دانلود کتاب صوتی تاب‌ آوری برای نوجوانان با صدای مهدی فضلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاب‌ آوری برای نوجوانان اثر شیلا راجا

دانلود و خرید کتاب صوتی تاب‌ آوری برای نوجوانان

معرفی کتاب صوتی تاب‌ آوری برای نوجوانان

کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان نوشتهٔ شیلا راجا و جایا راجا اشرفی با ترجمهٔ عباس عبداللهی و زهرا آزادفر و صدای مهدی فضلی منتشر شده است. این کتاب به نحوهٔ مواجههٔ نوجوانان با سانحه‌ها، تجربه‌های آسیب‌زا و ناخوشایند می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان

امروزه بسیاری از نوجوانان در سراسر دنیا با رویدادهای آسیب‌زای مختلفی از جمله خشونت جسمی و جنسی، بلایای طبیعی، مرگ یا بیماری ناگهانی عزیزان و غیره مواجه هستند. تجربهٔ این رویدادهای آسیب‌زا در مرحله‌ای از زندگی که افراد با تکالیف رشدی مختلف از جمله هویت‌یابی، تشکیل روابط دوستی و استقلال از خانواده روبه‌رو هستند می‌تواند آن‌ها را با چالش‌های خاصی مواجه کند. نوجوانان در این مرحله از نظر جسمانی و روان‌شناختی درحال‌رشد هستند و مواجهه با رویدادهای آسیب‌زا در این سنین می‌تواند تأثیرات عمیق و بلندمدتی بر سلامت روان‌شناختی افراد داشته باشد. از سوی دیگر، نوجوانان منابع مقابله‌ای محدودی دارند و نمی‌توانند به‌خوبی بزرگسالان از خودشان در برابر تأثیرات منفی برخی رویدادهای آسیب‌زا محافظت کنند؛ بنابراین بیشتر در خطر بروز علائم روان‌شناختی مختلف از جمله اختلال تنش پس از آسیب قرار دارند. این کتاب راهنمایی برای نوجوانان با اختلال تنش پس از آسیب است، مبتنی بر دقیق‌ترین شواهد علمی و منبعی ارزشمند برای افرادی که با خشونت یا سایر رویدادهای آسیب‌زا مواجه شده‌اند.

این کتاب از شما می‌خواهد دیدگاه‌های جدیدتری را امتحان کنید و روش‌هایی را به کار ببرید که شاید در آغاز آسان به نظر نمی‌آیند.

کتاب صوتی تاب‌ آوری برای نوجوانان علاوه بر ارائهٔ اطلاعات و رهنمودهای موردنیاز، چگونگی به‌کارگیری این اطلاعات در زندگی روزمره را نیز از دیدگاه یک نوجوان بیان می‌کند. 

شنیدن کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تاب آوری برای نوجوانان

«هنگام بحث دربارهٔ روش‌های مقابله‌ای، از برچسب زدن به این روش‌ها به عنوان «خوب» یا «بد» اجتناب می‌کنیم. به عنوان مثال، قابل درک است که فردی برای رهایی از مشکلات خواب پس از تجربهٔ یک رویداد آسیب‌زا به مصرف الکل روی آورد اما این روش مقابله‌ای در بلندمدت مؤثر واقع نخواهد شد. در واقع، نمی‌توان گفت فردی که از این روش استفاده می‌کند آدم بدی است اما این روش مقابله‌ای به‌ویژه در بلندمدت سالم نیست. بنابراین، ما در بحث دربارهٔ روش‌های مقابله‌ای از اصطلاحات «سالم» و «ناسالم» استفاده می‌کنیم. سعی کنید خودتان را به خاطر شیوهٔ مقابله‌ای‌تان قضاوت نکنید بلکه صادقانه به کارهایی که برای مقابله با پیامدهای ناشی از تجربهٔ یک رویداد آسیب‌زا انجام می‌دهید فکر کنید و ببینید آیا در بلندمدت برای بدنتان سالم هستند یا ناسالم. تجربهٔ رویدادهای آسیب‌زا در دوران کودکی و نوجوانی می‌تواند اثرات مادام‌العمری بر جای بگذارد اما خوشبختانه افراد در سنین پایین‌تر آمادگی بیشتری دارند که بتوانند عادات ناسالم را کنار بگذارند و روش‌های سالم‌تر زندگی کردن را بیاموزند. نوجوانان در مقایسه با بزرگسالان بیشتر احتمال دارد روش‌های جدید مقابله با موقعیت‌ها را امتحان کنند و عادات سالم‌تری را در خود پرورش دهند. بنابراین، از همین حالا شروع کنید و سرنوشت خودتان را تغییر دهید.

تجربهٔ یک رویداد آسیب‌زا اغلب دیدگاهمان نسبت به بدنمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که در نتیجهٔ آن احتمالاً برای‌مان دشوار است که بدنمان را شایستهٔ مراقبت یا احترام بدانیم. به‌ویژه افرادی که رویدادهای آسیب‌زای متعددی را پشت سر گذاشته‌اند، احساس بی‌ارزشی می‌کنند و این یکی از دلایل روی‌آوردن به مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم است. اما بدانید که شما آدم بی‌ارزشی نیستید و هر انسانی حق دارد که با عشق، عزت و احترام زندگی کند. برای شروع بهتر است به خودتان ثابت کنید که شایستهٔ مراقبت و احترام هستید. پیش از بحث دربارهٔ روش‌های مقابله‌ای سالم بیایید نگاهی به شیوهٔ مقابله‌ای فعلی‌تان بیندازیم. فراموش نکنید که این به معنای قضاوت کردن دربارهٔ خودتان نیست بلکه آگاهی از روش‌هایی است که در حال حاضر به کار می‌برید. شما به عنوان یک نوجوان فرصت کافی دارید که بتوانید روش‌های جدیدتری را امتحان کنید و آینده‌تان را تغییر دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲۶۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲۶۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
۳۰,۲۵۰
۵۰%
تومان