دانلود کتاب صوتی بینوایان با صدای رضا عمرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بینوایان اثر ویکتور هوگو

دانلود و خرید کتاب صوتی بینوایان

نویسنده:ویکتور هوگو
گوینده:رضا عمرانی
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۶از ۵۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بینوایان

کتاب صوتی بینوایان رمانی تاریخی، اجتماعی و عاشقانه از نویسنده‌ی فرانسوی، ویکتور هوگو است. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که اسم بینوایان را نشنیده باشد و کتاب‌های انگشت‌شماری در تاریخ به شهرت افسانه‌ای این شاهکار رسیده‌اند. هوگو در این داستان پرماجرا و پرشخصیت، فرانسه‌ی قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد. شخصیت اصلی رمان ژان والژان است که برای سیر کردن بچه‌های خواهرش دزدی می‌کند و ۱۹ سال از عمرش را در زندان می‌گذراند؛ او بعد از آزادی با ماجراهای جدیدی روبه‌رو می‌شود و کوزت را ملاقات می‌کند.

نسخه صوتی این رمان با ترجمه‌ی محسن سلیمانی و با صدای رضا عمرانی توسط انتشارات استودیو نوار منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی بینوایان

همه‌ی منتقدان و خوانندگان، متفق‌القول بر این باورند که رمان خواندنی بینوایان یک شاهکار بی‌تکرار است. رمانی زنده و سرشار از ذوق و مهارت که مثل یک فیلم سینمایی در مقابل چشم‌های خواننده‌اش جان می‌گیرد و او را از دنیای اطراف جدا می‌کند. ویکتور هوگو در کتاب صوتی بینوایان جامعه‌اش را به باد نقد می‌گیرد و در دل داستان از بی‌عدالتی‌ها، فسادها، تبعیض‌ها و رنج‌های مردم پرده برمی‌دارد. ژان والژان مردی است که از شدت فقر به دزدی رو می‌آورد و سال‌های سال‌ از عمر یگانه‌اش را در زندان می‌گذارند. او از زندان آزاد می‌شود و به دنبال زندگی جدید راهی شهر دیگری می‌شود. ژان بعدها به موفقیت می‌رسد، ولی زخم این بی‌عدالتی برای ابد روی روحش نقش بسته و هرگز رهایش نمی‌کند.

ویکتور هوگو بینوایان را سال ۱۸۶۲ منتشر کرد و حدود ۱۷ سال از عمرش را برای خلق آن گذاشت. حاصل این تلاش‌ها در دوره‌ای که ادبیات رشد چندانی نکرده بود، اثر شگفت‌انگیزی شد که به کشورهای دیگر و قرن‌های بعد رفت و هنوز که هنوز است نسل‌های جدید آن را می‌خوانند و در دل داستان گرم و اعتراضی‌اش غرق می‌شوند.

لحن هوگو در این اثر ساده ولی هنرمندانه است و شخصیت‌ها چنان زنده‌اند که برای همیشه در حافظه‌ی شما خانه می‌کنند. ژان والژان، کوزت، خانواده‌ی تناردیه، اسقف و همه‌ی شخصیت‌ها، به‌یادماندنی‌اند و با جزئیات بسیاری ساخته و پرداخته شده‌اند. درون‌مایه‌ی اصلی رمان بینوایان عشق است؛ هوگو در اثرش نشان می‌دهد که بخش اعظمی از مشکلات بشری با معجزه‌ی عشق ورزیدن قابل‌ حل‌اند و اگر راه نجاتی برای این دنیا باقی مانده باشد، این راه عشق است. رمان بسیار پرحادثه است و از ذکر کوچک‌ترین جزئیات هم دریغ نمی‌کند؛ بنابراین خواننده وارد سفری طولانی و همه‌چیز تمام می‌شود و در دل داستان عاشقانه و اجتماعی هوگو به تاریخ سفر می‌کند.

در این کتاب می‌بینیم که فقر و تنگنا چطور می‌تواند به انسان‌ها زخم‌های کاری بزند و از آن‌ها موجوداتی بسازد که هیچ شباهتی به خود واقعی‌شان ندارند؛ از طرفی هوگو با وجود روایت تلخی‌ها، در را به روی امید نمی‌بندد و در سراسر داستان امید تحقق رویاها و عدالت به چشم می‌خورد. هیچکس جز هوگو نمی‌توانست چنین اثری خلق کند که هم‌زمان عاشقانه، تاریخی، اجتماعی، منتقدانه، سرشار از امید و میل به زندگی باشد.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی بینوایان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

بینوایان جزء خوانده‌شده‌ترین و ترجمه‌شده‌‌ترین آثار جهان است؛ این رمان مرزهای سن و جغرافیا را کنار زده و در دل هر مخاطبی جا خوش کرده است. دانلود این کتاب صوتی را به همه‌ی علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب صوتی با صدای رضا عمرانی را بشنویم؟

کتاب صوتی بینوایان با صدای گرم رضا عمرانی، فرصتی بی‌نظیر است که به فرانسه‌ی قرن نوزدهم سفر کنیم. اجرایی گرم و هوشمندانه از یک شاهکار باعث شده این کتاب صوتی توجه مخاطبان را جلب کند و آن‌ها را به دل داستان هوگو ببرد. بینوایان به‌شدت پرطرفدار است و بارها و بارها دست‌مایه‌ی اقتباس قرار گرفته است، همین محبوبیت ادامه‌دار بعد از گذر بیشتر از یک قرن نشان می‌دهد باید اثر هوگو را خواند و شنید و لذت برد.

خلاصه رمان بینوایان

ژان والژان به جرم دزدیدن یک قرص نان به زندان می‌افتد. او بارها تلاش می‌کند فرار کند ولی تلاش‌هایش ثمر نمی‌دهند و بیشتر از ۱۹ سال از عمرش پشت میله‌های زندان از دست می‌رود. او بعد از آزادی جایی برای رفتن ندارد و هیچکس حاضر نیست برای ادامه‌ی زندگی کمکش کند. بالاخره پیرزنی ژان را به اسقف معرفی می‌کند و ژان بعد از مدتی تحت تاثیر رفتار سخاوت‌مندانه‌ی اسقف، دچار تحولی درونی می‌شود. از طرف دیگر کوزت دختری است که به خانواده‌ی تناردیه سپرده شده و روزگار سختی را کنار این خانواده‌ی بدجنس سپری می‌کند. ژان والژان که حالا به موفقیت رسیده و نام مستعاری برای خود انتخاب کرده، با مادر کوزت روبه‌رو می‌شود و قول می‌دهد دخترکش را به او برگرداند. او در مسیر کمک به کوزت لو می‌رود و بار دیگر به زندان می‌افتد و باید راهی برای فرار پیدا کند...

درباره ویکتور هوگو

ویکتور ماری هوگو، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان دنیا، سال ۱۸۰۲ در فرانسه متولد شد. او در کودکی زندگی در کشورهای مختلف را تجربه کرد و تحت آموزش کشیشی بازنشسته قرار گرفت. هوگو خیلی زود، به دنیای شعر و ادب پا گذاشت و با ترجمه‌ی شعرهای ویرژیل و قصیده‌سرایی، رسماً کارش را شروع کرد. ویکتور هوگو در دنیا با اثر مشهورش، رمان بینوایان شناخته می‌شود، بااین‌حال گوژپشت نتردام و سایر آثارش هم هنوز خوانده می‌شوند و مورد تحسین قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین دغدغه‌ی ویکتور هوگو در طول زندگی‌اش، بی‌عدالتی بود؛ او بی‌عدالتی را برنمی‌تابید و با مهارت قلم‌زنی‌اش تا حد ممکن با آن جنگید. درون‌مایه‌ی آثار هوگو همگی فریادهایی علیه ظلم هستند و برابری را طلب می‌کنند. به‌نوعی می‌شود گفت کلمه‌های هوگو، از دل محرومان و رنج‌کشیدگان بیرون آمده‌اند. او به دلیل همین حمایت همیشه مورد غضب دولت‌مردان زمانه‌اش بود، تا حدی که مجبور شد از کشورش فرار کند و بسیاری از آثارش را در تبعید بنویسد.

در ضمن ویکتور هوگو بنیان‌گذار مکتب رمانتیسم در ادبیات است؛ مکتبی که آثار بزرگی از دل آن بیرون آمدند و نویسندگان مطرحی به پیروی‌اش قلم زدند. هوگو نه‌تنها نویسنده‌ای بی‌بدیل بود، بلکه دستی در دنیای شعر و نقاشی هم داشت و یک هنرمند به دنیا آمده بود.

نقد کوتاه کتاب بینوایان

ویکتور هوگو اهل نوشتن جزئیات بسیار است و ممکن است جمله‌ها و صفحه‌های زیادی را خرج یک مسئله‌ی کوچک کند؛ این ویژگی می‌تواند در مواقعی خواننده را خسته کند بااین‌وجود، نثر و داستان زیبای هوگو نمی‌گذارد کسی کتاب را نیمه‌تمام رها کند. به طور کلی مطالعه‌ی آثار ویکتور هوگو نیازمند زمان زیادی است و باید با آن به‌عنوان اثری کلاسیک و حجیم و سرشار از جزئیات روبه‌رو شد.

بهترین ترجمه فارسی کتاب بینوایان

رمان بینوایان به کشورهای زیادی سفر کرده و به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است. مترجم‌های فارسی هم در زمان‌های مختلف به ترجمه‌ی این اثر شگفت‌انگیز پرداختند. از بین ترجمه‌های فارسی اثر می‌شود به ترجمه‌ی حسینقلی مستعان نشر کبیر، ترجمه‌ی محسن سلیمانی نشر افق، ترجمه‌ی نسرین تولایی و ناهید ملکوتی نشر نگاه، ترجمه‌ی محمدرضا پارسایار نشر هرمس، ترجمه‌ی مهدی علوی انتشارات اکباتان، ترجمه‌ی محمد مجلسی انتشارات دنیای نو و... اشاره کرد.

کتاب صوتی بینوایان با ترجمه‌ی محسن سلیمانی در اختیار شما قرار گرفته که در کنار ترجمه‌ی حسینقلی مستعان، جز بهترین ترجمه‌های موجود از این اثر است.

اقتباس‌ها از این اثر

کمتر کتابی در دنیا به اندازه‌ی بینوایان مورد اقتباس قرار گرفته است. نکته‌ی جالب این‌که فقط در دوران سینمای صامت، این کتاب دست‌مایه‌ی ساخت ۱۴ فیلم قرار گرفت! اولین اقتباس هم متعلق به برادران لومیر بود و اقتباس‌های بعدی به سرعت شکل گرفتند. از بینوایان فیلم سینمایی، سریال، انیمیشن، کارتون، مانگای ژاپنی، نمایش موزیکال و مینی‌ سریال‌های مختلفی اقتباس شده است و همین مسئله نشان می‌دهد اثر هوگو نامیراست و در طول تاریخ همواره زنده می‌ماند.

معرفی شخصیت‌های اصلی داستان

ژان والژان: ژان شخصیت اصلی و نماد فردی آزادی‌خواه و معترض است. فردی که سعی می‌کند به بی‌عدالتی‌های جهان پیروز شود و دستی کمک کننده برای رنج‌کشیده‌ها باشد.

اسقف: اسقف نماد آرامش است و در واقع بار معنوی داستان را بر دوش می‌کشد. او باعث آرامش ژان می‌شود و نشان می‌دهد دنیا هنوز از خوبی و آرامش خالی نشده است.

کوزت: کوزت دختری رنج کشیده است که در نهایت تاریکی هم امیدش به روشنایی را از دست نمی‌دهد. او همیشه به روزهای بهتر امید دارد و به این رویا هم می‌رسد.

خانواده‌ی تناردیه: این خانواده آدم‌های بدجنسی هستند که هیچ بویی از شفقت و سایر ویژگی‌های والای انسانی نبرده‌اند و دل‌هایشان از کینه و نفرت انباشته شده است.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور هوگو
ویکتور هوگو
فرانسوی | تولد ۱۸۰۲ - درگذشت ۱۸۸۵

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی است. هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگو کننده تاریخ معاصر فرانسه است.

نظرات کاربران

miiimkaaaf
۱۴۰۱/۱۰/۱۱

باعث تأسف هست که ننوشتید این خلاصه کتاب اصلی هست. من به امید نسخه کامل خریدم ولی کاملا پشیمونم. به نظرم این یه جور کم‌فروشی هست و ناشر باید نسبت بهش پاسخگو باشه.

س. ی. یعقوبی
۱۴۰۱/۱۱/۰۲

خوب شد قبل از خرید اول مدت صوت کتاب رو نگاه کردم... کتاب به اون بزرگی هجده ساعت صوت؟؟! در صورتی که یک کتاب با حجم نصف بی نوایان نزدیک به پنجاه ساعت صوت داره... به نظرم در شان طاقچه نیست

- بیشتر
احمد
۱۴۰۱/۱۰/۱۶

این خلاصه دیگه چه مدلشه مسخرس

Sayeh
۱۴۰۱/۱۱/۰۴

دوستان این صوت خلاصه است اما بی اخلاقی کردن و نگفتن.اونایی که میخوان کامل گوش بدن این به دردشون نمیخوره

R.Azizan
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

این امتیاز منفی به طاقچه بخاطر اینکه با اینهمه نظر منفی بازم این کتاب رو با این قیمت زیاد برای فروش گذاشته و هنوزم مشخص نکرده این کتاب خلاصه هست

ArEf
۱۴۰۲/۰۶/۲۳

میخواستم بخرم که خوشبختانه به زمان کتاب توجه کردم و متوجه شدم با این حجم زمان احتمالا باید خلاصه کتاب باشه و این خیلی بی اخلاقیه که به خلاصه بودن متن اشاره نشده.

نیکی
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

افتضاح بود 🤢☹😒

amir
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

متاسفانه خیلی بد مختصر شده بود و شاهکار به این زیبایی خراب شده

amir hossein monfared
۱۴۰۲/۰۹/۰۷

شاهکاری بی نظیر

hadis
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

این کتاب عالی هست

زمان

۱۸ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۷۵۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۸ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۷۵۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰
۳۰%
تومان