دانلود کتاب صوتی روابط از دست رفته با صدای مجتبی حیدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روابط از دست رفته اثر جوهن هری

دانلود و خرید کتاب صوتی روابط از دست رفته

معرفی کتاب صوتی روابط از دست رفته

کتاب صوتی روابط از دست رفته نوشتهٔ جوهن هری و ترجمهٔ مهدی قراچه داغی است. مجتبی حیدری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات موج کتاب آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهایی برای درمان یا کاهش آن است. این کتاب به‌عنوان «یکی از مهم‌ترین متون سال‌های اخیر» توصیف شده و نامزد دریافت جایزهٔ انجمن پزشکی بریتانیا شده است.

درباره کتاب صوتی روابط از دست رفته

کتاب صوتی روابط از دست رفته دربارهٔ مرضی است که گویا در جهان کنونی بسیار شایع است. انگار برای یافتن فردی که از افسردگی رنج می‌برد‌، نیازی نیست خیلی هم اطراف را جست‌وجو کنیم. اگر به آن مبتلا نباشیم، احتمالاً کسی را می‌شناسیم که از این مشکل رنج می‌برد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می‌برند و به نظر می‌رسد با شیوع کرونا این عدد به‌سرعت در حال افزایش است. این بیماری به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است‌؛ بنابراین خوب است که دلایل پدیدآمدن آن را درک کنیم‌. نظریه‌های زیادی وجود دارد‌، اما دقیقاً نمی‌دانیم که چرا افسردگی اتفاق می‌افتد‌، یا چرا هر روز شایع‌تر می‌شود.

جوهن هری در کتاب صوتی روابط از دست رفته به بررسی جنبه‌های کمتر شناخته‌شدهٔ افسردگی و اضطراب می‌پردازد. برای نمونه او درمان بدون دارو را بررسی می‌کند و این حقیقت را کشف می‌کند که افسردگی فقط یک بیماری بیولوژیکی نیست‌، بلکه یک بیماری محیطی و روانی نیز هست. استدلال کاملاً تحقیق‌شده و جذاب این نویسنده این است که کلید درمان افسردگی در برقراری مجدد رابطه‌های از‌دست‌رفته در زندگی‌مان است.

نویسنده معتقد است که تجویز داروهای ضدافسردگی شیمیایی عمدتاً بر مبنای این ایده هستند که ما باید اصطلاحاً «عدم تعادل شیمیایی» را برای درمان افسردگی و اضطراب اصلاح کنیم. این تصور برای شرکت‌های دارویی مناسب است اما در عمل واقعیت را منعکس نمی‌کند. جوهن هری به تحقیقات مهم «ایروینگ کرش» درمورد نقش اثرات دارونما در مطالعات ضد افسردگی اشاره می‌کند. کرش دریافته است که در طیف وسیعی از مطالعات بر روی افسردگی‌، اثر واقعی داروهای ضد افسردگی ناچیز بوده و برای مثال کمتر از خواب تأثیرگذارند. جوهن هری بیان می‌کند که مشکل دیگر این مطالعات این است که شرکت‌های دارویی که تمایل به تأمین مالی آن‌ها دارند‌، جهت کسب منافع مالی‌، نتایج تحقیقات را با سوگیری انتشار می‌دهند. در گذشته‌، این مطالعات توجه کافی به اثرات دارونما در داروهای ضد افسردگی نداشته‌اند. این رویکرد همچنین پزشکان را نسبت به این موضوع که افسردگی عمدتاً محیطی و اجتماعی است، بی‌توجه می‌کند.

جوهن هری در این کتاب صوتی ۹ علت افسردگی و اضطراب را مشخص کرده است که ۷ مورد از آن‌ها عوامل محیطی و اجتماعی هستند.

 او می‌گوید که شواهد جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهند که به‌دست‌آوردن شادی در کشورهایی که فرهنگ‌های فردگرایانه‌تری دارند، دشوارتر است؛ همچنین از نمونهٔ جامعهٔ «آمیش» به‌عنوان جامعه‌ای که دارای ویژگی‌های جمع‌گرایانه است، نام می‌برد و به میزان کمتر افسردگی در آن اشاره می‌کند. بنابراین باید به‌دنبال برقراری مجدد روابط با دیگران باشیم.

شنیدن کتاب صوتی روابط از دست رفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و افرادی که می‌خواهند برا کاهش حال بد خود کوشش کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جوهن هری

یوهان هری (Johann Hari) سالیان درازی با افسردگی درگیر بوده است. او کتاب روابط از دست رفته را با انجام تحقیقاتی برای پیداکردن پاسخی به درد و رنج خودش نوشته است. یوهان هری در اسکاتلند متولد شد ولی از بچگی در لندن زندگی کرد. علوم سیاسی و اجتماعی در کالج کینگ کمبریج خواند و جایزه‌ٔ «مفسر فرهنگی سال» و|«مفسر محیط‌زیست سال» را نیز از آن خود کرد. او یک نویسندهٔ انگلیسی است که ۲ کتاب پرفروش نوشته است. کتاب‌های او به ۳۷ زبان ترجمه شده‌اند و طیف وسیعی از مردم از «اپرا وینفری» تا «نوام چامسکی‌» و از «التون جان» تا «نائومی‌کلاین» او را ستایش کرده‌اند.

جوهن هری سال‌ها برای برخی از روزنامه‌ها و مجلات معتبر جهان از جمله نیویورک‌تایمز‌، لس‌آنجلس‌تایمز‌، گاردین‌، ​​اسپکتاتور‌، لوموند دیپلماتیک‌، عصر ملبورن و پولیتیکو نویسندگی کرده و ۲ بار از سوی عفو بین‌الملل به‌عنوان «روزنامه‌نگار سال روزنامهٔ ملی» انتخاب شده است.

اولین کتاب جوهن هری «تعقیب فریاد: اولین و آخرین روزهای مبارزه با مواد مخدر» است و دومین کتابش «روابط از دست رفته: کشف علل واقعی افسردگی راه حل‌های غیرمنتظره» که به‌وسیلهٔ مجله بریتانیایی «تمرین عمومی‌» به‌عنوان «یکی از مهم‌ترین متون سال‌های اخیر» توصیف شده و نامزد دریافت جایزهٔ انجمن پزشکی بریتانیا شده است.

بخش‌هایی از کتاب صوتی روابط از دست رفته

«تنهایی نبود فیزیکی افراد دیگر نیست، بلکه این حس است که شما چیزی را که دارای اهمیت است با دیگران به اشتراک نمی‌گذارید. اگر افراد زیادی در اطراف تان باشد، مثلا همسر یا خانواده تان یا یک محیط کاری شلوغ ‌، اما چیزی را که مهم باشد با آن‌ها به اشتراک نگذارید، هنوز هم احساس تنهایی می‌کنید. »

«چه می‌شود اگر افسردگی، در واقع، یک شکل از غم و اندوه، برای زندگی خودتان باشد به خاطر این که آنگونه که باید باشد، نیست؟ چه می‌شود اگر یک شکل از غم و اندوه برای روابط از دست رفته‌مان باشد که هنوز به آن‌ها نیاز داریم؟ »

«شما یک دستگاه با قطعات شکسته نیستید. شما یک حیوان هستید که نیازهایش برآورده نمی‌شود.»

«اینترنت در دنیایی متولد شد که بسیاری از مردم پیش از آن حس برقراری ارتباط با یکدیگر را از دست داده بودند. فروپاشی از دهه‌ها قبل اتفاق افتاده است. وب با ارائه نوعی پیشنهادات درمورد چیزهایی که ازدست داده بودیم از راه رسید – دوستان فیس بوکی به جای همسایگان، بازی‌های ویدئویی به جای کار معنی دار، به روز رسانی استاتوس به جای وضعیت در جهان. کمدین مارک مارون یک بار نوشت که “هر بروز رسانی استاتوس (وضعیت) فقط یک نوع متفاوت از یک خواشته واحد است: می‌شود لطفا کسی من را تصدیق کند؟»

«ینترنت در خلاصه کتاب روابط از دست رفته“جیدو کریشنامورتی” فیلسوف شرقی‌، ۲۶ ساله‌، بیان کرده است که: “سازگاری پیدا کردن با جامعه بیمار‌، معیار سلامتی نیست.»

