را بنیاد نهاد. یک سال بعد، جایزهٔ صلح نوبل را به پاس تلاش‌هایش برای اینکه هر دختری با آزادی، امنیت و آموزش مساوی، از حق تحصیل تا دوازده سال بهره‌مند شود، دریافت کرد. او در حال حاضر دانشجوی دانشگاه آکسفورد و به دنبال گرفتن مدرک در رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد است.

جملاتی از کتاب ما آواره‌ایم

این کتاب را به این دلیل نوشتم که به نظر می‌رسد افراد خیلی زیادی، درک نمی‌کنند که پناهجویان، افرادی عادی هستند. تنها چیزی که این افراد را متفاوت می‌کند این است که در جنگ و درگیری‌ای گرفتار شده بودند که آن‌ها را مجبور کرد تا خانه، عزیزان و زندگی خود را رها کنند. آن‌ها در طول مسیر، خطرات بسیاری را به جان خریدند، به چه دلیل؟ زیرا اکثر مواقع یک انتخاب بین مرگ و زندگی وجود دارد و مثل خانواده‌ام که ده سال پیش، راه خود را برگزیدند، آن‌ها نیز زندگی را انتخاب می‌کنند.

نظرات کاربران

Hessam Shahbazi
۱۳۹۹/۰۶/۳۱

خب این کتاب از خاطرات بقیه دخترا از همه نژداست و اینکه بنظر من اول باید من ملاله هستم بخونید پیشنهاد میکنم تا متوجه شخصیت ملاله بشین

sophii
۱۳۹۹/۰۲/۲۸

الگوی خوبی برای قوی شدن و رسیدن به آرزوست 👌🏻👌🏻

مسلم عباسپور
۱۳۹۹/۱۱/۱۰

کلا از ملاله هر چه باشد مشتاقانه می خونم. این دختر تجسم یک اراده ی زنانه ی معطوف به امید و معناست

parisa.p
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

کتاب در واقع داستان "آوارگی" (مهاجرت اجباری) چند تا زن هست ...هیچ داستانی به طور دقیق تعریف نشده ، فقط در حدی که حس گوینده داستان رو بفهمیم، گفته شده.چند تا مورد غلط تو ترجمه به طور واضح هم وجود

- بیشتر
nahid
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

کتاب خوبی بود زندگی دخترانی که از دیار خود به دلایل جنگ و خشونت آواره شده بودند و از تحصیل محروم .

amir
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

ملاله یوسف زی اسم اثر ~_» ما آواره ایم نویسنده _~-» ملاله یوسف زی مترجم-_~-» صبورا جلالی کتاب جالب است که اگر در دنیا کسی بتوانی پیدا نماید که از حقوق دختران و آزادی زنان دفاع کند همیشه فریاد عدالت

- بیشتر
کاربر ۱۴۶۷۶۶۲
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

عالی دوستش دارم👌👌👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
کشور ما داشت فرصت پیشرفت برای زنان را مهیا می‌کرد، اما منطقه ما، پسرفت می‌کرد. در سال ۲۰۰۳، پدرم اولین دبیرستانش را تأسیس کرد و پسران و دختران با هم در کلاس‌ها حضور پیدا می‌کردند. اما سال ۲۰۰۴، دیگر، برپایی کلاس‌های مختلط ممکن نبود.
ام باقر
«این زندگی توئه. نه زندگی اونا. به اونا اعتنایی نکن و روی خواسته‌هات تمرکز کن.»
Hessam Shahbazi
لاچادورا. این کلمه به زبان اسپانیایی به معنای «زن مبارز» است.
Hessam Shahbazi
گفتند والدینشان معتقدند بهترین اتفاق برای یک دختر نوجوان این است که ازدواج کند. آن‌ها گفتند که والدینشان اعتقاد دارند که ازدواج بهترین آینده را برای دخترانشان می‌سازد. می‌دانستم که این درست نیست. می‌دانستم که ازدواج زودهنگام، دختران را در چرخه‌ای از کمبود و محرومیت به دام خواهد انداخت.
parisa.p
داعش نام دیگر آیسیس بود که زن‌ها را می‌ربودند و کارهای بسیار وحشتناکی با آن‌ها می‌کردند. اینکه بچه باشند یا مسن برایشان مهم نبود
Hessam Shahbazi
«دلم نمی‌خواهد هیچ دختر دیگری تجربه‌ای مثل من داشته باشد، همهٔ آن‌ها نمی‌توانند به سرسختی من مبارزه کنند.»
Hessam Shahbazi
داشت. آن‌ها دوباره با هم دیدار کردند و همگی ما در جشن و مراسم ازدواج آن‌ها شرکت کردیم که اقدام مهم دیگری بود. اکنون، هر وقت با ماری کلایر یا هریک از خواهران و برادران او هستم، آن‌ها مرا مادر آمریکایی خود معرفی می‌کنند. از اینکه هریک از آن‌ها را در زندگی‌ام دارم، به خودم می‌بالم. هنگامی‌که ماریا کلایر به آمریکا پا گذاشت، بسیار محتاط و خوددار بود. اما من جرقه‌ای را در درونش می‌دیدم که فقط منتظر بود به شعله تبدیل شود. این واقعاً یک سیر تکاملی بود. همیشه متمرکز و مصمم بود، اما دیدم که وقتی حمایت و تشویق می‌شود، با اعتمادبه‌نفس بیشتری رشد می‌کند. او نه‌تنها از فرصت‌ها استفاده می‌کند، بلکه
کاربر ۳۲۰۶۰۰۵
غالباً دو نوع اندیشه ایجاد می‌شود: یا امیدتان را کاملاً از دست می‌دهید. از هم می‌پاشید و خرد می‌شوید، یا آن‌قدر سرسخت می‌شوید که دیگر هیچ‌کسی نمی‌تواند شما را در هم بشکند.
کاربر ۳۸۱۶۰۳۷
گفتند والدینشان معتقدند بهترین اتفاق برای یک دختر نوجوان این است که ازدواج کند. آن‌ها گفتند که والدینشان اعتقاد دارند که ازدواج بهترین آینده را برای دخترانشان می‌سازد. می‌دانستم که این درست نیست. می‌دانستم که ازدواج زودهنگام، دختران را در چرخه‌ای از کمبود و محرومیت به دام خواهد انداخت.
parisa.p
«من خیلی قوی و نترسم. اما اگه روزی امیدم رو از دست بدم، چکار می‌تونم بکنم؟ چجوری دوباره توانایی‌ام رو به دست بیارم؟» لبخند ملیحی زد و گفت: «اگه امیدت رو از دست بدی، می‌تونی به خودت و کارهایی که تا حالا انجام دادی، نگاهی بندازی. تو همین الآن هم قوی هستی.»
Hessam Shahbazi

حجم

۱۱۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۱۱۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان