دانلود کتاب صوتی شیر فروش با صدای شیوا رفیعیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شیر فروش اثر آنا برنز

دانلود و خرید کتاب صوتی شیر فروش

نویسنده:آنا برنز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۶از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شیر فروش

کتاب صوتی شیر فروش داستانی از آنا برنز، رمانی تاثیرگذار است که از اسم، هویت، عشق، معنای زندگی و مسئولیت سخن می‌گوید. این کتاب افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است، از جمله دریافت جایزه من بوکر و جایزه حلقه منتقدین آمریکا در سال ۲۰۱۸.

نسخه صوتی کتاب شیر فروش را با ترجمه‌ سونیا سینگ و صدای شیوا رفیعیان می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی شیر فروش

شیر فروش داستانی عجیب و زیبا و به گفته نشریه گاردین (The Guardian)، یک رمان تجربی است که در فضای کشور ایرلند اتفاق می‌افتد؛ چراکه تا پایان کتاب اسمی از شخصیت‌ها و یا شهری که ماجرا در آن اتفاق می‌افتد، برده نمی‌شود. داستان درباره دختری کم سن و سال است که در کتاب او را به نام خواهر وسطی صدا می‌کنند. او عادت عجیبی دارد و آن این است که همیشه در حال مطالعه است. در شهری که آن‌ها هستند، اگر با یک بمب در خیابان راه بروید، طبیعی‌تر از در دست داشتن کتاب است. بهرحال همه او را با این خصلت عجیبش می‌شناسند. تا اینکه او با مرد مرموزی به نام شیر فروش وارد رابطه می‌شود. 

مردی که چهل سال دارد و به زودی مشخص می‌شود یک شیاد به تمام معنا است که به تمام دختران جوان علاقه دارد و یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین افراد شبه‌نظامی منطقه است. هرچند دخترک سعی می‌کند این رابطه را پنهان کند اما شایعاتی شکل می‌گیرد که ماجرا را برای همه روشن می‌کند. 

آنا برنز در این داستان، ذهن مخاطبان را به فکر کردن درباره سوال‌های اساسی زندگی می‌برد. سوالاتی مانند هویت، عشق، روشنفکری، شادی و سعی می‌کند از معنای زندگی بگوید. آنهم برای دختری که در آستانه بزرگسالی است. داستان ما را به یک ماجرای تاریخی نمی‌برد، بلکه ذهن را درگیر بازی‌های روحی و اجتماعی می‌کند و تلاش می‌کند تا سوالاتی مطرح کند و جوابی برایشان پیدا کند. 

این داستان در سال ۲۰۱۹ نامزد دریافت جایزه زنان برای داستان (Women's Prize for Fiction) شد. 

کتاب صوتی شیر فروش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی شیر فروش را به تمام دوست‌داران رمان‌های خارجی و داستان‌های عمیق پیشنهاد می‌کنیم.  

درباره‌ آنا برنز

آنا برنز در سال ۱۹۶۲ در بلفاست متولد شد و در سال ۱۹۸۷ به لندن مهاجرت کرد. آنا برنز تا به حال چهار کتاب نوشته است که جوایز بسیاری را برایش به ارمغان آوردند. شیر فروش سومین رمان او است که جایزه‌ ۵۰ هزار پوندی من بوکر را برنده شد. این جایزه‌ معتبر به بهترین رمان انگلیسی‌زبان از میان آثار داستا‌ن‌نویسان و نویسندگان جهان اهدا می‌شود. برنز هفدهمین زنی است که در تاریخ ۴۹ ساله اهدای جایزه من بوکر، آن را به خانه می‌برد.

بخشی از کتاب صوتی شیر فروش

این همان دوست‌پسر احتمالی یک‌سالهٔ من بود که او را سه‌شنبه‌شب‌ها، بعضی پنج‌شنبه‌ها، بیش‌تر جمعه‌شب‌ها و شنبه‌ها و تقریباً همهٔ شنبه‌شب‌ها و یکشنبه صبح‌ها می‌دیدم. گاهی‌اوقات این روش ما مثل قرارهای عاشقانه بود و بقیهٔ وقت‌ها هم به‌هیچ‌عنوان قرار به‌حساب نمی‌آمد. برخی از افراد ما را مثل یک زوج مناسب می‌دیدند، بیش‌تر افراد هم ما را یکی از آن زوج‌های غیرزوج می‌دیدند؛ از همان‌ها که همیشه با هم بودند، ولی نمی‌توانستند با هم جفت شوند. من هم دوست داشتم که یکی از آن زوج‌های مناسب شوم و در یک موقعیت خاص این را به دوست‌پسر احتمالی گفتم، ولی او گفت نه. این‌که این موضوع واقعیت ندارد، این‌که من باید درخواستم را فراموش کنم. گفت ما یک‌بار این موضوع را امتحان کردیم؛ این‌که او دوست‌پسر ثابت من بود و من دوست‌دختر ثابت او بودم، این‌که مثل هر زوج مناسب دیگری با هم قرار می‌گذاشتیم و برنامه می‌ریختیم و ظاهراً در رابطه‌مان به‌سوی یک هدف نهایی پیشرفت می‌کردیم. به من گفت آن‌موقع کم‌کم اخلاقم عجیب شده بود، گفت خودش هم اخلاقش عجیب شده بود و بااین‌حال تا آن روز ندیده بود که من آن‌قدر بترسم. همان‌طور که او حرف می‌زد به صورتی مبهم به یاد چیزی افتادم که در حال تفسیرش بود، درعین‌حال، قسمتی دیگر از وجودم در حال فکرکردن بود. آیا او این حرف‌ها را از خودش درمی‌آورد؟ گفت او حاضر بود پیشنهاد بدهد که به‌خاطر بقای چیزی که بین‌مان بود، هرچیزی که بود، از نقش‌مان به‌عنوان دوست‌دختر ثابت و دوست‌پسر ثابت جدا شویم. از نظر او این من بودم که مدام می‌خواستم درمورد 'احساسات‌مان در این رابطه' حرف بزنم. وقتی این حرف را شنیدم از شدت وحشت از جایم پریدم، چون من حتی از او هم کم‌تر درمورد 'احساسات‌مان در این رابطه' حرف می‌زدم. من نباید هیچ‌کدام از آن حرف‌ها را باور می‌کردم. درعوض، پیشنهاد کرد که به دورهٔ 'شاید بشود شاید نشود' برگردیم. همین کار را کردیم و او گفت که من آرام شده‌ام و خودش هم آرام شده است.

نظرات کاربران

زینب سادات مقیمی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

انقدر کتاب خسته کننده بود که اصلا نتونستم تا آخر بخونم. البته من نسخه الکترونیکی رو خوندم و راجع به صوتی نمیتونم نظری بدم.

vahid afshari
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

در خصوص گویندگی:روش گویندگی خانم رفیعیان را دوست نداشتم و گاها لحنی دارن که با حس اون لحظه کتاب هماهنگ نیست و اضافیه و شخصا جنس صداشون دوست ندارم. در خصوص محتوی کتاب: در کل محتوی کتاب برای سلیقه من

- بیشتر
کاربر ۵۳۲۱۵۸۰
۱۴۰۲/۰۸/۰۶

گوینده خیلی عالی بود کتاب هم بد نبود

زمان

۱۴ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۷۹۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۷۹۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۱,۴۸۰
۳۶,۰۳۶
۳۰%
تومان