«برای پایان دادن به تنهایی‌، به افراد دیگر احتیاج دارید – به علاوه چیز دیگری. همچنین باید احساس کنید که چیزی را با طرف یا گروه مقابل به اشتراک می‌گذارید که برای هر دوی شما معنی دار است. باید در آن با هم باشید و “آن” چیزی می‌تواند هر چیزی باشد که هر دوی شما فکر می‌کنید معنا و ارزش دارد. »

«هرچه بیشتر فکر کنید زندگی داشتن چیزهایی خاص و برتری و نمایش دادن آن‌ها است‌، ناراضی تر و افسرده تر و مضطرب تر خواهید بود.»

«تفاوت بین آنلاین بودن و حضور فیزیکی در بین مردم را در آن لحظه مشاهده کردم‌، کمی‌شبیه تفاوت بین پورنوگرافی و رابطه جنسی است: میل تان را برطرف می‌کند‌، اما هرگز رضایت بخش نیست.»

«افراد مشغول در صنعت تبلیغاتی وقتی با یکدیگر صحبت می‌کنند‌، از دهه ۱۹۲۰ اعتراف کرده اند که وظیفه آنها این است که باعث شوند مردم احساس ناکافی بودن کنند – و سپس محصول خود را به عنوان راه حلی برای احساس بی کفایتی ای که ایجاد کرده اند‌، ارائه دهند.»

«ما غصه می‌خوریم زیرا عاشق بوده ایم. ما غصه می‌خوریم زیرا شخصی که از دست داده ایم برای ما اهمیت داشته است. گفتن این که اندوه باید در زمان مشخص از بین برود توهین به عشقی است که احساس کردیم.»

«ما همه با خصوصیات ژنتیکی ارثی متولد می‌شویم – اما ژن‌های تان توسط محیط فعال می‌شوند. آنها می‌توانند با اتفاقی که برای شما می‌افتد روشن یا خاموش شوند.»

«این موضوع نشان داده است که تنهایی فقط یک غم اجتناب ناپذیر انسانی نیست‌، مانند مرگ. محصول شیوه زندگی ما در حال حاضر است.»

نظرات کاربران

رجب زاده
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

موضوع جذاب و کاربردی بود. با شنیدن این کتاب متوجه شدم افراد بسیاری در جامعه کنونی دچار این مشکل هستند و احتمالا شنیدن این کتاب به انها در حل این مشکل یاری خواهد رساند اما متاسفانه ترجمه خیلی سخت و گاها

- بیشتر
ابریشم جان
۱۴۰۱/۰۸/۱۶

فصل هشتم - ترک ۱۴ - حدودا دقیقه ۴ و ۵، یا مترجم اشتباه ترجمه کرده یا گوینده اشتباه خونده. درستش اینه: آزمایش بچه هایی که تبلیغات براشون پخش شده- اونایی که تبلیغو دیده بودن ترجیح دادن با بچه ی بدجنسی

- بیشتر
حمیدرضا موسوی
۱۴۰۲/۰۸/۱۸

سلام کتاب رو خوندم اما پیشنهاد میکنم اگر فرصت ندارید از پادکست بی پلاس خلاصه این کتاب رو گوش کنین. تقریبا همه‌ی موارد رو خلاصه میکنه و میگه(اما داستان هارو بیان نمیکنه) 💢 دونستن موارد مطرح شده در کتاب واقعا می‌تونه

- بیشتر
کاربر ۷۲۷۲۰۴۶
۱۴۰۲/۰۷/۱۵

این کتابو با ترجمه مهدی قراچه داغی از نشر پیکان خوندم ترجمه عالی بود وکتاب مفیدی بود بخصوص با روالی که فرهنگ ودانش کشورمون داره پیش میره نگاه و دیدمون روباز میکنه نداشتن شغل مناسب که تو این کشور موج

- بیشتر
کاربر 7072429
۱۴۰۲/۱۱/۰۳

کاملا خوب توضیح داده شده و در مورد علل افسردگی و اضطراب به وضوح شرح داده شده و در تمام فصول نیز به علل و عوامل آن اشاره شده است. مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب نام داروهایی است که با خواص

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۴۱۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۴۱۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان