دانلود کتاب صوتی پس از بیست سال با صدای داوود حیدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پس از بیست سال اثر داوود حیدری

دانلود و خرید کتاب صوتی پس از بیست سال

معرفی کتاب صوتی پس از بیست سال

کتاب صوتی پس از بیست سال رمانی نوشته‌ی سلمان کدیور است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط انتشارات صوتی سماوا و با صدای داوود حیدری منتشر شده است. این اثر به بررسی وقایع تاریخی پس از مرگ پیامبر در صدر اسلام می‌پردازد، از دوران علی‌بن ابی‌طالب می‌گوید و با وقایع عاشورا پایان می‌یابد.

نسخه صوتی این رمان با صدای داوود حیدری برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره و خلاصه کتاب صوتی پس از بیست سال

کتاب صوتی پس از بیست سال رمانی با محوریت حوادث صدر اسلام است. حوادث این رمان میان سال‌های ۳۵ تا ۶۱ هجری و وقایع عاشورا رخ می‌دهد. این اثر در دل خود ستیز دو قرائت متفاوت از اسلام و تاریخ اسلام را نشان می‌دهد که بسیار حائز اهمیت و مطالعه است.

داستان از شب عاشورا و کربلا شروع می‌شود، جایی که دو برادر همدیگر را پس از مدت‌ها ملاقات می‌کنند. سلیم بن هشام و برادرش زید. سلیم جزء سپاه امام حسین است و زید جزء سپاهیان یزید. آن دو به همراه فرزندانشان که تا کنون عموهای خود را ندیده‌اند، در خیمه‌ی زید با هم ملاقات می‌کنند. زید قصد دارد تا برادرش را از پیوستن به یاران امام حسین منصرف کند و سلیم با وجود اینکه می‌داند فردا چه خواهد شد، نمی‌پذیرد. سلیم پیش از دیدار برادرش در کربلا به یاد علی (ع) افتاد، روزی که در همین بیابان از یار وفادار و دوست خود عمّار پرسیده بود اینجا کجاست؟ عمّار در پاسخ گفته بود: کربلا. کربلا جایی که علی هنگامی که آن را سرزمین سختی و بلا خوانده بود، گفت: «خوشا به حال تو ای خاک پاک، در قیامت گروهی از تو محشور می‌شوند که بی‌حساب به بهشت درآیند، جایی که آل محمد در آن فرود خواهد آمد و آن تپه جاییست که می‌جنگند و خونشان ریخته می‌شود.»

آری جایی که سلیم با آنکه می‌دانست فردا چه خواهد گذشت، نپذیرفت زیر بار باطل رود. سلیم، ابراهیم فرزند زید را ملاقات کرد و در گوش او از حق گفت، از ابراهیم خواست تا حقیقت را بیابد، تا هیچوقت در جست‌وجوی حقیقت از پای ننشیند. سلیم با سخنانش توانست ابراهیم را هم به سمت یاران اندک حسین بن ابی طالب بکشاند و او را از فداییان راه وی کند.

داستان کتاب صوتی پس از بیست سال حول سلیم بن هشام و رویدادهای زندگی او می‌چرخد و نویسنده تاریخ را هم در همین حین بیان می‌کند. هشام پدر سلیم، مردیست که از امامش جدا شده و به سپاه معاویه پیوسته و هشام هم به سبب جایگاه پدرش از جوانی در دستگاه معاویه رفت‌وآمد می‌کند و از فرماندهان سپاه اوست که در جنگ با رومیان هم به موفقیت‌هایی نائل شده است، اما به تدریج محبت حضرت علی به واسطه‌‌ی سخنان مادرش در دل او اثر می‌کند، با ابوذر ملاقات می‌کند و حوادث زیادی را از سر می‌گذراند. تمامی این‌ها او را به تدریج از معاویه و دم و دستگاهش جدا می‌کند، سلیم از شام می‌گریزد و به کوفه نزد علی بی ابی‌طالب می‌رود.

نکته‌ای که در مورد کتاب صوتی پس از بیست سال قابل توجه و جالب است، خیالی بودن شخصیت سلیم بن هاشم است. با وجود اینکه بسیاری به این مسئله نقد وارد کرده‌اند و آن را نوعی تحریف دانسته‌اند، اما باید توجه داشت که این نه تنها بر جذابیت داستان افزوده است، بلکه از ارزش تاریخی آن کم نکرده است، چرا که حوادث و رخدادها کاملا منطبق با واقعیت هستند. داستان عشق راحیل و سلیم نیز بر جذابیت این اثر افزوده است، عشقی که سلیم را به جست‌وجوی بیشتر حقیقت سوق می‌دهد. این رمان مذهبی به طرز جالبی به جزئیات کنش افراد می‌پردازد و تاریخ را برای مخاطب زنده می‌کند و از نگرشی ساده به تاریخ حذر می‌کند، برای مثال اینکه چرا کوفیان به امام علی نپیوستند، در خوانش امروزی نوعی خیانت تلقی می‌شود، اما نویسنده با خوانشی دقیق و روانشناسانه به بررسی ابعاد این موضوع نیز پرداخته است. کار او کشف علت، انگیزه و رفت و برگشت میان خیر و شر است. همچنین نویسنده در این اثر نقش غیرمستقیم اما بسیار مهم و حیاتی زنان را نیز بررسی کرده است که دو تن از آنان، مادر سلیم و راحیل هستند، دو زنی که او را به سمت کشف حقیقت سوق می‌دهند.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی پس از بیست سال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی پس از بیست سال را به تمامی کسانی که شیفته‌ی ادبیات تاریخی و مذهبی هستند و همچنین به دنبال یک داستان می‌گردند و نه کتابی با رویکرد علمی، پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کسانی که می‌خواهند به جهان اسلام دوران علی بن ابی طالب و کربلای حسین بن علی سفر کنند، بی‌شک جذب این اثر خواهند شد.

چرا باید این کتاب صوتی با صدای داوود حیدری را بشنویم؟

کتاب صوتی پس از بیست سال به شکلی گیرا و خواندنی همزیستی مذهب، تاریخ و داستان است. مذهبی و تاریخی بودن آن چیزی از جذابیت داستانی اثر کم نمی‌کند. شخصیت‌پردازی و خط داستانی و حرکت تاریخی بسیار دقیق و زیبا به تصویر کشیده شده است. این اثر به خوبی احساسات خواننده را برمی‌انگیزاند و او را با خود به کوچه پس کوچه‌های شام و دوران صدر اسلام می‌برد. علاوه بر این، کتاب مسئله‌مند است، از همان ابتدا به دنبال پاسخی برای این پرسش است: چرا حسین علیه‌السلام را کشتند؟

درباره سلمان کدیور

سلمان کدیور نویسنده‌ی جوان، در سال ۱۳۵۶ در شهر شیراز متولد شد. تحصیلاتش را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داد و مدتی در صنعت نفت فعالیت کرد. او ابتدا در حوزه‌ی شعر شروع به فعالیت کرد و سپس به توصیه‌ی علی‌محمد مؤدب وارد بخش داستان شد. او اکنون به طور جدی در حوزه‌ی داستان فعالیت می‌کند.

کدیور تا کنون دو اثر را به چاپ رسانیده است. پس از بیست سال نخستین اثر داستانی بلند اوست که رمانی تاریخی و دینی مربوط به صدر اسلام است که توسط نشر شهرستان ادب منتشر شده است. این اثر در دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، به عنوان اثر برگزیده انتخاب و تقدیر شد. دومین اثر این نویسنده‌ی جوان، کتابی تحت عنوان «راننده رئیس جمهور و چند داستان دیگر» است که شامل دوازده داستان کوتاه اجتماعی و تاریخی است. «راننده رئیس جمهور»، «رجعت عبیدالله» و «سپاه وحشت» سه داستان برگزیده‌ی این مجموعه هستند که به ترتیب در جشنواره «الف» دزفول، جشنواره‌ی رسول آفتاب و جشنواره‌ی شکوه شکیبایی، عنوان برگزیده را از آن خود کردند.

بخشی از کتاب صوتی پس از بیست سال

«عاقبت آفتاب از لابه‌لای شاخسار درختان عمارت به خواب‌گاه جوان تابید تا شبی سخت، طولانی و پُررنج به پایان رسیده باشد و روزی که مدت‌ها کابوس شب‌هایش را ساخته بود، فرابرسد. خسته و مشوّش از بستر برخاست و مردّد نامه‌ای را که تا صبح بارها نگاشته و بارها پاره کرده بود، مرور کرد. نامه‌ای که رنج و محنت و بی‌قراری از سطرسطر آن جاری بود. فردا تمام رؤیا و آرزوهایش، تمام دل‌بستگی‌ها و دل‌خوشی‌هایش به‌سوی مصر کوچ می‌کرد تا تمام عشق و احساسی را که مدت‌ها در او حیات گرفته، به تباهی بکشاند، و این نامه شاید آخرین تلاش او برای زنده ماندن بود. جوان در دنیای مشوّش خود دست‌وپا می‌زد که وردان داخل شد و تعظیم‌کنان گفت: «صبح خوش جناب سلیم.»

جوان به‌سوی غلام برگشت که با همان چهرهٔ سوخته و مهربانش به او نگاه می‌کرد. غلام ادامه داد: «جناب هشام امر کردند شما را یاری کنم تا زودتر مهیا شوید.» سپس دو غلام دیگر درحالی‌که طبق‌هایی از لباس‌های گران‌بها با خود داشتند، داخل شدند.

سلیم پرسید: «مهیای کجا؟»

غلام پاسخ داد: «فراموش کرده‌اید؟ امروز روز ورود امیر معاویه به کاخشان است. شما باید بیش از هر زمان دیگری زیبا و باوقار باشید.»

چطور چنین روزی را که تمام شام در انتظارش روزشماری می‌کرد، از یاد برده بود. راحیل انگار تمام ذهن و قلبش را تسخیر کرده و جایی برای هیچ‌کس و هیچ‌چیز باقی نگذاشته بود. حتی خواب و رؤیایش، افکار و خلوتش، همه و همه را تسلیم خاطر آن دختر ساخته بود. و برای او چه اهمیت داشت سرزمینی که محبوبش از آن درحال کوچ بود؟ شام زیبا و افسون‌گر، بدون دختر شیخ شام، با بیابانی فرتوت و بی‌حیات چه تفاوت می‌کرد؟

فتح خون
سیدمرتضی آوینی
گلستان یازدهم: خاطرات زهرا پناهی‌روا ، همسر سردار شهید علی چیت‌سازیان
بهناز ضرابی‌زاده
ارتداد
وحید یامین‌پور
پدر، عشق و پسر
سید مهدی شجاعی
حاء سین نون
حامد فعال
عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده
کیانوش گلزار راغب
فصل شیدایی لیلاها
مصطفی رحماندوست
زن آقا
زهرا کاردانی‌
نامیرا
صادق کرمیار
وقتی دلی
محمدحسن شهسواری
اجاره نشین خیابان الامین
علی‌اصغر عزتی پاک
آفتاب در حجاب
سید مهدی شجاعی
ماه به روایت آه
ابوالفضل زرویی نصرآباد
کشتی پهلو گرفته
سیدمهدی شجاعی
مردی در تبعید ابدی
نادر ابراهیمی
کتاب آه
یاسین حجازی
داستان بریده بریده
علیرضا نظری خرم
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
سرگذشت آب و آتش؛ آذرگان
بهار برادران
سرگذشت آب و آتش؛ آبانگان
بهار برادران
کیمیاگر
رضا مصطفوی
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
آسو
محمد‌امین پورحسینقلی
حسین از زبان حسین
محمد محمدیان
همسر پنهانی
شیدا رضایی
مردی در تبعید ابدی
نادر ابراهیمی
دیلماج
حمیدرضا شاه آبادی
آتوسا
هلن افشار
عشق (ملت عشق)
الیف شافاک
عروس قریش
مریم بصیری
سینوهه؛ جلد اول
میکا والتاری
هزار خورشید تابان
خالد حسینی
کلکسیونر عطر
کتلین تسارو
داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار
ابوالقاسم فردوسی
تاریخ بیهقی
ابوالفضل بیهقی
آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان
شهلا طهماسبی
پدر
نرجس شکوریان فرد

نظرات کاربران

صادق آرند
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

آقا چه خبره این قیمت سر به فلک کشیده؟ چه خبره؟

آسمان
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

سلام من نسخه الکترونیکش را از بینهایت خواندم بسیار بسیار عالی بود و خیلی دوست داشتم امیدوارم صوتی آن هم خوب باشد.

کاربر ۴۸۷۳۸۲۵
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

بسیار بسیار بسیار عالی در زمینه شناخت ساختار حکومت های قبل از واقعه عاشورا و رسیدن جامعه ب فاجعه کربلا بسیار کمک کننده است

کاربر ۴۳۵۵۱۰۰
۱۴۰۱/۰۶/۱۲

من این کتاب رو قبل اینکه طاقچه بیاره تهیه کردم و خوندم، بسیار کتاب جذاب، با متن روان و داستان فوق العاده ایه، اینکه ستاره کم دادم بخاطر اینه که نسخه صوتی رو گوش ندادم که بدونم گوینده چطور روایت

- بیشتر
ارشادی
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

چقدر منتظرش بودم....

عباس
۱۴۰۱/۰۸/۲۶

همه چیز کتبا عالیه پیشنهاد میکنم بخونیدش یه عیب داره اونم اینکه گوینده چندتا کلمه و اسامی رو اشتباه میخونه جا داشت قبل از گویندگی، صحیح کلمات رو جستجو میکرد مثلا سلیمان صُرَد خزاعی رو سلیمان صِرد خراعی خوند یا ولیدبن عتبه رو

- بیشتر
سجاد شاهرخی
۱۴۰۱/۰۶/۰۷

داستان پردازی شگفت نویسنده و تصویر سازی دقیق از فضای حاکم بر جامعه، خواننده رو همراه با خودش به ۱۴۰۰ سال پیش میبره و بسیار عمیق میتونیم شرایط رو حس کنیم. نبرد حق با باطل، حق طلبی یا ثروت اندوزی، تغافل

- بیشتر
Fatemeh Boroumand
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

سلام :) اگر بگویم به تصویر کشیدن مظلومیت بزرگترین سیاستمدار کم گفتم ... بگویم رمان عاشقانه ؛ احساسات از دستم شاکی می شوند ... و ازدیاد بگویم هایی که به تنهایی توصیف از کتاب را مجسم نمی کنند ... این کتاب ، یک

- بیشتر
Masood Salehi
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

عالی و سهمگین بود. گویندگی عالی. داستان خوب. فقط چند ضربه تا نابود شدن ریشه فساد مانده بود ...

m .azar
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

کتاب خوبیست. صدای گوینده نیز جذاب است ولی گوینده محترم غلط خواندن متن، زیاد دارد. گویا به اسامی افراد واماکن تاریخی تسلط لازم وکافی ندارند. داستان عالی وپرکشش بود.

زمان

۲۸ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۰۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۸ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۰۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
تومان