دانلود کتاب صوتی اتفاق با صدای لی لی فرهادپور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اتفاق اثر گلی  ترقی

دانلود و خرید کتاب صوتی اتفاق

نویسنده:گلی ترقی
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اتفاق

کتاب صوتی اتفاق داستانی زیبا از گلی ترقی با صدای لی لی فرهادپور است و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است. اتفاق داستان خواهر و برادر دوقلویی است که در هنگام جوانی از هم دور می‌شوند اما پس از سال‌ها دوباره به هم برمی‌گردند.

درباره کتاب صوتی اتفاق

ردپای «مهاجرت» شبیه اغلب داستان‌های گلی ترقی بر داستان اتفاق نیز افتاده است. این رمان زندگی «شادی» و «نادر»، خواهر و برادری دوقلو را روایت می‌کند. این دو از کودکی جداناپذیر بودند و ارتباط خاصی داشتند. ذهنشان به هم متصل است و احساسات یکدیگر را به‌خوبی درک می‌کنند. این دو کودکی و نوجوانی شادی را در کنار خانواده‌شان سپری می‌کنند. شادی و نادر مثل هر کس دیگری باید مستقل زندگی کنند و جدا شوند. این جدایی با رفتن نادر به آمریکا برای تحصیل شروع می‌شود. بخشی از این رمان در آمریکا و بخشی در ایران می‌گذرد. داستان تا آخرین صفحه، فضایی گرم و صمیمی دارد و با پایانی خوش به اتمام می‌رسد.

گلی ترقی تا پیش از نوشتن رمان اتفاق، عمدتاً در زمینهٔ خاطره نویسی و روایت موارد نوستالژیک قلم می زد، اما «اتفاق» ورود موفق او به دنیای داستان‌نویسی بود که به‌سرعت توجه خوانندگان را به آثار او جلب کرد و سبب شد تا مقایسه‌های مختلفی میان این کتاب و دیگر آثار نگارشی گلی ترقی صورت گیرد. مسئلهٔ مهاجرت، یک سنگ‌بنای اساسی در آثار گلی ترقی به حساب می‌آید و نویسنده با تکیه بر تجربیات خود از مهاجرت و ترک میهن، ابعادی از این مسئله را بررسی می‌کند که بسیاری را قادر به همذات‌پنداری با احساسات، اندوه‌ها و اندیشه‌های مهاجرها می‌کند. ترقی تأثیر مهاجرت بر زندگی را به دور از اغراق به تصویر می‌کشد. بینشی که از خواندن این اثر و دیگر آثار داستانی او به دست می‌آید، می‌تواند به بسیاری از خوانندگان، به‌ویژه مهاجرها در این زمینه کمک کند.

اما در انتها شادی و نادر که سال‌ها از هم جدا افتاده بودند، به هم برمی‌گردند؛ درست مثل روح تکه‌پاره‌ای که به‌هم وصل می‌شود. شاید این علاج «ایران» باشد و گلی ترقی، این نویسنده‌ٔ روشنفکری که همیشه به مسئلهٔ ایران، ترک وطن یا ماندن در آن فکر کرده، به این نتیجه رسیده باشد که تکه‌پاره‌های روح وطن باید به هم متصل شوند تا حال خوب حاصل شود.

شنیدن کتاب صوتی اتفاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌های گلی ترقی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی اتفاق

این آدم‌ها مثل او هستند. تصمیم گرفته‌اند و راه افتاده‌اند: زن‌های میانه‌سال-خانه‌دار-زن و شوهر-عروس دامادهای عاشق-مادرهای پیر. شاه و شاهزاده که نیستند. شاخ و دم هم ندارند. شادبانو به راحتی می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. ممنون‌الخروج که نیست. گذشته‌اش هم پاک است. نه طاغوتی است نه چریک فدایی نه مجاهد. کسی هم از او شکایت ندارد. مادری است میانه سال که با تنها فرزندش آرام و ساکت زندگی می‌کند.»

درباره گلی ترقی

گلی ترقی، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم و شاعر معاصر ایرانی در ۱۷ مهرماه ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. پدرش مدیر مجلهٔ «ترقی» و وکیل بود. گلی از نوجوانی عاشق نویسندگی بود و دوست داشت داستان‌نویس شود. اولین داستان او با عنوان «میعاد» در مجلهٔ ادبی دانشگاهی منتشر شد که او در آن درس می‌خواند. همین داستان در سال ۱۳۴۴ در مجلهٔ «اندیشه و هنر» در تهران هم چاپ شد. اولین مجموعه داستان‌های گلی ترقی با نام «من هم چه‌گوارا هستم» در سال ۱۳۴۸ منتشر شد. ترقی علاوه بر داستان‌نویسی، فیلم‌نامهٔ فیلم «بیتا» ساختهٔ «هژیر داریوش» را هم نوشت. «درخت گلابی» نوشتهٔ او هم دست‌مایهٔ فیلم «داریوش مهرجویی» شد. از آثار گلی ترقی می‌توان به «خاطره‌های پراکنده»، «خواب زمستانی»، «جایی دیگر» و «دو دنیا»‌ اشاره کرد.

کتاب «خلسهٔ خاطرات» نوشتهٔ شهلا زرلکی به تحلیل و بررسی آثار گلی ترقی پرداخته است.

دیوان سومنات
ابوتراب خسروی
شبِ مادر
کورت ونه‌گات
تلخ کام
اسماعیل فصیح
ایرانی تر
نهال تجدد
کسی خانه نیست
گروه نویسندگان
همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها
رضا قاسمی
اتاقی در هتل کالیفرنیا
نیل سایمون
مهمانی تلخ
سیامک گلشیری
هیچ کس مثل تو مال این‌جا نیست
میرندا جولای
بری لیندون
ویلیام تکری
اتوبوس شمیران
گلی ترقی
تصادف شبانه
پاتریک مودیانو
فردریک یا تئاتر بولوار
اریک امانوئل اشمیت
آدم ما در بالیوود
کریم نیکونظر
سورمه‌سرا
رامبد خانلری
برخورد تمدن‌ ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو
عماره لخوص
تقدیم به گلرخ با عشق و نفرت
سیامک گلشیری
اسم
ماتیو دولاپورت
غلامرضا ، غلامرضا را کشت
مهدی میرمحمدی
ماه مربع
غاده السمان
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

mahnaz
۱۴۰۲/۱۲/۰۷

داستان درباره یک خواهر و برادر دوقلو به نام شادی و نادر بود که یکی در آمریکا و دیگری در ایران با فرار و نشیب های زندگی روبه رو می‌شوند. داستان خطی ساده‌ای بود.

زمان

۹ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۲۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۲۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان