دانلود کتاب صوتی شطرنج با صدای گشتاسب امجد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شطرنج اثر اشتفان تسو ایگ

دانلود و خرید کتاب صوتی شطرنج

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شطرنج

شطرنج اثر اشتفان تسوایگ، نویسنده اتریشی است که در زمان قدرت گرفتن نازی‌ها به لندن مهاجرت کرد.

 درباره کتاب صوتی شطرنج

 گروهی مسافر در یک کشتی سیاحتی یک قهرمان شطرنج به نام چتویک را به مبارزه دعوت می کنند. آنها ابتدا می‌بازند اما غریبه‌ای به اسم دکتر ب راهنمایی‌شان می‌کند که چطور با این استاد بزرگ مبارزه کنند. دکتر ب شطرنج‌باز نیست او وکیلی است که بیست سال است دست به مهره شطرنج نزده است. او رازی دارد که به روزهای شکنجه و تنهایی‌اش در اتاق‌های بازجویی زمان جنگ برمی‌گردد.

تسوایگ در این اثر تصویری تاثیرگذار از یک نبوغ انسانی به دست می‌دهد. او با پرداخت استادانه و توصیفات دقیقش از حالات و افکار انسان‌ها و جزئیات صحنه در این کتاب به‌راحتی مخاطب را به دنبال خود می‌کشاند. این رمان پس از مرگ تسوایگ منتشر و تبدیل به اثری کلاسیک و ماندگار شد.

 شنیدن کتاب شطرنج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دوست‌داران ادبیات داستانی به ویژه علاقه‌مندان به داستان‌هایی درباره جنگ جهانی دوم.

 درباره اشتفان تسوایگ

اشتفان تسوایگ رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نویس و زندگینامه‌نویس اتریشی بود. او با روی کار آمدن ناسیونال‌سوسیالیسم در آلمان و انضمام اتریش به آلمان، در سال ۱۹۳۴ ناچار به ترک اتریش شد و به لندن گریخت. پس از آغاز جنگ جهانی دوم، اشتفان تسوایگ تبعیت بریتانیا را پذیرفت ولی در لندن طاقت نیاورد و از طریق آمریکا، آرژانتین و پاراگوئه، سرانجام در سال ۱۹۴۰ به برزیل رفت. اشتفان تسوایگ در تاریخ ۲۳ فوریه ۱۹۴۳ میلادی، در تبعیدگاه خود در برزیل، به زندگی خود پایان داد.

 بخشی از کتاب شطرنج

«هیاهوی همیشگی بر عرشه‌ی عظیم کشتی بخار مسافربری که نیمه‌شب نیویورک را به مقصد بونئوس آیرس ترک می‌کرد، در جریان بود. کسانی که از راه‌های دور و نزدیک برای بدرقه‌ی دوستان‌شان آمده بودند، به هل دادن و تنه زدن مشغول بودند؛ تلگراف‌رسان‌های کلاه به سر کناره‌ها را به اشغال خود در آورده بودند و سرهای‌شان را توی تالار‌ها می‌کردند و نام‌هایی را صدا می‌زدند؛ چمدان‌ها و گل‌ها به روی عرشه می‌آمدند؛ بچه‌های فضول از پله‌ها بالا و پایین می‌رفتند و در این اثنی هم گروه موسیقیِ جُنگ کشتی بی‌وقفه به نواختن ادامه می‌داد. من کمی دورتر از این غوغا، روی عرشه‌ی مسافران ایستاده و مشغول حرف زدن با آشنایی بودم که ناگهان چند فلاش شدید دوربین در نزدیکی‌مان زده شد. به نظر می‌رسید که خبرنگاران در آخرین لحظات پیش از عزیمت کشتی، مشغول مصاحبه و عکاسی از شخصی مشهور هستند. دوستم به آن سمت نگاهی انداخت و لبخندی زد. «آه، گویا یک همسفر نادر در کشتی‌تان دارید. او چِتویک است.» و از آنجا که مشخص بود این اطلاعات برای من ناکافی‌ست، بیشتر توضیح داد. «میرکو چِتویک. قهرمان شطرنج جهان. او در سری مسابقات ساحل شرقی تا ساحل غربی آمریکا شرکت داشته و حالا دارد به آرژانتین می‌رود تا در آنجا به فتوحاتی تازه دست پیدا کند.»

در واقع من نام آن قهرمان جهانی کم سن و سال را به یاد داشتم و حتی برخی از جزئیات کارنامه‌ی درخشانش را نیز می‌دانستم. دوستم، که نسبت به من بیشتر اهل خواندن روزنامه‌ بود، توانست سیر تا پیاز ماجرا را برایم تعریف کند. حدود یک سال پیش، چِتویک به طور ناگهانی در رده‌ی بالاترین اساتید مجرب هنر شطرنج قرار گرفته بود.»

نظرات کاربران

dar_khod_asir
۱۴۰۰/۰۵/۲۳

همه چیز عالی بجز صدای ملچ ملوچ گوینده که تو هندزفری به وضوح حس میشد

هادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

داستان جالبی بود.

زمان

۲ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۱۵۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۱۵۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۱,۲۰۰
۲۱,۸۴۰
۳۰%
تومان