دانلود کتاب صوتی ضمیر پنهان با صدای مهبد قناعت‌پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ضمیر پنهان اثر کارل گوستاو  یونگ

دانلود و خرید کتاب صوتی ضمیر پنهان

معرفی کتاب صوتی ضمیر پنهان

کتاب صوتی ضمیر پنهان یا نفس نامکشوف از کارل گوستاو یونگ، از مشهورترین روانشناسان و روان‌کاوان و بنیان‌گذار مکتب یونگ است. دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور با ترجمه‌ی این کتاب به فارسی این موقعیت را فراهم آورد تا با مطالعه‌ی این کتاب به پیدا کردن مفهوم خود، خوشناسی و پیدا کردن جایگاه فرد در جامعه برسیم. انتشارات نوین کتاب گویا نسخه صوتی این اثر را در اختیار خوانندگان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی ضمیر پنهان

باید دید که جایگاه فرد در یک جامعه کجاست؟ در صورتی که فردی نتواند این جایگاه را پیدا کند و یا با مفاهیمی مانند خوشناسی بیگانه باشد، هرج و مرجی اتفاق می‌افتد و سایه جای روشنی را می‌گیرد. در حقیقت کتاب صوتی ضمیر پنهان به نوعی راه حلی برای بحران‌های دنیای کنونی است. کارل گوستاو یونگ در این کتاب ابتدا تشریحی از وضعیت بغرنج فرد در جامعه ارائه می‌دهد و سپس دین را به عنوان راهکاری و وزنه‌ی تعادل بخش برای ذهنیت انسان بیان می‌کند. پرداختن به موضوعاتی مانند درک فرد از خویشتن و خودشناسی نیز از مباحث دیگر این کتاب هستند که یونگ با نگرشی تحلیلی آن را بیان کرده است.

کتاب صوتی ضمیر پنهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی ضمیر پنهان برای تمام افرادی که به مباحث روانشناسی و تعامل آن را مسائل امروزی جامعه علاقه‌مندند، خواندنی و جالب است.

درباره‌ی کارل گوستاو یونگ

کارل گوستاو یونگ در سال ۱۸۷۵ در سوییس در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. پدر و عموهای او همگی کشیش بودند و اولین زمین بازی او، گورستان کلیسا بود. او فیلسوف و روانپزشک بود که با فعالیت‌اش در روانشناسی و ارائه نظریاتی تحت عنوان روان‌شناسی تحلیلی شناخته می‌شود. فریدا فوردهام پژوهشگر آثار یونگ درباره‌ی او چنین می‌گوید: هرچه فروید ناگفته گذاشته، یونگ تکمیل کرده‌است. یونگ بعضی از معروفترین مفاهیم روانشناسی را ابداع کرده‌است مانند: ناخودآگاه جمعی، سایه‌ها، پرسونا، عقده‌ها، آنیما و آنیموس، درونگرایی و برونگرایی. از آثار معروف او می‌توان به تحلیل رویاها و انسان و سمبول‌هایش اشاره کرد.

کارل گوستاو یونگ در سن ۸۵ سالگی در سال ۱۹۶۱ درگذشت.

جملاتی از کتاب ضمیر پنهان

جدایی انسان متمدن از سرشت غریزی، ناخودآگاه او را به تضاد میان خودآگاه و ناخودآگاه، روح و طبیعت و دانش و دین فرامی‌افکند. و هنگامی که خودآگاهی انسان دیگر قادر نیست جنبه‌ی غریزی‌اش را نادیده گیرد یا وا پس زند، این شکاف آسیب‌شناسانه می‌شود. مجموع افرادی که به چنین مرحله‌ای رسیده‌اند، دست به جنبشی توده‌ای می‌زنند، و مدعی‌اند که قهرمان سرکوب‌شدگانند. مطابق گرایش فراگیر خودآگاهی به جستجوی سرچشمه‌ی همه‌ی بیماری‌ها در جهان بیرون، فریاد مردم برای دگرگونی‌های سیاسی و اجتماعی، گوش فلک را کر می‌کند. آن‌ها چنین می‌پندارند که این دگرگونی‌ها به طور خودکار مشکل شخصیت شکنی را حل خواهد کرد. از این رو، هرگاه این خواسته برآورده شود، شرایط سیاسی و اجتماعی بروز پیدا می‌کند که دوباره همان بیماری‌ها را به شکل تغییر یافته باز می‌گرداند. آن‌چه بعدا اتفاق می‌افتد واقعا برعکس است. فرودست به فرادست ارتقا می‌یابد و سایه جای روشنی را می‌گیرد و چون فرودست اغلب هرج و مرج طلب و شورشگر است آزادی ستم‌دیدگان رهایی یافته باید متحمل محدودیت شدیدی گردد که در قانون دراکون می‌توان یافت.

فهرست

معرفی نویسنده
عکس کارل گوستاو  یونگ
کارل گوستاو یونگ

کارل یونگ، با نام کامل کارل گوستاو یونگ (زاده‌ی ۲۶ جولای ۱۸۷۵، کسویل، سوئیس – درگذشته در ۶ ژوئن ۱۹۶۱، کوسناخت، سوئیس)، روان‌شناس و روان‌پزشک سوئیسی بود که روان‌شناسی تحلیلی را پایه‌گذاری کرد. یونگ مفاهیم شخصیت برونگرا و درونگرا، کهن‌الگوها و ناخودآگاه جمعی را نیز مطرح کرد و توسعه داد. آثار یونگ در عرصه‌های روان‌پزشکی، مطالعات دینی، ادبیات و زمینه‌های مرتبط با آن‌ها، در سراسر جهان تأثیرگذار بوده است.

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۱۴۸۴۲
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

کتاب فوق العاده ای است ولی به طرز فجیعی بد ترجمه شده است، اگر بتوانید فایل اصلی و انگلیسی رو پیدا کنید و مطالعه کنید بهتر است ، راستی تر محمد علی امیری را از این کتاب پیدا کنید خیلی

- بیشتر
⚖️وکیل بعد از این⚖️
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

یک بار کتاب ضمیر پنهان یا نفس نامکشوف یونگ رو در دوران دانشجویی به صورت کنفرانس ارائه داده بودم. طبق معمول یونگ درمورد فردیت و خودشناسی صحبت میکنه و بیان میکنه که فرد با قبول این مسئله که آزادی های خودش

- بیشتر
آرمان میرزاخانی
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

کلا همه ی کتاب های یونگ را باید خواند. این کتاب هم کتاب خوبی هست ولی ترجمشو دوس نداشتم. هنچنین بنظرم بعضی از شاگردها و دنباله روهای یونگ مفاهیمی را که یونگ توی کتابهاش آورده بهتر و ساده تر از

- بیشتر
AMin.NW
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

به نظر من میشد کتاب به نحو ساده تر و روان ترب ترجمه بشه که برای هر کلمه خواننده (یا شنونده) مجبور نباشه دنبال معنی اون کلمه یا جمله باشه. تا بخواد متوجه خود کتاب بشه.

کاربر 4058522
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

به نظر م فهمش خیلی سخته وباید چند بار این اثر رو خوند تا متوجه شد ونکته دیگه اینکه بیشتر در حوزه جامعه شناسی صحبت میکنه تا روانشناسی

زمان

۳ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۲۳,۱۰۰
۳۰%
تومان