دانلود کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی اثر سودابه قیصری

دانلود و خرید کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی

نویسنده:لئون لایسن
گوینده:رضا عمرانی
امتیاز:
۴.۳از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی

کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی خاطرات و زندگی لئون لایسن، یکی  از بازماندگان لهستانی-آمریکایی هولوکاست و از اعضای فهرست شیندلر است؛ فهرستی معروف که نتیجه‌اش نجات جان هزاران یهودی از دست آلمان نازی بود. 

 پسر روی جعبه چوبی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز و برنده جایزه کریستوفر است. نسخه صوتی این اثر را با ترجمه سودابه قیصری و صدای زیبای رضا عمرانی می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی

شاید فهرست شیندلر را از روی فیلم آن که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شده است، بشناسید. این فهرست از زندگی کارخانه‌داری آلمانی به نام اسکار شیندلر صحبت می‌کند. مردی که با استخدام یهودیان در کارخانه خود، شرایط فراری دادن آنان و نجاتشان را از دست نیروهای نازی، فراهم کرد. او در طول جنگ جهانی دوم موفق شد تا  جان بیش از هزار یهودی را که اغلب پناهندگان لهستانی بودند، با استخدام در کارخانه‌های خود، از هلوکاست نجات دهد.

لئون لایسن که یکی از همین بازماندگان است، بعد از سال‌ها سکوت، از تجربه خود در دوران جنگ جهانی دوم گفته است. او در کتاب پسر روی جعبه چوبی نشان داده است که حتی در تاریک‌ترین لحظات زندگی هم می‌توان شجاعت نشان داد. شجاعتی که به آزادی و نجات جان افرادی بیشماری منجر شود. او اسکار شیندلر را چنین آدمی می‌داند. همان انسان شجاع. 

لئون لایسن نه ساله بود که همراه خانوده‌اش به کراکف نقل مکان کردند. آن‌ها امیدوار بودند در آنجا شرایط کار و زندگی برایشان بهتر باشد اما سال بعد، با هجوم آلمان نازی به لهستان و حمله به یهودیان، خانواده آن‌ها نیز دستگیر شدند. لئون موفق شد تا از دست نازی‌ها نجات پیدا کند. این موفقیت او به خوش‌اقبالی‌اش و همچنین به مقاومتی که از خودش نشان داد مرتبط است اما در نهایت مردی به نام اسکار شیندلر پیدا شد. کسی که با زیرکی، سخاوت و از همه مهمتر شجاعت، نام او و اعضای خانوده‌اش را در فهرستش ثبت کرد. او با استخدام این خانواده در کارخانه‌اش، مجال فرارشان را فراهم کرد. 

این کتاب تحسین منتقدان را برانگیخته است و نظر خوانندگان را هم به خود جلب کرده است: مجله کرکوس درباره این کتاب اینطور گفته است: «اقدامات و رویدادهای تاریخی مهم در این کتاب، توسط فردی حاضر در این اتفاقات، از نقطه نظری منحصر به فرد روایت شده است.» کاربران سایت گودریدز نیز این کتاب را «میراثی از امید، شرح حالی متفاوت از هر آنچه تا به حال خوانده‌اید.» می‌دانند.

کتاب صوتی پسر روی جعبه چوبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات جنگ و داستان‌های تاریخی جذاب است. اگر دوست دارید با حقیقت تلخ پشت جنگ و حرکت قهرمانانه اسکار شیندلر آشنا شوید، کتاب پسر روی جعبه چوبی را انتخاب کنید. 

درباره لئون لایسن

لئون لایسن، ۱۵ سپتامبر ۱۹۲۹ در ناریوکا لهستان متولد شد. او و خانواده‌اش در سال ۱۹۳۸ به امید دسترسی به شرایط بهتر و  یافتن کاری خوب به کراکف لهستان نقل مکان کردند. اما چیزی نگذشت که آلمان به لهستان حمله کرد و او به همراه خانواده‌اش دستگیر شدند. او یکی از افرادی بود که توانست با اسکار شیندلر آشنا شود. کسی که با فهرست افسانه‌ای‌اش جان یهودیان بسیاری را نجات داد و زندگی را به آنان بخشید. لئون لایسن ۱۲ ژانویه ۲۰۱۳ چشم از دنیا فروبست. 

نظرات کاربران

vahid dana
۱۳۹۹/۱۱/۰۵

جالب بود ... جذاب هم نقل شد

شایلین
۱۴۰۲/۰۵/۲۹

کتاب جذاب و پر از غم. کتابی که دنیا را از چشم یک نوجوان که در دوران جنگ جهانی دوم برای نجات جان خود و خانواده اش تلاش میکند، به ما نشان میدهد. پسر داستان ما، با دید نوجوانانه ی خود ما

- بیشتر
AS4438
۱۴۰۲/۰۳/۱۵

جالب بود، یکی از چندین موارد اسارت وکشتاریهودیان.

کاربر ۱۱۷۹۳۹۵
۱۴۰۲/۰۲/۰۹

عالی

roya
۱۴۰۰/۰۷/۲۰

ممنون از جناب عمرانی که واقعا زیباو عمیق روایت کردند...من از داستانهای تاریخی می اموزم و لذت میبرم

bahar
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

برام جالب بود که فیلم فهرست شیندلر رو از زاویه دید افراد لیست بشنوم

elnaz
۱۴۰۱/۰۶/۲۸

بهترین کتابی که تا بحال خواندم.

زمان

۵ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۲۹۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۲۹۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
۴۳,۶۸۰
۳۰%
تومان