دانلود کتاب صوتی زندگی ۳.۰ با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی ۳.۰ اثر مکس تگمارک

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی ۳.۰

نویسنده:مکس تگمارک
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی زندگی ۳.۰

خلاصه‌کتاب صوتی زندگی ۳.۰ نوشتهٔ مکس تگمارک و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مصطفی طالبیان مقدم است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی به این پرسش ما پاسخ می‌دهد که انسانیت در عصر هوش مصنوعی چه معنایی دارد؟

درباره خلاصه‌کتاب صوتی زندگی ۳.۰

هزاران سال است که زندگی بر روی زمین در حال پیشرفت و تکامل است، اما این دنیا پس از میلیون‌ها سال به واسطهٔ انسان بیدار شده است. در واقع، هستی به‌ واسطه آگاهی انسان منظری متفاوت به خود گرفته است.

پیش از آنکه دنیا بیدار شود، هیچ‌گونه زیبایی‌ای وجود نداشت؛ به‌عبارتی زیبایی هستی قابل درک نبود. با پیدایش انسان همه‌چیز تغییر کرد و این موضوع، اهمیت بیداری کیهانی ما را بیشتر می‌کند. پیدایش انسان، عالم هستی را از جهانی بی‌ذهن و بدون آگاهی به زیست‌بومی زنده تبدیل کرده است که در جست‌وجوی زیبایی، هدف و معنا است؛ اما این بیداری چگونه اتفاق افتاد؟ این بیداری یک اتفاق واحد نبود، بلکه صرفاً مرحله‌ای از یک تکامل بی‌وقفه بود که ۸/۱۳ میلیارد سال طول کشید. فرایند تکامل، دنیای ما را پیچیده‌تر و جذاب‌تر از هر زمان دیگری کرد و همچنان با شتابی فراوان به کار خود ادامه می‌دهد.

مکس تگمارک نویسنده‌ٔ کتاب صوتی «زندگی ۳.۰» اینگونه تصور می‌کند که ما در حال حرکت به‌سمت مرحلهٔ تکامل پایانی، یعنی مرحله ۳.۰ زندگی هستیم. در این دوره‌ٔ فرضی از حیات بشریت، فناوری از یک موجودیت مستقل برخوردار خواهد بود؛ چون خودش سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را طراحی می‌کند. این مسئله برای حیات انسان پیامدهای بسیار زیادی به‌دنبال خواهد داشت. چنین زندگی هوشمندی هنوز در روی زمین وجود ندارد؛ با‌این‌حال ما با ظهور یک هوش غیرزیستی مواجه هستیم که معمولاً آن را با نام هوش مصنوعی (AI) می‌شناسیم.

در این خلاصه‌کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. آیا فقط انسان‌ها از قابلیت یادگیری برخوردارند؟

۲. هوش مصنوعی چگونه مشاغل ما را تهدید می‌کند؟

۳. چه نوع هرج و مرجی در فنجان قهوه شما وجود دارد؟

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی زندگی ۳.۰ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این خلاصهٔ کتاب را به علاقه‌مندان به مباحث مربوط به هوش مصنوعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی زندگی ۳.۰

«ماشین‌ها برای انسان چیز جدیدی نیستند. هزاران سال است که ما از ماشین‌ها برای انجام کارهای دستی استفاده می‌کنیم. اگر شما ارزش خود را بر اساس مهارت‌های شناختی مانند هوش، زبان و خلاقیت تعریف کنید، شاید این ماشین‌ها هیچ تهدیدی ایجاد نکنند.

به عنوان مثال، من به عنوان یک دانشمند افتخار می‌کنم که با استفاده از خلاقیت و درک شهودی‌ام، دانش خود را به دیگران منتقل می‌کنم؛ کاری که در حال حاضر از توان یک ماشین خارج است. من می‌توانم مسئله‌های حل نشده را بررسی کرده و پاسخ آن‌ها را از طریق زبان با دیگران به اشتراک بگذارم. خوشبختانه جامعه تمایل دارد که برای انجام این کار به من حقوق بدهد. قرن‌ها پیش، شاید من نیز می‌بایست مانند دیگران مخارجم را از طریق کارهایی مانند کشاورزی، آهنگری و نظایر آن تأمین می‌کردم؛ اما از آن زمان تاکنون، رشد فناوری باعث شده است بازار کار چنین شغل‌هایی بسیار محدود شود. به همین خاطر دیگر ممکن نیست که عموم افراد از طریق مشاغل سنتی کسب درآمد کنند.

با این وجود، پیشرفت‌های غیرمنتظره اخیر در هوش مصنوعی ممکن است همهٔ افراد، حتی دانشمندان را نگران سازد. نگرانی ما این است که آیا رشد هوش مصنوعی، در نهایت توانایی‌هایی را که امروزه به آن‌ها افتخار می‌کنیم و در بازار خریدار دارند، به حاشیه خواهد راند؟»


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۴۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۴۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان