دانلود کتاب صوتی بنفش مایل به لیمویی با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بنفش مایل به لیمویی اثر یاسمن خلیلی‌فرد

دانلود و خرید کتاب صوتی بنفش مایل به لیمویی

معرفی کتاب صوتی بنفش مایل به لیمویی

کتاب صوتی بنفش مایل به لیمویی نوشتهٔ یاسمن خلیلی فرد است. رضا عمرانی و متین بختی و پروین دشتی گویندگی این رمان ایرانی صوتی را انجام داده‌اند و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی بنفش مایل به لیمویی

کتاب صوتی بنفش مایل به لیمویی روایتی است ملموس که با سه شخصیت اصلی با نام‌های «موعظ»، «شیانه» و «نادر» و چندین شخصیت فرعی اما تأثیرگذار از پاریس شروع می‌شود و با فلش‌بک‌هایی به گذشته، دانشکدهٔ هنر، تئاترشهر و حال‌وهوای سینمای دههٔ ۱۳۶۰ ادامه پیدا می‌کند و در پاریس تمام می‌شود. نادر، همسرش «آیدا» و پسرش «پویا» میهمانان «شیانه فرازمند» هستند. شیانه، بازیگر تئاتری است که سال‌ها است در پاریس زندگی و کار می‌کند.‌ روابط شخصیت‌های داستان زمانی جذاب می‌شود که پی به مناسبات‌هایشان می‌بریم؛ نادر و شیانه به‌دنبال «درنا» می‌گردند، اما پیدایش نمی‌کنند؛ درنا دختر آن‌ها است؛ دختر آن‌ها از ازدواج نافرجامشان. رمان «بنفش مایل به لیمویی» به روابط انسان‌ها در جامعۀ مدرن امروزی می‌پردازد، سه راوی دارد و پازل روایی داستان را هر سۀ این راوی‌ها به‌موازات هم تکمیل می‌کنند. این اثر، رمانی است رئالیستی که همچون دیگر آثار داستانی یاسمن خلیلی فرد مایه‌هایی روان‌شناسانه دارد. به گفتۀ نویسنده، این رمان ادای دینی است به هنرمندان عرصۀ نمایش و سینما و تئاتر.

شنیدن کتاب صوتی بنفش مایل به لیمویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی بنفش مایل به لیمویی

«پا به خانهٔ تاریک موعظ که می‌گذارم گودو مثل همیشه آرام می‌آید طرفم. به موهای مرتبش دست می‌کشم. میوی کشداری می‌کند و لم می‌دهد کنار آشپزخانه. می‌خواهد حالی‌ام کند گرسنه است. می‌روم طرف اتاق موعظ. منِ دیوانهٔ بیکار. ساعت هفت صبح، اینجا در خانهٔ شمارهٔ ۹۸ خیابان سوفرِن چه کار می‌کنم؟ بیست ویک سال است کارم همین شده. بیدار کردن او در روزهایی که کار یا قرار مهمی دارد. اما امروز، یکشنبه، این وقت صبح یک لوازمِ دستشویی‌فروش چه کار مهمی می‌تواند داشته باشد؟

پرده نشیمن را کنار می‌زنم. هوا هنوز تاریک است و چراغ‌های رقصان ایفل روشن و خاموش می‌شوند. خوب می‌دانم که موعظ چقدر از گردش این نورهای مزاحم وسط خانه‌اش عذاب می‌کشد.

اتاقش مثل همه جای خانه تاریک است. این قرص‌های خواب چه با او کرده‌اند که نه صدای زنگ ساعت بیدارش می‌کند، نه آلارم گوشی و نه جست‌وخیزهای مکرر گودو؟

باید یادم باشد وقتی بیدارش کردم از او بپرسم مگر چه کار مهمی دارد جز رفتن به مغازه رقت‌انگیزش و نشستن پشت میز کار بدسلیقه‌ای که توالت‌فرنگی‌ها، روشویی‌ها، بیده‌ها و دوش‌های حمام احاطه‌اش کرده‌اند؟»

نظرات کاربران

بهار
۱۴۰۲/۰۹/۰۹

یک رمان گیرا و جذاب با گویندگان حرفه ای که تجربه دلنشینی رو بهمراه داره. ظاهرا داستان مربوط به مشکلات یک خانم بازیگر هست ولی درواقع پیچیدگی روابط انسانها رو به نمایش میگذاره مخصوصا زمانی که احساسات واردش میشه. اشتباهاتی

- بیشتر
s@miraaaaaa
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

درود و سپاس این اثر یکی از بی نظیرترین اثرهاییه که میشه در موردش حتی فیلم ساخت من با شیانه فرازمند همزادپنداری کردم .برای همه هست اما هیچکس برای اون نیست از بیرون باهوشو موفق اما از درون فریاد بلندی

- بیشتر
کاربر ۴۳۰۶۶۹۹
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

روابط پیچیده آدمها رو به خوبی نشون داده بود و در طول داستان می بینیم که خودخواهی در برابر خانواده، نپذیرفتن مسوولیت و عدم صداقت ، میتونن نه تنها زندگی یک نفر بلکه چندین نفر رو بر باد بدن. سوژه

- بیشتر
فاطمه فخاریان
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

چگونه سوار بر موج احساسات و خودخواهی خودمون بنیان زندگی خودمون و دیگران و خراب کنیم!! روابط پیچیده دوتا زوج و نشون میده و بسیار گویندگی جذابی داشت...ممنونم

p.kh
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

داستان درمورد زندگی بازیگری خانم ومشکلات کاری اوست .داستان رو دوست داشتم خیلی خوب به حالات ومشکلات زناشویی بین زوجین اشاره دارد .

زمان

۱۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۶۷۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۶۷۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۸,۹۲۰
۶۲,۲۴۴
۳۰%
تومان