دانلود و خرید کتاب من ماضی الادب الایرانی عبدالحسین زرین‌کوب ترجمه صادق‌کریم یحیی خورشا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من ماضی الادب الایرانی اثر عبدالحسین زرین‌کوب

کتاب من ماضی الادب الایرانی

معرفی کتاب من ماضی الادب الایرانی

کتاب من ماضی الادب الایرانی؛ نظره الی النثر الفارسی؛ اطلاله علی الشعر الفارسی مع لمحه الی الادب الفارسی الحدیث اثری از دکتر عبدالحسین زرین‌کوب است که دکتر صادق کریم یحیی خورشا به عربی ترجمه کرده است.

این کتاب ترجمه‌ای است از کتاب «از گذشته ادبی ایران» و نگاهی به نثر فارسی از آغاز تا حال حاضر دارد و شعر فارسی را، از اولین شعری که سروده شده است، تا دوران معاصر، مرور می‌کند.

درباره کتاب من ماضی الادب الایرانی

کتاب من ماضی الادب الایرانی ترجمه‌ای از کتاب از گذشته ادبی ایران، اثر دکتر زرین‌کوب است. این کتاب که یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین آثار درباره شعر و نثر فارسی است، با نگاهی همه جانبه به بررسی این دو عنصر در ادبیات ایران می‌پردازد و هر دو ر ا، از گذشته تا امروز بررسی می‌کند. 

اگر نگاهی به ادبیات ایران بیندازیم، نام شاعران و نویسندگان بسیاری را می‌بینیم که با آثار خود به غنای زبان فارسی کمک کردند و آن را حفظ کردند. اما بیشتر کار بر دوش شعر و شاعران بود، چه که نثر در زبان فارسی، رو به سوی انحطاط گذاشت و بعد از گذشت مدتی توانست دوباره جایگاه حقیقی خود را دریابد. در این کتاب پا به قلمرو نثر فارسی می‌گذاریم. از همان ابتدا که ویژگی آن جز سهل و ساده بودن، نبود تا روزگاری که استفاده از صناعات ادبی بسیار، نثر را به سوی مصنوع و متکلف شدن پیش برد. انواع مختلف نثر را بررسی می‌کنیم و ویژگی‌های تاریخی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار بر نثر را از نظر می‌گذرانیم. 

بخش دوم کتاب به شعر می‌پردازد. شعر ایران که سابقه درخشانی در جهان دارد و آثاری بی‌نظیر را به تمام مردم دنیا عرضه کرده است، چه فراز و نشیب‌هایی را از سر گذارنده است؟ اولین شعر فارسی را چه کسی سرود و وضع شعر در دوران سلطنت پادشاهان مختلف چگونه تغییر می‌کرد؟

کتاب من ماضی الادب الایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب من ماضی الادب الایرانی کتابی برای پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی و عربی است. اگر به زبان عربی تسلط دارید، این کتاب انتخاب خوبی برای شما است. 

درباره دکتر عبدالحسین زرین‌کوب

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب، ادیب، دکتر، تاریخ‌نگار، منتقد، نویسنده و مترجم ایرانی، ۲۷ اسفند ۱۳۰۱ در بروجرد متولد شد. آثار دکتر زرین‌کوب به‌ عنوان مرجع معتبر در مطالعات ادبی، تصوف و عرفان و مولوی‌شناسی شناخته می‌شود و از منابع معتبر دانشگاهی است. او همچنین نوشته‌های معروفی دارد که در آن‌ها از تاریخ ایران و تاریخ اسلام سخن گفته است.

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب دکترای خود در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران گرفت. رساله او نقد شعر نام داشت و زیر نظر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر از آن دفاع کرد. ایشان چند سال در دانشگاه تهران به عنوان استادیار مشغول به تدریس بودند. علاوه بر این در دانشگاه‌های آکسفورد، سوربن، هند و پاکستان استاد بود و در سال‌های ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۴۹ در آمریکا به‌ عنوان استاد میهمان در دانشگاه‌های کالیفرنیا و پرینستون تدریس می‌کرد.

دکتر ‌زرین‌کوب در سال ۱۳۳۲ با خانم دکتر قمر آریان ازدواج کرد. از میان آثار بی‌نظیر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب می‌توان به کتاب‌های با کاروان حُله (مجموعه مقالات)، نقد ادبی (مجموعه دوجلدی)، از کوچه‌ رندان، سیری در شعر فارسی، پله‌پله تا ملاقات خدا، دو قرن سکوت (تاریخ اسلام در ایران)، کارنامه‌ی اسلام، صدای بال سیمرغ و بحر در کوزه اشاره کرد. دکتر زرین‌کوب در در ۲۴ شهریور ۱۳۷۸ در ۷۷سالگی در تهران درگذشت. 

معرفی نویسنده
عبدالحسین زرین‌کوب

عبدالحسین زرین کوب در ۲۷ اسفندماه ۱۳۰۱ هـ.ش در بروجرد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در همان شهر به پایان آورد و سپس در کنار تحصیل در دوره‌ی متوسطه به تشویق پدرش که مردی متشرع و دین‌دار بود، اوقات فراغت خود را صرف فراگیری علوم دینی و حوزوی نمود و ضمن تحصیل فقه و تفسیر ادبیات عرب به شعر عربی نیز علاقه‌مند شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۳ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان