دانلود کتاب صوتی طبقه سوم با صدای ندا پوریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طبقه سوم اثر ترانه حبیب

دانلود و خرید کتاب صوتی طبقه سوم

نویسنده:ترانه حبیب
گوینده:ندا پوریان
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی طبقه سوم

کتاب صوتی طبقه سوم نوشته ترانه حبیب، داستان‌های خیالی از زندگی مردان و زنانی است که با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کنند. کسانی که زندگی را فراموش کرده‌اند و گویی زندگی هم آنان را به دست فراموشی سپرده است.

نسخه صوتی این داستان‌ها را با صدای زیبای ندا پوریان می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی طبقه سوم

آلزایمر بیماری دردناکی است که با تضعیف تدریجی ناخودآگاه در استخراج اطلاعات و افکار آغاز می‌شود. این اختلال در عملکرد مغز به تدریج توانایی‌های بیمار را ضعیف می‌کند و توانایی ذهنی و جسمی او را تحلیل می‌برد. بیماری آلزایمر با زوال عقل و از دست دادن حافظه آغاز می‌شود و ابتدا به حافظه کوتاه مدت آسیب می‌رند و کمی بعد حافظه بلند مدت و خاطرات قدیمی‌تر را هم نابود می‌کند. این بیماری در صورت پیشرفت در نهایت انسان را به مرحله زندگی نباتی می‌رساند. 

برای بسیاری از افراد پیری با آلزایمر عجین شده است. ممکن است در اطرافمان با کسانی که درگیر آلزایمر هستند درگیر باشیم یا حتی اطلاعات علمی درباره این بیماری به دست آورده باشیم. اما جدا از جنبه علمی، آیا تا به حال به این اندیشیده‌اید که کسی که دچار آلزایمر شده است، چه احساسی دارد؟ 

فراموش کردن کارها، سوالات، دارایی، به مشکل برخوردن در انجام دادن کارهایی که پیش از این به راحتی و بدون مشکلی انجامشان می‌دادیم، فراموش کردن اسامی دوستان و آشنایان و کم‌کم فراموش کردن خودشان، بچه‌هایمان، همسر و کسی که دوستش داریم و .... دردی بزرگ بر قلب و جان انسان است. بهرحال کسی که به این بیماری گرفتار می‌شود همچنان با احساسات و عواطفی که در اوج خود هستند، زندگی می‌کند و از این جهت، شاید رنجی چند برابر بکشند. 

طبقه سوم، داستان‌های خیالی از زندگی مردمی است که به آلزایمر دچار شده‌اند. ترانه حبیب از این ایده کمک گرفت تا داستان‌های لطیف و احساسی بیافرید که مخاطبان را با حقیقت این بیماری آشنا کند. 

کتاب صوتی طبقه سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

طبقه سوم برای تمام کسانی است که به داستان‌های نویسندگان ایرانی علاقه دارند. 

درباره ندا پوریان 

ندا پوریان در سال ۱۳۵۷ متولد شد. او دانش آموخته علوم ارتباطات و خبرنگاری است. فعالیتش را در زمینه گویندگی و دوبلوری در سال ۱۳۸۰ در رادیو مرکز استان آغاز کرد و از نفرات برگزیده آزمون صدای رادیوی ایران است. ندا پوریان دوبله را با همراهی اساتید به نام ایران فراگرفت و در زمینه تولید کتاب صوتی، تیزر، تبلیغات، موشن گرافیک و نریشن فعالیت می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی طبقه سوم

پدرم آخرین روزهای حیات را در طبقه سوم آسایشگاه سالخوردگان، در دنیای رنگارنگ خیال، سپری کرد. روزهایی که به دیدارش می‌رفتم، او را می‌دیدم که روی مبل نرمی نشسته است و از پنجره پهن و باز به دورها می‌نگرد. کنارش می‌نشستم. دست سرد و نازکش را می‌گرفتم و به او می‌نگریستم که در رویاهای دور فرو می‌رفت. لبخند کمرنگی لبانش را پر می‌کرد و نگاه گرمش به دورها می‌آویخت. نمی‌دانستم به چه می‌اندیشید؛ ولی باورم این بود که در خیالی ژرف به دورهای زندگی سفر می‌کند. مدت‌ها در جایی که دیگر نبود می‌ماند و زندگی را از پشت پنجره گذشته‌ها می‌نگریست؛ پنجره‌ای که به سبزه‌زارهای کودکی، دره عمیق جوانی و دشت‌های میانسالی باز می‌شد. امروز جایش خالی است ولی خودش، رها از بندهای تنگ حیات، به سرزمین ناشناخته‌ای می‌رود که نمی‌دانم کجاست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۱ دقیقه

حجم

۳۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۱ دقیقه

حجم

۳۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۱۳,۳۰۰
۳۰%
تومان