دانلود کتاب صوتی زنبق دره با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زنبق دره اثر انوره دوبالزاک

دانلود و خرید کتاب صوتی زنبق دره

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زنبق دره

کتاب صوتی «زنبق دره» نوشتهٔ انوره دوبالزاک با ترجمهٔ م. به آذین گویندگی راضیه هاشمی و رضا عمرانی در انتشارات ماه آوا منتشر شده است. کتاب زنبق دره از دو بخش تشکیل شده و در قالب دو نامه به رشته‌ٔ تحریر درآمده است. نامه‌ٔ اول، اعترافات کنت فلیکس دو واندنس است که برای کنتس ناتالی دو مانرویل نوشته است. بخش دوم رمان، نامه‌ٔ کنتس را دربرمی‌گیرد. بالزاک را پیشوای مکتب واقع‌گرایی می‌دانند. «کمدی انسانی» نامی است که بالزاک برای مجموعه آثار خود که حدود ۹۰ رمان و داستان کوتاه را دربرمی‌گیرد برگزیده‌است.

درباره کتاب زنبق دره

زنبق دره داستان عشق سوزانی است كه می‌خواهد پاک بماند و همین خود فاجعه دلخراش این عشق است كه بالزاک با قدرت غول آسایی آن را پرورانده است. یك دوران كودكی خالی از مهر مادری، زناشویی با مردی در هم شكسته و نیمه‌دیوانه، رنج پرستاری از فرزندانی پیوسته بیمار، این همه خانم دومورسوف را آماده آن ساخته است كه با همه شور روح مهربان و دوشیزه‌وار خود در عشق نوجوانی به نام فلیكس دوواندنس كه او نیز در خانواده خویش از هر گونه محبتی محروم مانده است چنگ بیندازد. در واقع، این كشش و این احتیاج محبت از هر دو جانب به یك اندازه است. این دو نفر در آستانه ازدواج با یکدیگرند، اما مادام دو مانرویل، که نامزدش را دستخوش خیال‌ها و رویاهای دور و دراز و ناگهانی می­‌بیند، علت این امر را از او می­‌پرسد. فلیکس دو واندنس با شرح زندگی­‌اش به این سوال جواب می­‌دهد. ویکنت دو واندنس جوان، که با خشونت و محروم از محبت بزرگ شده است، به مجلس میهمانی که به افتحار دو دانگولم ترتیب داده شده است، می­‌رود. بانوی بسیار زیبایی در گوشه­‌ای از سالن در کنارش می­‌نشیند. نوجوان که مجذوب شده است،به او ابراز علاقه می کند.

درباره انوره دوبالزاک

الزاک در خانواده‌ای میانه‌حال در شهر تور، فرانسه به دنیا آمد. در هشت سالگی به مدرسه‌ای شبانه‌روزی فرستاده شد، اما در ۱۸۱۳ مدرسه را ترک کرد و سال بعد همراه با خانواده راهی پاریس شد. در ۱۸۱۹ در رشته حقوق مدرک گرفت، اما به رغم خواست خانواده بر آن شد تا به ادبیات بپردازد. اولین اثر قابل توجه بالزاک، «روان‌شناسی ازدواج» نام داشت که در سال ‍۱۸۱۹ منتشر شد. او پس از نوشتن چند رمان عامه‌پسند و فکاهی، برای کسب درآمد بیش‌تر به عرصه‌ چاپ و نشر وارد شد که این امر به‌جز بدهی سنگین برای او چیزی به ارمغان نیاورد. انتشار رمان «چرم ساغری» در سال ۱۸۳۱ موجب شهرت او شد. توصیفات دقیق و گیرا از فضای حوادث و تحلیل نازک‌بینانه روحیات شخصیت‌های داستان، بالزاک را به یکی از شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین رمان‌نویسان دو قرن اخیر تبدیل کرده‌است.

کتاب زنبق دره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه و سبک نگارش نامه‌نگاری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب زنبق دره

آری شبحی بر زندگی من چیره است که به کمترین سخنی که آن را برانگیزد به طور مبهم سر بر می‌آورد و غالباً هم به خودی خود بالای سرم به حرکت در می‌آید. مانند آن محصولات دریایی که در هوای آرام به چشم می‌آید و امواج و طوفان تکه‌هایی از آن را به ساحل می‌افکند، خاطرات سنگین و پرشکوهی در اعماق روح من نهفته است. گرچه زحمتی که لازم است تا اندیشه در بیان آید از شدت این هیجان‌های دیرینه می‌کاهد، با این همه اگر پاره‌هایی از آن موجب آزار تو گردد، به خاطر بیاور که تو خود مرا در صورت سرپیچی از فرمان خویش به چه تهدید کرده‌ای! پس مرا برای آنکه از تو اطاعت نموده‌ام تنبیه مکن. آرزومندم رازی که با تو در میان می‌نهم محبت تو را دو چندان کند. به امید دیدار امشب.

نظرات کاربران

Azadeh
۱۴۰۱/۰۲/۱۹

من نسخه چاپی اش رو چند سال پیش خواندم.داستانش جذاب و عاشقانه است.

AS4438
۱۴۰۲/۰۲/۱۶

رمان عشقی ، نامه آخرکتاب وصف کلی بود که میبایست انجام میشد، تا هم ازعشق ممنوعه دور ماند وهم عاقبت خوشی برای خود رقم زد، رمان کمی خسته کننده بود ولی زیبا و درخور بود.

s.h
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

کتاب یکم کش دار شده ولی قطعا بالزاک عالیه پر از توصیف و تشبیهات زیبا نامه آخر کتاب شاهکار بود

جیمی
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

خیلی خوبه عبرت هایی داره که گاهی خیلی دیر آدما متوجهش میشن

کاربر آرزو روان
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

هرچند که کتاب دارای تفضیل در شرح مطالب داشت با این حال بسیار آموزنده است. نامه‌های اول و مخصوصاً آخر نکات پندآموز بسیاری را در خود داشت.

بانو
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

چقدر لطیف چقدر عالی از خوندنش کیف کردم. به همه پیشنهادش میکنم.

نیما
۱۴۰۲/۱۱/۱۱

من تا حالا کتابی از بالزاک نخوندم که ضعیف باشه و این ۴مین کتابی هست که ازش میخونم. یک نویسنده چقدر می‌تونه نابغه باشه که قبل از ظهور علم روانشناسی انقدر طبیعت انسانی و ظرافت های روحی روانی رو خوب

- بیشتر
Tasnim
۱۴۰۱/۰۷/۰۳

سلام. موضوع غیر اخلاقی و کشش بسیااار داستان و متن نه چندان روان کتاب باعث شد شنیدن کتاب رو به سختی تموم کنم. تنها به نظرم نامه آخر کتاب که توسط ناتالی در جواب نوشته شده بود، جالب و صدای گوینده

- بیشتر

زمان

۱۵ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۸۵۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۸۵۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۲,۶۰۰
۹۲,۸۲۰
۳۰%
تومان