دانلود کتاب صوتی تمرین (خلاصه کتاب) با صدای مجتبی زائری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تمرین (خلاصه کتاب) اثر ست گادین

دانلود و خرید کتاب صوتی تمرین (خلاصه کتاب)

نویسنده:ست گادین
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی تمرین (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب صوتی تمرین (خلاصه کتاب) نوشتهٔ ست گادین و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مجتبی زائری است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. روش ارائهٔ کار خلاقانه در این کتاب آمده است.

درباره خلاصه‌کتاب صوتی تمرین

با شنیدن این خلاصه کتاب صوتی می‌آموزید خلاقانه زندگی کنید و از مسیر لذت ببرید.

زندگی در دنیای شتاب‌زده و صنعتی امروز، بیشتر از هر زمان دیگری ما را از یک زندگی آزاد و خلاقانه دور می‌کند. این معضل چه در زندگی شخصی و چه در زندگی شغلی ما مؤثر است. در این کتاب، ست گادین الگویی برای متوقف کردن این معضل و راه یافتن به سوی خلاقیت برای شما ترسیم می‌کند.

خلاقیت اگرچه به‌خودی خود مفهومی است که اگر چارچوب مشخصی برای آن قائل شویم، ذات آن را زیر سؤال برده‌ایم، اما یک نقشه راه وجود دارد که هرکسی می‌تواند آن را برای خود شخصی‌سازی کند. این الگو، چیزی جز تمرین نیست.

تمرین، فرایندی مستمر است برای تبدیل شدن به یک فرد خلاق. منظور از تمرین این است که بپذیریم همواره در تمرین و آزمون‌وخطا هستیم و هیچ قطعیت و تضمینی در کار نیست؛ بلکه تنها چیزی که کنترلش در اختیار ماست، همین تمرین کردن است. ما هیچ راه دیگری برای ایجاد تغییر و نوآوری نداریم، مگر اینکه سبک زندگی خود را در تمرین کردن بگزینیم.

تمرین عناصر مشخصی دارد که پس از یادگیری آن‌ها، می‌توانید تمرین خاص خود را بسازید. ما الگوی تمرین را بهترین و تنهاترین الگوی خلاقیت می‌دانیم؛ زیرا فقط از این راه است که می‌توانیم داستانی که خود تعریفش می‌کنیم را تغییر دهیم.

بنابراین، تمرین یک فلسفه و یک سبک زندگی است و همان‌طور که گفتیم برای هرکسی منحصربه فرد است. مهم این است که بدانید درحال تمرین هستید.

عناصر تمرین که در بخش های بعدی با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد از این قرار هستند: انتخاب کنید که خلاق باشید، به دنبال قطعیت نباشید، خودتان را انتخاب کنید، نتایج محصولات جانبی‌اند، به دنبال لذت بردن باشید، ژانر را درک کنید سخاوتمند باشید، کار را ارائه دهید، از آنچه ارائه می‌دهید همواره یاد بگیرید، به‌دنبال تأیید بیرونی نباشید، با ترس برقصید، به متوسط بودن بدگمان باشید، مهارت‌های موردنیازتان را یاد بگیرید نه صرفاً مهارت‌های جدید و مد روز را، تغییرآفرینی کنید، رئیس خودتان باشید.، شتریان خود را بشناسید و انتخاب کنید، به خویشتن خود اعتماد کنید و همین کارها را تکرار کنید.

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی تمرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شنیدن خلاصه‌کتاب‌هایی با موضوع توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی تمرین

«بعضی از افراد از اینکه برای دیگران کار بکنند به‌شدت ناراضی هستند. اما بیایید اینطور به موضوع نگاه کنیم که وقتی برای دیگران کار می‌کنیم، درواقع، فرصت‌هایی را برای آنها می‌آفرینیم. چراکه نه؟ باید برای این کار ارزش قائل باشیم و با سخاوتمندی آن را انجام دهیم.

سخاوتمندی در انجام کار باعث می‌شود بازار کارمان هیچ‌گاه راکد نشود و این درمورد رقیبانمان نیز صدق می‌کند؛ نویسندگان برای کتاب‌های یکدیگر تعریف و تحسین می‌نویسند، چراکه خوب می‌دانند موفقیت به معنای قبضه کردن بازار نیست، بلکه «فراوانی»، سوخت کارشان است. نویسندگان و دیگر افراد خلاق این طرز فکر را دارند که هرآنچه که می‌آفرینند برای همه نیست، پس مشتاقانه جایگزین‌های دیگر را به مخاطبان معرفی می‌کنند.

بگذارید اینطور بگوییم که افراد هنرمند، افراد خلاق یا همان افراد حرفه‌ای هیچ‌گاه نگران نمی‌شوند. یک فیلسوف هندی می‌گوید: «اگر مسئله حل‌شدنی است، چرا نگرانید؟ و اگر مسئله حل‌شدنی نیست، نگرانی دردی را دوا نمی‌کند.»

زمانی را که صرف نگران بودن می‌کنیم، درواقع داریم صرف تلاش برای کنترل چیزی می‌کنیم که خارج از کنترل ماست. اگر زمان خود را روی چیزی سرمایه‌گذاری کنیم که در کنترل ماست، آنگاه می‌توانیم نام کار بر آن بگذاریم. در اینجاست که تمرکز ما بیشترین بازدهی را دارد.

بدین‌ترتیب، بیهوده‌ترین کار این است که برای فرار از نگرانی، معتاد قوت‌قلب‌گرفتن شویم! قوت‌قلب دردی را دوا نمی‌کند، دلیل آن هم ساده است: اگر می‌خواهید اینطور زندگی کنید، نیازمند منابع نامحدود قوت‌قلب هستید! بهتر نیست به جای جستجوی این منابع، به سر کارتان بازگردید؟!

همان‌طور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، یکی از آفت‌های نظام صنعتی این است که ما را با بخت و اقبال دست به یقه می‌کند. در این نظام کافیست افراد خلاق دست به کار شوند، آن‌وقت سروکله عده‌ای پیدا می‌شود که بگویند: «فکر کردی کی هستی که می‌خوای تغییر ایجاد کنی؟» در چنین وضعی چگونه باید قد علم کرده و اعلام کنیم که می‌خواهیم از وضع موجود پیش‌تر برویم؟

اصلی‌ترین نکته در این موقعیت این است که گول استعداد را نخورید. اگر فرد حرفه‌ای را بااستعداد بنامید، انگار که به او توهین کرده‌اید. چراکه او حرفه‌ای بودن خود را مدیون تلاش و مهارت‌هایش است. استعداد، کافی نیست و حتی ضرورتی هم ندارد. چه‌بسا افراد بااستعدادی که تبدیل به افراد حرفه‌ای و ماهری نشدند. پس مهارت کمیاب‌تر از استعداد است؛ زیرا مستلزم آن است که به کار خود اهمیت دهید و برایش ارزش قائل باشید. اما سوال بعدی این است که چطور باید از مهارت‌هایمان به‌درستی استفاده کنیم؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵۰ دقیقه

حجم

۴۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۰ دقیقه

حجم

۴۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان