دانلود کتاب صوتی هدیه کریسمس با صدای مهتاب احمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هدیه کریسمس اثر ا. هنری

دانلود و خرید کتاب صوتی هدیه کریسمس

نویسنده:ا. هنری
امتیاز:
۳.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هدیه کریسمس

کتاب صوتی هدیه کریسمس نوشتهٔ ا. هنری و ترجمهٔ سپیده جعفرزاده است. مهتاب احمدی گویندگی این داستان کوتاه صوتی و عاشقانه را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی هدیه کریسمس

کتاب صوتی هدیه کریسمس حاوی داستان کوتاهی است که در آن ماجرای یک عشق را می‌شنوید؛ عشقی که در رفتار دو زوج انعکاس یافته است. شاید هدیه‌گرفتن کاری ساده باشد، اما مسئله اینجا است که این دو برای تهیهٔ هدیه‌شان حاضرند از چه چیز‌هایی بگذرند؟ داستان صوتی کوتاه «هدیهٔ کریسمس» را داستان ازخودگذشتگی دو زوج جوان دانسته‌اند که هر کدام دلبستگی کوچکی در دنیا دارد و باید برای خوشحالی عشقش از آن دل بکند. داستان را در جایی میان این دلبستگی‌ها و از خودگذشتگی‌ها می‌گذرد. در پایان این اثر صوتی، لذت می‌بریم از شور عشقی که آن‌ها را یک‌دل و یک‌رنگ می‌کند. مرور چنین داستان‌هایی اهمیت عشق را برایمان زنده و دلمان را به جهان اطرافمان گرم می‌کند. آیا هدیه‌های گران‌قیمت است که عشق را سرزنده و شاداب نگه می‌دارد؟ این داستان کم‌نظیر را بشنوید تا بدانید.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی هدیه کریسمس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی آمریکا و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ا. هنری

«ویلیام سیدنی پورتر» با نام مستعار ا. هنری، یکی از معروف‌ترین نویسندگان آمریکایی است. او در طول عمر کوتاه خود بیش از ۴۰۰ عنوان داستان کوتاه نوشت. اُ. هنری به شخصیت‌‌پردازی‌ها و بازی‌های زبانی و پایان‌بندی‌های هوشمندانه‌اش معروف است و از این جهت نوشته‌هاش طرفداران بسیاری دارد؛ تاجایی‌که امروز جایزه‌ای با نام او وجود دارد. موضوعات داستان‌های او برگرفته از مسائل ساده و روزمره است که به‌شکل هنرمندانه‌ای به آن‌ها پرداخته شده است. داستان «هدیهٔ کریسمس» یکی از آثار به‌یادماندنی این نویسنده است.

بخشی از کتاب صوتی هدیه کریسمس

«دلا دست از گریه‌وزاری برداشت و پودر آرایشی را به گونه‌هایش زد. کنار پنجره ایستاد و مات‌ومبهوت به گربه‌ای خاکستری چشم دوخت که روی نرده‌ی خاکی‌رنگِ حیاطِ کوچکِ خانه راه می‌رفت. فردا کریسمس بود و او فقط یک دلار و هشتادو‌هفت سنت پول داشت تا برای جیم هدیه بخرد. ماه‌ها تا آنجا که در توانش بود، سکه‌هایش را پس‌انداز کرده بود. بیست دلار در هفته پول زیادی نبود اما هزینه‌های زندگی مدام بیشتر از چیزی می‌شد که حساب‌وکتاب می‌کردند. اوضاع آن‌ها همیشه همین بود و حالا دلا فقط یک دلار و هشتادو‌هفت سنت برای خرید هدیه‌ی جیم پول داشت، جیم عزیزش! با شوق بسیار وقت زیادی را صرف فکر کردن به خرید هدیه‌ای زیبا برای او کرده بود. در اندیشه‌ی خریدن چیزی عالی و کمیاب، چیز ارزشمندی که حداقل لایق جیم باشد بود. بین دو پنجره‌ی اتاق، آینه‌ی قدی بلندی قرار داشت. از آن آینه‌هایی که حتماً در خانه‌های هشت دلاری زیاد دیده‌اید. آدم‌های لاغر خیلی راحت می‌توانند خودشان را در این آینه‌های نازک و دراز برانداز کنند و تصویری کامل و واضح از خودشان ببینند. دلا که باریک و بلندبالا بود، خوب یاد گرفته بود چطور خود را در آینه برانداز کند.»

نظرات کاربران

کاربر 3186498
۱۴۰۲/۰۸/۱۰

عالی

kosar
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

من برای اولین باری که این داستان رو شنیدم به شدت منو به تفکر وا داشت.و واقعا برام جذاب بود که انسان برای خوشحال کردن عشقش از همه چیز می‌گذرد....توصیه میکنم بخونید.خیلی خوبه

زمان

۲۰ دقیقه

حجم

۱۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ دقیقه

حجم

۱۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان