دانلود کتاب صوتی هوای تازه با صدای مجید آقاکریمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هوای تازه اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی هوای تازه

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هوای تازه

کتاب صوتی هوای تازه نوشتهٔ جورج اورول و ترجمهٔ فرزام حبیبی اصفهانی است. مجید آقاکریمی گویندگی این رمان کمیک صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی هوای تازه

کتاب صوتی هوای تازه قصهٔ مردی به نام «جورج بولینگ» است. او مردی میانسال است که به‌عنوان کارگزار بیمه کار می‌کند و با دو فرزند و در کنار همسرش یک زندگی معمولی دارد. یک روز در یک شرط‌بندی شرکت می‌کند و پول خوبی برنده می‌شود. تصمیم می‌گیرد به روستایی برگردد که در آن بزرگ شده است تا در دریاچهٔ کوچکی که از سی سال پیش می‌شناخته، ماهیگیری کند، اما اوضاع فرق کرده است و هیچ‌چیز مانند پیش نیست. آبگیر دیگر وجود ندارد، روستا به‌شکل غیرقابل‌تصوری تغییر کرده و مهم‌ترین رویدادی که در این سفر تفریحی برای جورج اتفاق می‌افتد، بمبارانی تصادفی توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا است؛ پس در این میان یک حملهٔ هوایی همه‌چیز را به هم می‌ریزد.

شنیدن کتاب صوتی هوای تازه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری در بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعری انگلیسی بود که بیشتر برای ۲ رمان سرشناس و پرفروشش «مزرعهٔ حیوانات» و «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند.

جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. اورول در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود؛ به همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد؛ او حتی مدتی در آشپزخانهٔ یک هتل در بخش ظرفشویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خودش از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس و پاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات او هستند.

اورول در در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. او در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد. بیماری‌ای که برای او نتیجهٔ جنگ بود. اورول پس از جنگ، کتاب «درود بر کاتالونیا» را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت. زندگی او همواره درگیر اتفاقات جدید بود. کمی بعد از بستری‌شدن جورج اورول در بیمارستان به‌دلیل بیماری مزمن سل که از زمان جنگ با آن درگیر بود، در همان بیمارستانی که بستری شده بود، با «سونیا برونل» ازدواج کرد. بسیاری از منتقدان معتقدند شخصیت سونیا الگوی اورول برای ساخت شخصیت جولیا در کتاب ۱۹۸۴ بوده است. اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی بعد از بیماری شدید ریه‌اش که نتیجه جنگ بود، حاضر نشد سیگار را ترک کند؛ به همین دلیل در بیمارستان بستری شد و ۷ ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت.

برخی از آثار جورج اورول عبارت‌اند از:

(۱۹۳۴) روزهای برمه/ (۱۹۳۵) دختر کشیش/ (۱۹۳۶) به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)/ (۱۹۳۹) هوای تازه (گریز)/ (۱۹۴۵) قلعه حیوانات/ (۱۹۴۹) ۱۹۸۴/ (۱۹۳۳) آس‌وپاس‌ها در پاریس و لندن/ (۱۹۳۷) جاده به‌سوی اسکلهٔ ویگان/ (۱۹۳۸) درود بر کاتالونیا.

بخشی از کتاب صوتی هوای تازه

«قبول دارم که کمی چاق هستم، اما نه آن قدر چاق که شبیه دلقک سیرک ها باشم. آیا تا به حال به راه رفتن آدم‌های چاقی که شبیه قلب هستند، توجه کرده‌اید؟ منظورم همان‌هایی است که به آنها «گامبو» یا «تپل» لقب می‌دهند. من هم یکی از همان افراد هستم. بیشتر وقت‌ها مرا تپلی صدا می‌زنند و به جای اسمم که جورج بولینگ است، بولینگ تپل نامیده می‌شوم. اما دیگر تمایلی ندارم که سوژه‌ی جالب مهمانی‌ها باشم. راستش دلم نمی‌خواهد به خاطر چاق بودنم جلب توجه کنم. در همان حال اندیشیدم که هیچ زنی حاضر نیست دو بار به من نگاه کند، مگر به خاطر پول. البته در آن لحظات اصلاً دلم نمی‌خواست زنی به من نگاه کند. به ذهنم خطور کرد که بنا بر دلایلی باید حال بهتری داشته باشم... .»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

احد
۱۴۰۲/۰۳/۱۸

با کتاب ارتباط برقرار کردم البته شاید شما بعداز گوش دادن نظر دیگری داشته باشید چون من خیلی همزاد پنداری کردم

sara
۱۴۰۲/۰۳/۰۲

چقدر زیباست کتاب صوتی که با صدای این هنرمند بزرگ منتشر شده باشد...🌿

AS4438
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

وقتی خانه گرم وشکم سیر نباشد، گل چیدن کاری بی معناست،، داستانی بابهترین ادبیات که میتوان با آن همزاد پنداری کرد، عالی بود ،ادبی ،سیاسی،تاریخی،احساسی، اجتماعی، وخلاصه اینکه؛ یکی دیگرازشاهکارهای کم نظیر اورول بااجرا وگویندگی بسیارزیبای جناب، مجید آقا کریمی

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۴۷۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۴۷۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۶۰۰
۶۵,۵۲۰
۳۰%
تومان