دانلود کتاب صوتی حافظه نامحدود با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی حافظه نامحدود اثر کوین هرسلی

دانلود و خرید کتاب صوتی حافظه نامحدود

معرفی کتاب صوتی حافظه نامحدود

کتاب صوتی حافظه نامحدود نوشته‌ی کوین هرسلی است که صدای مصطفی طالبیان مقدم توسط انتشارات شنیدار منتشر شده است. این اثر در ارتباط با کارکرد ذهن و استفاده از قابلیت‌های آن است. کوین در این کتاب تاکید دارد، آنطور که باید از توانایی‌ها و قدرت ذهن خود استفاده نکرده‌ایم؛ چون روش درست استفاده کردن از حافظه‌ی خود را یاد نگرفته‌ایم. او این کتاب را بعد از ۲۰ سال تحقیق درباره‌ی کارکرد ذهن و حافظه در ۲۰۱۴ در آمریکا به چاپ رساند و با زبانی ساده و صمیمی روش‌هایی برای تقویت حافظه ارائه می‌دهد.

درباره کتاب صوتی حافظه نامحدود

کوین هورسلی (Kevin Horsley) نویسنده و سخنران بین‌المللی نزدیک به ۳۰ سال در زمینه‌ی حافظه و قدرت ذهن فعالیت دارد. او مدال برترین حافظه را کسب کرد و دو رکورد در آزمون اورست دارد. کارهای او در برنامه‌های تلویزیون اجرا شده است و در برخی مجلات از جمله: تایم، فوربس، هافینگتون ثبت شده‌اند. دکتر ماریوس ولگموئد دربراه این نویسنده می‌گوید: «بعد از سال‌ها پژوهش، کوین توانسته قوانین مهمی اما به زبانی ساده و عملی با ما به اشتراک بگذارد. بعد از خواندن این کتاب و استفاده از روش‌هایش قدرت بی‌نظیری در تقویت حافظه و همچنین ارتقای کیفیت زندگی خود، کسب خواهید کرد».

خلاصه کتاب صوتی حافظه نامحدود

کوین هورسلی در کتاب صوتی حافظه نامحدود این نکته را ذکر کرده است: شرط دستیابی به نتیجه مطلوب در استفاده کردن از مطالب این کتاب، عدم پیش‌داوری است. او می‌گوید: اگر به دنبال بهانه برای نخواندن و استفاده نکردن از کتاب هستید، بهانه‌هایتان را لیست کنید و بدانید آنها عواملی هستند که مانع شما می‌شوند. با بهانه برای خودمان سلب مسئولیت می‌کنیم. بهانه ویروس فکر است و اگر نگرش و باور خود را عوض کنید کم‌کم حافظه‌تان را به‌خوبی برای تمرکز بر موارد مناسب تمرین خواهید داد.

هورسلی اشاره می‌کند که برخی از افراد این تصور را دارند که حافظه‌ی خوبی ندارند؛ چون فراموش می‌کنند وسایلشان را دقیقا کجا گذاشته‌اند و اضافه می‌کند که این موضوع به دقت شما مربوط می‌شود نه حافظه‌ی شما و به این صورت بر قدرت حافظه تاکید دارد. در ادامه در پاسخ به برخی افراد که حافظه‌ی خوب را موهبتی می‌دانند که از بدو تولد فقط برخی افراد آن را دارند؛ می‌گوید: پس افرادی که عضلاتی قوی دارند هم مادرزادی به این صورت بوده‌اند؟ نه اینطور نیست؛ بلکه ذهن خود را هم مثل بدن باید به باشگاه برد و تمرین داد. موارد دیگری که در کتاب صوتی حافظه نامحدود به آن اشاره شده این است که ذهن به مرور در حال تغییر است. انسان همواره در طول روز درگیر کارهای روزمره خود است و ذهن به آن روال عادت کرده است، بنابراین می‌توان ذهن را آموزش داد و تمرکز را تقویت کرد و برنامه‌ریزی جدیدی داشت تا بتوانید بر روی آنچه می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید. درنتیجه همه‌ی ما توانایی حافظه‌ی خوب را داریم، هم می‌توانیم تسلیم شرایط باشیم و هم به فکرمان جهت دهیم. چه بهتر که بر روی آنچه می‌خواهیم تمرکز کنیم که البته این امر نیاز به تمرین دارد.

تکنیک‌های مطرح‌شده در کتاب صوتی حافظه نامحدود شامل: «peg»، «link» و «mind mapping» یا «نقشه‌کشی ذهنی» است. همچنین از روش‌های بسیار مهمی که کوین هورسلی یاد می‌دهد برقراری ارتباط بین اطلاعات و موضوعات روزانه است. او برای این کار دو روش ارائه می‌دهد و حتی اشاره می‌کند که می‌توان اطلاعات را به مواردی ساده در زندگی هم ارتباط داد تا در ذهن بماند؛ چراکه همیشه یادگیری از راه فلسفه نیست. او با همین روش رکورد جهانی و لقب استاد حافظه را کسب کرد؛ چون عدد پی را تا ده هزار رقم اعشار به خاطر سپرد. از دیگر مطالب این کتاب می‌توان به این موارد اشاره کرد:

روش‌هایی برای چندین برابر کردن تمرکز و توجه.

ثبت نزدیک ۵۰ واحد اطلاعاتی در حافظه کوتاه‌مدت.

برخی الگوهای اندیشیدن موجب فراموشی مطالب می‌شوند، اگر بتوانیم آن الگوهای فکری را تغییر دهیم موفق خواهیم شد.

در شرایط استرس‌زا و دشوار هم می‌توان با تقویت تمرکز، حافظه‌ی خوبی داشت.

روش‌هایی برای سرعت بخشیدن و آسانی ثبت اطلاعات سخت و پیچیده.

نحوه‌ی ترکیب حافظه‌ی بلندمدت و کوتاه‌مدت برای پروژه‌ها و ارائه‌ها.

تکنیک‌های ساده برای به خاطر سپردن اعداد و اسم‌ها

نحوه‌ی استفاده از نقشه‌ی ذهنی برای اتصال هزاران ایده بلندمدت (سرعت در تبدیل شدن شما به یک متخصص در زمینه‌ی خودتان)

چرا باید کتاب صوتی حافظه نامحدود را بشنویم؟

با شیندن کتاب صوتی حافظه نامحدود با روش‌هایی کاربردی و عملی و تمرین‌هایی برای تقویت تمرکز آشنا می‌شوید.

نکنه حائز اهمیت دیگر در این کتاب این است که شما با تغییر پیوسته الگوهای فکری خود و تمرکز بر روی آنچه می‌خواهید، برنامه‌ی مغز خود را تغییر داده‌اید و ذهنی شاداب و روشن و بدون پیچیدگی‌های مسموم خواهید داشت. چنانچه در کتاب نیز مطالبی پیرامون خلق کردن وجود دارد؛ به عبارتی با تقویت حافظه و تمرکز بر روی چیزهایی که می‌خواهید؛ پیشرفت شما در هر زمینه‌ای را ضمانت می‌کند. در واقع وقتی شما بر روی اطلاعاتی که برایتان مفید است تمرکز کنید مغز این تنظیم را می‌پذیرد و خاطراتی که حال شما را بد می‌کند فراموش می‌شوند و اطلاعات حیاتی حفظ می‌شوند. شما هرگز کتاب مفیدی درمورد بهبود حافظه پیدا نمی‌کنید؛ مگر اینکه قبل از آن یاد بگیرید که چگونه تفکرات منفی خود را از بین ببرید.

به طور کلی مطالب کتاب پیرامون این دو اصل است:

حافظه نامحدود: استفاده از استراتژی‌هایی در یادگیری سریع و به یادآوردن

ذهن شاد: راهنمایی ساده برای یک ذهن شاد و به تبع زندگی شادتر و ساده‌تر

شنیدن کتاب صوتی حافظه نامحدود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی حافظه نامحدود را به افرادی که محصل و شاغل هستند و در به یادآوردن اطلاعات مربوط به حرفه و زمینه‌ی خود دچار مشکل می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم. دلیل اینکه چرا به این کتاب تاکید داریم؛ این است که برای افرادی که به دنبال ارتقای فکر و تغییر الگوهای اندیشیدن و در نتیجه ارتقای کیفی زندگی هستند، راهنمای بسیار خوبی است.

چه کسانی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب حافظه نامحدود اثر کوین هورسلی را به فارسی اصغر فرمان، سیمین موحد، محبوبه ذکایی، نازنین صابری ترجمه کرده‌اند.

فهرست کتاب حافظه نامحدود

فصل اول: مغز شگفت‌انگیز انسان

فصل دوم: حافظه تمام‌عیار

فصل سوم: اصول اساسی حافظه

فصل چهارم: بازگشایی حافظه با لغات و تصاویری کلیدی

فصل پنجم: پنج روش تقویت حافظه

فصل پایانی: قدرت حافظه خود را مضاعف کنید.

جملاتی از کتاب

«یادتان باشد که نام هر کسی مهم‌ترین آوای زبانی برای اوست.»

