دانلود رایگان کتاب صوتی هر چه بیشتر احساس پیری کنید، کمتر ولخرجی می‌کنید با صدای مهدی صفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هر چه بیشتر احساس پیری کنید، کمتر ولخرجی می‌کنید اثر پل سالیوان

دانلود و خرید کتاب صوتی هر چه بیشتر احساس پیری کنید، کمتر ولخرجی می‌کنید

معرفی کتاب صوتی هر چه بیشتر احساس پیری کنید، کمتر ولخرجی می‌کنید

مقاله هر چه بیشتر احساس پیری کنید، کمتر ولخرجی می‌کنید نوشته پل سالیوان است که با صدای مهدی صفری منتشر شده است. هر چه بیشتر احساس پیری کنید، کمتر ولخرجی می‌کنید یکی از مقالات اجتماعی رادیو ری‌را پادکست اختصاصی نشر آوانامه است.

رادیو ری‌را در دو زمینه جداگانه تولید مقالات صوتی و پادکست‌های ویژه فعالیت می‌کند. مقالات صوتی رادیو ری‌را، نسخه صوتی یادداشت‌ها و مقالاتی هستند که در نشریات معتبر ایران و جهان منتشر شده‌اند و پادکست‌های ویژه رادیو ری‌را، محتوای صوتی با موضوعاتی مشخص مشابه برنامه‌های رادیویی هستند.

درباره مقاله هر چه بیشتر احساس پیری کنید، کمتر ولخرجی می‌کنید

آدم‌ها با پیرشدن خسیس می‌شوند یا دست‌ودل‌باز؟ پژوهش‌ها می‌گویند همه‌چیز به این بستگی دارد که آن‌ها دربارۀ سنشان چه احساسی داشته باشند. برخی پنجاه‌شصت‌ساله‌ها بیشتر اوقات زیر لب غر می‌زنند که «پیر شدیم رفت»؛ بااین‌حال شبانه‌روز فکر حفظ پول‌هایشان هستند. اما یکسری هم هستند که می‌فهمند قرار است سی‌چهل سال دیگر در این دنیا زندگی کنند؛ گویا یک بار دیگر احساس جوانی می‌کنند و به این فکر می‌افتند که چگونه از باقی‌ماندۀ عمرشان لذت بیشتری ببرند. این تغییر رویکرد باعث می‌شود وقتی به هشتاد سالگی می‌رسند، مثل بیست‌وپنج‌ساله‌ها ولخرجی کنند. این مقاله رویکردهای مختلف را بررسی می‌کند.

شنیدن مقاله هر چه بیشتر احساس پیری کنید، کمتر ولخرجی می‌کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مقاله را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از مقاله هر چه بیشتر احساس پیری کنید، کمتر ولخرجی می‌کنید

 والدینی که صبح تا شب دنبال بچه‌هایشان می‌دوند همیشه از احساس پیری می‌نالند. اما والدینِ همین افراد، به شرط تندرستی و اندکی ثروت، احتمالاً بگویند احساس جوانی و سرزندگی می‌کنند، یعنی خیلی بهتر از چیزی که قبلاً برای سن شصت، هفتاد یا هشتادسالگی انتظارش را داشتند.

ظاهراً این ویژگی سالمندان، که به جوانی و توان و زندگی فوق‌العاده‌شان می‌نازند، دارد بیشتر و بیشتر می‌شود. اما بسیاری از کارشناسان معتقدند سنی که برای خود احساس می‌کنید (نه عدد واقعیِ سن) بر نحوۀ تفکرتان دربارۀ پول تأثیر می‌گذارد. آن‌ها بر این باورند که این احساس بر نحوۀ پس‌انداز، خرج‌کردن و بخشیدن پول و نیز نقشه‌های مربوط به به‌جاگذاشتنِ ارث و میراث تأثیر می‌گذارد.

این اثرگذاری منحصر به یک درصدِ سرمایه‌دار یا حتی محدود به مرفهان طبقۀ متوسط روبه‌بالا نیست. به گفتۀ چیپ کانلی، بنیان‌گذار آکادمی مدرن سالمندان، پژوهش‌ها نشان داده که افراد، حتی اهالی طبقۀ متوسط روبه‌پایین، در صورت تندرستی، در دهۀ پنجاه‌سالگیِ عمر خود به ارزیابی مجدد دارایی‌هاشان می‌پردازند تا تدارک یک عمر طولانی را ببینند، طولانی‌تر از آنچه قبلاً انتظار داشتند.

این بازنگری مسئله‌ای یک‌باره نیست. حتی اسطوره‌های موسیقی راک اَند رول نیز از این امر آگاهی دارند که مخاطبانشان در دهۀ هفتادسالگیِ عمر خود، قبل از مرگ، در پی خرج‌کردن پول‌هایشان هستند. «اتحادیۀ درآمد مادام‌العمر» اسپانسر کنونیِ تور هفتادهشتادساله‌های رولینگ استونز است، سازمانی تجاری که به کسب‌وکار سالواره اختصاص دارد.

کِن دیکتوالد، مدیرعامل اِیج وِیو (سازمانی که دربارۀ پیری پژوهش می‌کند و از کسب‌وکارها کمک می‌گیرد)، پس از حضور در یکی از کنسرت‌های اخیرِ رولینگ استونز اعلام شگفتی کرد که چقدر صدایشان خوب شده است، اما همزمان از اسپانسرشان نیز شگفت‌زده شد: گروهی متشکل از ۳۵ شرکت که هدف اصلی‌شان تأمین حقوق ماهیانۀ مستمری‌گونه برای بازنشستگان است.

نظرات کاربران

alifa
۱۴۰۰/۰۵/۱۴

رواج مصرف گرایی که باب دل اقتصاد هست و مشکلات گرمایش و الودگی کره زمین رو در بر داره. برای زندگی شاد لازم نیست بیشتر خرج کنی بلکه زندگی مینیمالیستی بهترین گزینه است.

MANSOUR 1239
۱۴۰۲/۱۲/۱۶

در واقع کنترلی درست بر مال خود فقط شامل تجربه و نقشه هایی که طرف میکشه نیست بلکه کشوری که در داخلش زندگی میکنه خیلی مهمه به نوعی این موضوع علاوه بر اونا بستگی به هر کس داره که در

- بیشتر
Kris
۱۴۰۲/۰۴/۲۵

بدنبود

Hasan Mousavi
۱۴۰۰/۰۴/۱۱

با سلام و خسته نباشید.از همه نظر عال،عالیییییییییی عال....عالی.به همه هموطنان توصیه میکنم.

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان