دانلود رایگان کتاب صوتی اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد با صدای آرمان سلطان‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد اثر دیلن متیوز

دانلود و خرید کتاب صوتی اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد

نویسنده:دیلن متیوز
انتشارات:رادیو ری‌را
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد

مقاله صوتی اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد اثری از دیلن متیوز است که با ترجمه بابک حافظی و صدای آرمان سلطان زاده منتشر شده است. این اثر در تلاش است تا به این پرسش پاسخ دهد: آیا نوبل اقتصاد سال به زودی به راج چتی می‌رسد؟

اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد یکی از مقالات اجتماعی اقتصادی رادیو ری‌را پادکست اختصاصی نشر آوانامه است.

رادیو ری‌را در دو زمینه جداگانه تولید مقالات صوتی و پادکست‌های ویژه فعالیت می‌کند. مقالات صوتی رادیو ری‌را، نسخه صوتی یادداشت‌ها و مقالاتی هستند که در نشریات معتبر ایران و جهان منتشر شده‌اند و پادکست‌های ویژه رادیو ری‌را، محتوای صوتی با موضوعاتی مشخص مشابه برنامه‌های رادیویی هستند.

درباره مقاله صوتی اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد

کلاس اقتصاد مقدماتی دانشگاه هاروارد، مشهور به «اقتصاد-۱۰»، یکی از مهم‌ترین واحدهای درسی دنیاست. استادان این درس عمدتاً از اقتصاددان‌‌های باسابقه و مشاوران روسای‌جمهور ایالات متحده بوده‌اند، از جمله پروفسور گریگوری منکیو که کتاب مقدمه‌ای بر علم اقتصادش همچنان مهم‌ترین منبع درسیِ آموزش مقدماتی اقتصاد در سراسر جهان است. اما به‌تازگی سروکلۀ استاد جوانی پیدا شده که ایدۀ متفاوتی برای آشنا کردن دانشجویان با اقتصاد دارد. راج چتی، که دکتری اقتصادش را در ۲۳سالگی از هاروارد گرفت و در ۲۹سالگی استادِ آنجا شد، به تازگی، از طرح درسی رونمایی کرده که می‌تواند نگاهمان به علم اقتصاد را به‌کلی زیرورو کند.

مقاله صوتی اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقمه مندان به مباحث اقتصادی را به شنیدن مقاله صوتی اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد دعوت می‌کنیم.

بخشی از مقاله صوتی اقتصاددانی که در ۲۹ سالگی استاد هاروارد شد

 اگر هاروارد به یک دوره آموزشیْ مشهور باشد، آن دوره اقتصاد-۱۰ است.

کلاس اقتصاد مقدماتی قطعاً یکی از پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی است که به دانشجویانِ مقاطع پایین ارائه می‌شود. این کلاس معمولاً در یکی از آن تالار اجتماعات‌های بزرگ و هاگوارتزگونه برگزار می‌شود، جایی که صدها دانشجو با وظیفه‌شناسیِ تمامْ مشغول یادداشت‌برداری یا خط‌خطی‌کردن در لپ‌تاپ‌هایشان هستند، چراکه یکی از اقتصاددان‌های پرآوازۀ دانشکده دارد آن‌ها را در مسیرِ اصول اولیۀ عرضه و تقاضا به پیش می‌بَرَد.

ازآنجایی‌که معمولاً هاروارد الگوی دانشگاه‌های دیگر است، کتاب درسیِ مرتبط با سری کلاس‌های اقتصاد-۱۰ یکی از پرفروش‌های گردن‌کلفت است. کتابی که در ده‌ها دانشگاه دیگر هم استفاده می‌شود و از زمان اولین انتشارش در سال ۱۹۹۸ تا کنون، چیزی حدود ۴۲ میلیون دلار را از بابت حق امتیاز نصیب نویسندۀ خود، پروفسور گریگوری مَنکیو، کرده است. کتاب مقدمه‌ای بر علم اقتصادِ منکیو نه‌تنها در هاروارد، بلکه در سرتاسر آمریکا به کتاب درسیِ اصلی برای درس اقتصاد-۱۰ تبدیل شده است.

این کتاب درسی شامل نظریه‌ای انتزاعی است که اقتصاد را آن‌گونه که در ده‌ها سال اخیر شناخته شده است توصیف می‌کند. این کتاب دربارۀ عرضه و تقاضاست و قدرتِ بازار را ابزاری برای تخصیص منابعِ کمیاب می‌داند. در سری کلاس‌های اقتصاد-۱۰ از دانشجویان خواسته می‌شود که برای حل مسائل ساده نمودار عرضه و تقاضا رسم کنند، مسائلی مثل اینکه اگر شهردارِ شهرِ کوچک۳در آمریکا تصمیم بگیرد بر اتاق‌های هتل مالیات ببندد چه اتفاقی می‌افتد.

هدفْ بیانِ یک نظریۀ مقدماتی است که زیربنایی را فراهم کند تا با آن بتوانیم چگونگی عملکرد جامعه را بفهمیم. و این نظریه قویاً معتقد است که بازارها بدون دخالتِ زیاد می‌توانند کارشان را انجام دهند و مواردی مثل ]تعیین دستوریِ[ حداقل دستمزد، بیشتر از اینکه مفید باشد مضر خواهد بود.

اما اقتصاددانِ دیگری در هاروارد هست که ایده متفاوتی برای آشناکردن دانشجویان با علم اقتصاد دارد.

نظرات کاربران

رضاآریاراد
۱۴۰۰/۰۳/۲۱

کتاب خوبی است و برخی از دیدگاه ها و رویه های آموزشی هاروارد را در زمینه اقتصاد توضیح می دهد. از این نظر که یافتن رابطه علی و معلولی و آنالیز داده ها اهمیت بالاتری نسبت به توصیفات و قضاوت های

- بیشتر
دکتر علي رستمي ابيوردي
۱۴۰۱/۰۴/۲۵

درجه پروفسوری در ٢٩سالگی آنهم در هاروارد واقعاً هنگام تولدش کواکب همه در اوج و سعد بوده اند😇✅

زمان

۴۲ دقیقه

حجم

۵۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۲ دقیقه

حجم

۵۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان