دانلود کتاب صوتی شهریور شعله ور با صدای امید تقوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شهریور شعله ور اثر محمدحسن شهسواری

دانلود و خرید کتاب صوتی شهریور شعله ور

گوینده:امید تقوی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شهریور شعله ور

کتاب صوتی شهریور شعله ور نوشتهٔ محمدحسن شهسواری است. امید تقوی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی رمانی در ژانر جنایی و تریلر و ادامهٔ کتاب مرداد دیوانه از همین نویسنده است.

درباره کتاب صوتی شهریور شعله ور

کتاب صوتی شهریور شعله ور رمانی است در ژانر جنایی و تریلر که محمدحسن شهسواری آن را در ادامهٔ کتاب مرداد دیوانه به رشتهٔ تحریر درآورده است. پس از ماجراهای کتاب اول، مردی تشنهٔ انتقام که روح و روانش در آستانهٔ فروپاشی است، با خواهر و برادری به نام ساغر و و سهراب آشنا می‌شود که آن‌ها هم به دنبال انتقام هستند و حال این ۳ نفر، هم‌قسم شده‌اند تا عدالت را به روش خودشان پیاده کنند.

در این کتاب صوتی «شهراد» و «ساغر» قرار است با هم گرۀ کور ماجرایی را باز کنند. آنها توسط «کاوه پایدار»، پلیس امنیتی، وارد ماجرایی عمیق‌تر و خوفناک‌تر می‌شوند. نویسنده سعی کرده در این رمان تمام قواعد ژانر را به‌درستی و به‌طور کامل رعایت کند؛ درست مثل کتاب نخستِ این مجموعهٔ جنایی تحت عنوان مرداد دیوانه.

ژانر تریلر، که این رمان صوتی در قالب آن نوشته شده است، چیست؟

ژانر تریلر تفاوت اندکی با ژانر پلیسی ‌جنایی دارد. درواقع تلفیقی از آنها و تعلیق و معماست. تعلیق در این ژانر حرف اول را می‌ز‌ند و داستان را جلو می‌برد. عدم وجود تعلیقِ درست یعنی مرگ داستان و نویسنده. عملاً با نبودش قلب تپندۀ خواننده را از دست می‌دهیم. این تعلیق و معماست که داستان را به داستان‌های به‌هم‌پیوستۀ «شهرزاد قصه‌گو» شبیه کرده و خواننده را در عطش خواندن و ادامۀ داستان می‌گذارد، او را به هیجان می‌آورد و کاری می‌کند خواننده داستان را تا آخر دنبال کند. داستان در ژانر تریلر به ۲ قسمت تقسیم می‌شود. ابتدا با داستانی پلیسی و جنایی شروع می‌شود و بعد در قسمت دوم با تعلیق و معما جلو می‌رود. محور داستان همین تعلیق است. این قاعده در کتاب صوتی «شهریور شعله‌ور» رعایت شده است.

شنیدن کتاب صوتی شهریور شعله ور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان در ژانر تریلر پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی شهریور شعله ور

«ساغر یک آن حس کرد لب‌های مرد عبوس جنبید. انگار حس زیبایی‌شناسانه شاعرانه‌اش خوشش آمد از تجانس این‌همه حرف مشابه کنار هم. بعید بود فقط از فحش سَبُک ساغر به آن الاغ‌های الکی‌خوش وحشی خوشش آمده باشد. وقت خوبی بود روی سطح فلز مرد خطی بیندازد. مستقیم در چشمانش نگاه کرد و گفت: "معلومه قراره حرف‌های اصلی رو شما بزنید. پس شروع کنید."

مرد سرد و خیره به ساغر نگاه کرد. مدتی طولانی. بعد صورتش را سمت جبرانی چرخاند. جبرانی انگار دلش خنک شده باشد مرد محل سگ به ساغر نگذاشته، سرزندگی بیشتری در صدایش دواند و توضیح داد که اشتباه نکند. میثم ودوروبری‌هایش صد برابر از هرمز طرازان خطرناک‌ترند. درست که پدر هر دویشان بعد جنگ با زدوبند و در اختیار گرفتن برخی سرشاخه‌های مافیای واردات یکی دو محصول، پول‌هایشان از پارو بالا رفته اما پدر هرمز خیلی زود لولهنگش آب برداشت و ریش و سبیل زد و کراوات گذاشت و به شکل فرنگی چرخید. همین است که دیگر در دم و دستگاه نفوذی ندارد. اما جواد زیرآبادی را حتماً خبر دارد که به کجاها وصل است و از چه قدرتی برخوردار است. ساغر سر تکان داد که دورادور یک چیزهایی از سهراب شنیده بوده. جبرانی گفت: "گیر انداختن کلوب پست در برابر گیر انداختن کلوب است مثل تیله‌بازیه."

فکر کرد رویاهای امثال پدرش و حتی پدران هرمز و میثم که ریشه انقلاب را با جانشان سیراب کرده بودند به چه مرداب متعفنی بدل شده که کلوب پورشه‌سواران تهران (پست) و اسب‌سواران تهران (است) شده نتیجه‌اش. فکر کرد ایران خون تازه و تمیز می‌خواهد. یعنی این را هم باید از خارج وارد کرد؟ مافیای واردات این یکی را چه کسی برمی‌دارد؟ ساغر واقعاً دیگر حوصله زیرجلکی بازی کردن را نداشت. انگار این مردان در فضا زندگی می‌کردند. دمای اتاق به طرز حیرت‌آوری در آن شهریور خفه و دم‌کرده متناسب بود. نه گرم و نه سرد. دلت می‌خواست هیچ کاری نکنی. بعد از یک ساعت پیلاتس سنگین و نفس‌بر، یک سریال سبک آمریکایی بگذاری، لم بدهی روی کاناپه و ماءالشعیر خنک در دست، پنج قسمتش را پشت‌هم ببینی.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۶ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۴۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۴۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۶,۰۰۰
۸۱,۲۰۰
۳۰%
تومان