بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مطلع مهر | طاقچه
کتاب مطلع مهر اثر امیر حسین بانکی‌پورفرد

بریده‌هایی از کتاب مطلع مهر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۵۶۰ رأی
۳٫۷
(۵۶۰)
عمدتاً آنها که احساسی‌ترند بیشتر مدعی این هستند که احساساتی عمل نمی‌کنند.؛
M_`N
فرق فرد تحصیل کرده با فرد عوام و بی‌سواد در این است که اگر فرد تحصیل کرده بخواهد عازم مکّه شود در پی مطالعه‌ی کتاب‌هایی در زمینه‌ی حجّ است ولی فرد عامی صرفاً می‌گوید می‌خواهم به مکّه بروم. استاد محمدتقی جعفری (ره) می‌فرمودند: آیا برای ۵۰ سال زندگی مشترک نمی‌خواهید ۵۰ ساعت وقت بگذارید، فکر کنید، مطالعه کنید یا به سخنرانی بزرگان در این زمینه گوش دهید؟!
M_`N
«الظّانّینَ بِاللهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَیهِمْ دائِرَة السَّوْءِ؛ کسانی که به خداوند بدگمان هستند، حوادث بد زمانه برای آن‌هاست.»
Mohaddese
بزرگی از اهل دل سفارش می‌کرد که چهل روز دعای «یا مَن تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکارِه» را بخوانید. نگارنده شاهد این بود که جوانی که ازدواجش خیلی سخت شده بود، با این دعا در کمال ناباوری چه ازدواج شیرینی نمود.
M_`N
مهارت خوب گوش دادن در بین جوانان امروز کم‌تر رعایت می‌شود؛ چراکه عمده دغدغه‌ی افراد، خوب حرف زدن است؛ در حالی که در خواستگاری خوب گوش دادن مهم‌تر و لازم‌تر است.
M_`N
عقلانیت با خواندن کتاب و مطالعه به دست نمی‌آید که به جوانی بگوییم چند سال درس بخوان و مثلاً یک دور کتاب‌های شهید مطهری را بخوان تا عاقل شوی. عقل یعنی اینکه تصمیم بگیری عاقل باشی و سنجیده رفتار کنی؛ به این منظور باید در روابط اجتماعی دیگران تأمّل کنیم و آنچه از دید عموم بزرگان ناشایست جلوه می‌کند و زننده است را انجام ندهیم. در رفتار خود توجّه کنیم و عیوب خود را بشناسیم و در رفع آن بکوشیم.
Mohaddese
اگر کسی بگوید من معیار ایمان را در انتخاب همسر در نظر داشتم ولی به آرامش نرسیدم، باید به او بگوییم: شما تدین ظاهری فرد را در انتخاب همسر در نظر داشتی نه ایمان را!
M_`N
البته ایمان حقیقی همیشه با عقلانیت توأم خواهد بود و اگر کسی عاقل نبود، هرچند ظاهر متدینی داشته باشد، مؤمن حقیقی نیست.
zahra
فرد مناسب، منظور فرد ایده‌آل نیست؛ مگر خود شما ایده‌آل هستید که می‌خواهید طرف مقابل ایده‌آل باشد؟ منظور از مناسب، یعنی به خود، خانواده و فرهنگت نگاه کن و انتخاب کن.
M_`N
توصیه‌ی علمای اخلاق این است که تا آثار اعمالتان در سرنوشت شما تأثیر نگذاشته است توبه کنید. بنابراین انسان باید قبل از آنکه مورد عقاب و سرنوشت سوء واقع شود، در پی اصلاح اعمال خود برآید.
M_`N

حجم

۹۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۹۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۵صفحه بعد