«تمام افکار شما خلاقانه است، چه برای ساخت، چه برای ویرانی.»

در بخشی از کتاب صوتی حافظه نامحدود می‌شنویم

قبل از اینکه به توضیح روش‌های تقویت حافظه بپردازیم، لازم است گام مهمی در این زمینه بردارید و آن این است که تمام باورها و تفکرات منفی خود را در مورد ضعیف بودن حافظه خودتان دور بریزید و در عوض به حافظه‌ای شگفت‌انگیز و تمام‌عیار که می‌توانید داشته باشید فکر کنید.

حافظه‌ی شما تا هر جای زندگی اطلاعات بسیار بسیار زیادی را در خود جای داده. پس نه حافظه‌ی شما ضعیف است و نه خود شما. شما طی سال‌هایی که تاکنون پشت سر گذاشتید اطلاعات بسیار زیادی را در زمینه‌های مختلف کسب کردید و آن‌ها را در حافظه‌ی خود جای دادید. حافظه‌ی شما بسیار کارآمد و موثر است. هرچند شاید به خاطر آوردن مطالب به همان خوبی که شما دوست دارید، نباشد. بنابراین تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که روش دریافت اطلاعاتی را که بایستی در مغز ذخیره شود اصلاح کنید. به چیزهای فوق‌العاده‌ای فکر کنید که ذهن شما بدون یک لحظه تعلل می‌تواند آن‌ها را به خاطر بیاورد؛ چهره‌ی افراد مشهور، روش مسواک زدن دندان‌ها، جشن تولد، مسیری که هر روز از خانه تا محل کار یا فروشگاه طی می‌کنید، چگونه راه رفتن، صحبت کردن، محل قرار گرفتن اجناس مختلف در فروشگاه‌های مختلفی که از آن‌ها خرید می‌کنید، شماره تلفن‌تان، شماره پلاک ماشین‌تان، امتیاز تیم موردعلاقه‌تان در آخرین مسابقه، جزئیات آخرین روز تعطیلی‌تان. هریک از این ذهنیات یک خاطره واضح و روشن است که دندریت‌ها و نورون‌های مغزی شما را به فعالیت وا می‌دارند. شما اطلاعات زیادی دارید اما شاید تا به حال یاد نگرفته‌اید که چگونه ذهن و حافظه خود را مدیریت کنید. حافظه چیزی نیست که مختص دوران جوانی باشد و حافظه‌ی انسان با بالا رفتن سن ضعیف‌تر نمی‌شود.

تکنیک‌های مطرح‌شده در صحبت‌های من اگر به‌صورت دقیق و مرتب به کار بشوند نوعی تمرین ذهنی ایجاد می‌کنند. آیا می‌توانید مطالب را به خوبی به یاد بیاورید؟ آیا می‌توانید تمام حوادث و اتفاقات را به خاطر بیاورید؟ آیا می‌توانید ترتیب تمام جزئیات و عناصر را تشخیص دهید؟ تمرینی می‌گویم: فهرستی از لغات مختلف می‌آورم. یک بار این فهرست را به ترتیب و با سرعت یادداشت کنید و آن را با ترتیب و با سرعت بخوانید و سپس کلماتی را که به یاد می‌آورید از این لغات یادداشت کنید. شاید نتوانید تمام کلمات را به خاطر بیاورید اما سعی خودتان را بکنید. قلم و کاغذ خودتان را آماده کنید. یادداشت کنید: خانه، کف اتاق، دیوار، شیشه، سقف، درخت، آسمان، جاده، از، و، آن، از، طناب، ساعت، شکسپیر، حلقه، گل، سگ، میز، درد.

نظرات کاربران

محمد جعفر شیعه
۱۴۰۳/۰۱/۲۵

گوینده در ابتدای شروع فصل یک به اشتباه از واژه نرون ( neron ) برای سلول های مغزی بجای واژه نورون (neuron) استفاده می‌کند. پ.ن: نرون (neron) یکی از امپراطوران روم بود. 😂

M.L
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

انتظار داشتم حرف بهتری برای گفتن داشته باشه. ولی بیشتر کتاب درگیر این هست که چطور اسم فرد مقابل تو ذهنمون بمونه!!!!!

کاربر ۲۲۷۸۲۱
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

خوبه در مورد اجزای مغز و کاربرد هاش میگه

atefeh.esf
۱۴۰۰/۰۵/۲۱

بسیار کش دار و ابتدایی.اصلا توصیه نمیشه❌

زمان

۱ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۷۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۷۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۴,۰۰۰
۱۲,۰۰۰
۵۰%
تومان