دانلود کتاب صوتی مرگ آن را تلخ می‌ نوشد با صدای رحیم فلاحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مرگ آن را تلخ می‌ نوشد اثر وجدی الکومی

دانلود و خرید کتاب صوتی مرگ آن را تلخ می‌ نوشد

نویسنده:وجدی الکومی
گوینده:رحیم فلاحی
انتشارات:واوخوان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی مرگ آن را تلخ می‌ نوشد

کتاب صوتی مرگ آن را تلخ می‌ نوشد نوشتهٔ وجدی الکومی و ترجمهٔ کریم پورزبید است. گویندگی این رمان صوتی را رحیم فلاحی انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی روایتی داستانی از اوضاع اجتماعی و سیاسی مصر پیش از انقلاب مصر.

درباره کتاب صوتی مرگ آن را تلخ می‌ نوشد

کتاب صوتی مرگ آن را تلخ می‌ نوشد حاوی روایت نیروی امدادگری است که در دل حوادث مهم کشورش قرار می‌گیرد. پس از پیروزی انقلاب ۲۵ ژانویهٔ مصر، رمان‌ها و داستان‌های بسیاری به‌عنوان آثاری معرفی شد که انقلاب در این کشور را پیش‌گویی کرده است. رمان صوتی حاضر، با وجود کم‌بودن حجمش، ایده‌ای بزرگ و انسانی را مطرح می‌کند. در این رمان مردم به‌طور گسترده به خیابان‌ها می‌ریزند، به زندان افکنده می‌شوند و گاه نیز کشته می‌شوند. پلیس به هیچ‌کدام از آن‌ها رحم نمی‌کند؛ درحالی‌که قهرمان داستان در آمبولانس نشسته و بیش از هر کس دیگری نزدیک به حوادث انسانی است. در این رمان صوتی، وجدی الکومی ما را با خود به جزئیات کوچک می‌برد؛ جزئیاتی که در موج انقلاب به آن نمی‌پردازیم؛ زیرا در برابر امواج بزرگْ کوچک قلمداد می‌شود. همین حوادث کوچک جمع می‌شود تا تبدیل به پایه و اساس انقلاب شود؛ مردمی که با خود کیسه‌های کثیف حمل می‌کنند که اگر این کیسه‌ها نبودند انسانیتشان را از دست می‌دادند، آرزوهایی که در چشم‌ها به انتظار نشسته‌اند و مرگی که از آن زندگی به دنیا می‌آید. رمان صوتی «مرگ آن را تلخ می‌نوشد» با روایت داستانی خیالی از دو امدادگر به نام‌های «نعیم» و «عبده»، واقعیت‌هایی از تاریخ سیاسی مصر و اتفاقاتی را که منجر به وقوع انقلاب در این کشور شد، برای شما به تصویر کشیده است.

شنیدن کتاب صوتی مرگ آن را تلخ می‌ نوشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر مصر و قالب رمان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مرگ آن را تلخ می‌ نوشد

«باید بدن را زنده نگه داشت تا قلب و مغز بهبود پیدا کنند و با هم کار کنند.» همیشه عبدالطروه مأموریت را با این جمله آغاز می‌کند. درحالی‌که نخستین اصول احیای قلبی ریوی، سی‌پی‌آر را به من آموزش می‌دهد. سپس ادامه می‌دهد: «ولی قبل از همه‌ی این‌ها، سه اصل است که دوست من، تو باید پیش از آنکه دستت را روی بیماری که تپش قلبش ایستاده بگذاری، یاد بگیری. اصل نخست؛ به بیماران به ویژه بانوان وابسته نشو. اصل دوم؛ وابسته به دختران بیماران نشو. اصل سوم؛ نگذار دختران بیماران به تو وابسته شوند. نعیم، اگر بر اساس این اصل‌ها پیش بروی، عمری طولانی در کار امداد سپری می‌کنی.» می‌گویم: «عبده، آیا همه به سکته‌ی قلبی دچار می‌شوند؟» می‌خندد. هنگامی که می‌خندد، گردن کلفت و لختش را می‌مالد. انگار بخواهد راه را برای خرخر خنده‌اش از طریق گوشت حنجره باز کند. بعد از آنکه خنده‌اش تمام می‌شود می‌گوید: «دوست من، موارد دیگری هم هست. مثلاً مردی آرنج زنش را می‌شکند. مردی زنش را از بالکن طبقه‌ی سوم یا چهارم به پایین پرتاب می‌کند درحالی‌که دارد با او شوخی می‌کند، اما در پرتابش به سمت هدف اشتباه می‌کند. مرد سومی هم با زنش شوخی می‌کند و آن قدر گردنش را می‌پیچاند که نزدیک است او را بکشد. همه‌ی این‌ها شوخی‌های زن و شوهری است که گاهی وقت‌ها منجر به شکستگی‌های ناجوری می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱۴۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱۴۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان