دانلود و خرید کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت نیره افکاریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت اثر نیره افکاریان

کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت

کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت اثر نیره افکاریان، زندگی‌نامه‌ی استیون هاوکینگ، نابغه‌ی برجسته‌ی قرن و کیهان شناس مشهور انگلیسی است.

درباره‌ی کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت

استیون هاوکینگ یکی از چهره‌های برتر علم کیهان‌شناسی است که او را به دلیل تحقیقات گسترده‌اش درباره‌ی سیاهچاله‌ها می‌شناسند. هاوکینگ زمانی که بیست و یک ساله بود به یک بیماری نادر دچار شد که به ضعف اندام حرکتی و در نهایت فلج کامل او منجر شد. اما این بیماری باعث نشد تا او از زندگی دست بکشد. او روی صندلی چرخدارش می‌نشست، به کمک یک کامپیوتر صحبت می‌کرد، استاد دانشگاه بود و پژوهش‌های بسیاری درباره‌ی کیهان، به وجود آمدن هستی، سیاهچاله‌ها، زمان و ... انجام داد. نیره افکاریان در کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت زندگی‌نامه‌ی این دانشمند برجسته را نوشته است. 

کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید با زندگی عجیب این نابغه آشنا شوید، کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت را بخوانید. دوست‌داران آثار زندگی‌نامه نیز از خواندن کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب دو سالی که به اندازه‌ی دو قرن گذشت

اِستیوِن ویلیام هاوکینگ زاده ۸ ژانویه ۱۹۴۲ درگذشته ۱۴ مارس ۲۰۱۸ فیزیکدان نظری، کیهان شناس و نویسنده انگلستانی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود که بیش از چهل سال سابقه فعالیت علمی داشت. کتاب ها و همایش هایش او را به یک چهره محبوب، تبدیل کرده بود. او عضو جامعه سلطنتی هنر و نیز عضو ثابت جامعه اسقفان دانشمند بود و در سال ۲۰۰۹ مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را گرفت.

هاوکینگ، سی سال از ۱۹۷۹ تا یکم اکتبر ۲۰۰۹ دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بود. وی به خاطر فعالیت در کیهان شناسی و گرانش کوانتومی به ویژه درباره سیاهچاله شناخته شده است. کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی ۲۳۷ هفته ای پرفروش ترین کتاب در بریتانیا باقی ماند باعث شهرتش شد. همچنین کتاب طرح بزرگ او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید پس از چند روز به یکی از پرفروش ترین کتاب های آمازون تبدیل شد.

هاوکینگ دچار بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بود و از هر گونه حرکت ناتوان بود نه می توانست بنشیند، نه برخیزد و نه راه رود. حتی قادر نبود دست و پایش را تکان بدهد یا بدنش را خم و راست کند و حتی توانایی سخن گفتن نیز نداشت. وی با وجود توانایی های فراوان در کیهان شناسی جایزه نوبل نگرفت.

استیون هاوکینگ در نخستین روزهای زمستان سال ۱۹۴۲ از پدری زیست شناس و مادری خانه دار در شمال شهر لندن به دنیا آمد. وی ۳۰۰ سال بعد از مرگ گالیله در آکسفورد انگلستان به دنیا آمد. خانه والدینش در شمال لندن بود ولی در جریان جنگ جهانی دوم به منطقه امن تری نقل مکان کردند.

برای همین در آخرین هفته های حاملگی مادرش برای در امان ماندن نوزاد از خطرات ناشی از جنگ به آکسفورد رفت و استفن در آن جا به دنیا آمد. بعد از آن خانواده به لندن برگشت و در سنت آلبان در شمال این شهر ساکن شد.

نظرات کاربران

مهرداد معتمد
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

عیناً مطالب ویکی پدیا رو کپی کردن در قالب کتاب دادن بیرون. نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۴۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان