دانلود کتاب صوتی راز شاد زیستن با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی راز شاد زیستن اثر دن گیلبرت

دانلود و خرید کتاب صوتی راز شاد زیستن

معرفی کتاب صوتی راز شاد زیستن

کتاب صوتی راز شاد زیستن یکی از سخنرانی‌های دن گیلبرت درباره شاد زندگی کردن است که با صدای رضا خاکی زمانی می‌شنوید. در این کتاب او از قابلیت‌های مغز انسان صحبت می‌کند. قابلیت‌هایی که به ما امکان یک زندگی شاد را می‌بخشند.

درباره کتاب صوتی راز شاد زیستن

مغز انسان از سال‌های پیش تا الان تغییرات بسیاری داشته است. وزنش سه برابر شده و قابلیت‌هایی را به دست آورده است که کمکمان می‌کند در این دنیا زنده بمانیم، به اهدافمان برسیم، تجربه کسب کنیم و خلاصه با وجود مشکلات مختلف احساس شادی کنیم. این یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مغز است: توانایی ایجاد کردن شادی. شاید اگر به شما بگویند که بین برنده شدن لاتاری و فلج شدن از کمر به پایین یکی را انتخاب کنید، انتخابتان قطعا برنده شدن در لاتاری باشد اما بر اساس تحقیقات، میزان شادی افراد، یک سال پس از اینکه در لاتاری برنده شدند و یک سال بعد از اینکه فلج شدند، تفاوت چندانی نداشت. 

دن گیلبرت، روانشناسی که در حوزه خوشبختی و شادی، پژوهش می‌کند، در کتاب صوتی راز شاد زیستن، ما را از حقیقت ماجرا درباره شادی و توانایی مغز در ایجاد این حس آگاه می‌کند.

کتاب صوتی راز شاد زیستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

راز شاد زیستن کتابی است برای همه. به این ترتیب همه ما می‌توانیم با کمک اطلاعاتی که در این اثر به دست می‌آوریم، زندگی شادی برای خودمان بسازیم. 

بخشی از کتاب صوتی راز شاد زیستن

«وقتی بیست دقیقه وقت برای سخنرانی به شما بدهند، دو میلیون سال برای شما خیلی طولانی به نظر می‌رسد. ولی از دیدگاه تکاملی دو میلیون سال چیزی نیست. با این حال در طی دو میلیون سال وزن مغز انسان تقریبا سه برابر شده است. از مغز هابیلیس که حدود نیم کیلو بوده ، به این تکه چربی یک و نیم کیلویی که بین گوش‌های ما قرار دارد رسیده ایم. یک مغز بزرگ به چه درد می‌خورد که طبیعت اینقدر علاقمند بوده که برای ما مغز بزرگتری تدارک ببیند؟

این قضیه مشخص شده که وقتی مغز اندازه‌اش سه برابر می‌شود، به این معنی نیست که فقط سه بار بزرگتر شده است بلکه ساختارهای جدیدی به آن اضافه می‌شود. و یکی از مهمترین دلایلی که مغز ما اینقدر بزرگ شده است این است که یک قسمت جدید به اسم لب پیشانی به آن اضافه شده است. به طور خاص، قسمتی که به آن قشر پیش پیشانی می‌گوییم. فایده‌ی قشر پیش پیشانی برای انسان،که دردسر بزرگ کردن جمجه و مغز را در یک چشم به هم زدن از دید تکاملی توجیه می‌کرده است، این است که، مشخص شده که قشر پیش پیشانی خیلی کارها می‌کند، ولی یکی از مهمترین این کارها این است که امکان شبیه‌سازی تجربه‌ها را به انسان می‌دهد. می‌دانید که خلبان‌ها برای تمرین از شبیه‌سازهای پرواز استفاده می‌کنند، تا اشتباهات را در هواپیمای واقعی انجام ندهند. انسان‌ها این سازگاری بی‌نظیر را پیدا کرده اند، که می‌توانند قبل از اینکه در دنیای واقعی چیزها را امتحان کنند، در ذهنشان آنها را تجربه کنند. این کاری است که هیچ یک از نیاکان ما نمی‌توانند انجام بدهند، و هیچ حیوانی نمی‌تواند به این شکلی که ما می‌توانیم، این کار را انجام بدهد. این یک سازگاری بی‌نظیر است. این قابلیت، در کنار قابلیت‌هایی مثل، انگشت‌های متقابل و قامت ایستاده و زبان، باعث شده‌اند که انسان از جنگل بیرون بیاید، و به فروشگاه‌ها برود!

همه‌ی شما این کار را کرده اید. منظور من این است که مثلا ... هیچ بستنی‌فروشی یک بستنی با طعم جگر و پیاز نمی‌فروشد، نه به این خاطر که یک بار برای امتحان بستی با طعم جگر و پیاز درست کرده‌اند و چشیده‌اند و گفته‌اند: ‌اه. بلکه به خاطر این که بدون اینکه از صندلی‌تان بلند شوید، می‌توانید این طعم را شبیه‌سازی کنید و بگویید: اه. بدون اینکه بخواهید واقعا این بستنی را بچشید.

نظرات کاربران

کاربر behrooz zirak
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

کتاب خوبیه قبلاً خوندم فقط گویندگی فوق‌العاده ضعیف بود و خواهشی که دارم از مدیریت طاقچه لطفاً لطفاً لطفاً موزیک رو از کتاب های صوتی حذف کنید اصلا ایده خوبی نبوده و نیست تمرکز رو از مخاطب و خواننده میگیره

- بیشتر
کاربر ۵۲۶۶۶۶۹
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

خواهش میکنم کلا آهنگ رو از کتاب‌های صوتی حذف کنید

زمان

۴۳ دقیقه

حجم

۱۰۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۳ دقیقه

حجم

۱۰۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۳۰%
تومان