بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مطلع مهر | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مطلع مهر اثر امیر حسین بانکی‌پورفرد

بریده‌هایی از کتاب مطلع مهر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۵۶۰ رأی
۳٫۷
(۵۶۰)
در ماجرای جنگ صفین پیرمردی از امیر المؤمنین (ع) پرسید: یا علی اینکه ما به جنگ صفین آمده‌ایم، در سرنوشت ما نوشته شده بود یا نه؟ حضرت فرمودند: از هیچ تپه‌ای بالا نرفتید و از هیچ بلندی به پایین نیامدید مگر اینکه جزء سرنوشتتان بود. پیرمرد با شنیدن این سخن ناراحت شد و گفت: پس ما کاری نکرده‌ایم. ما داریم در مسیر سرنوشت حرکت می‌کنیم، حضرت فرمودند: شما با اختیار خود در این سرنوشت آمدید. اگر تو برای جنگ صفین آمدی، در سرنوشتت نوشته بودند امّا در سرنوشتت، ده‌ها متغیر دیگر هم بود؛ می‌توانستی در کوفه بمانی و این اتّفاق‌ها برایت نیفتد. می‌توانستی به سپاه معاویه بروی و از آن مسیر حرکت کنی و علیه من بجنگی. ده‌ها چیز در سرنوشت تو مشخّص شده بود و تو با اختیار خودت این راه را انتخاب کردی. این، داستان سرنوشت است.
M_`N
خداوند نجّار نیست ولی در و تخته را خوب با هم جُفت و جور می‌کند.
M_`N
اگر دختر خانم اتاقی اختصاصی در منزل دارد و صحبت‌های دو نفری قرار شد در آن اتاق انجام گیرد، تصویری که بر دیوار اتاق نصب شده و کتاب‌های در قفسه می‌تواند بیانگر حالات روحی دختر باشد
M_`N
سفارش پیامبر خدا (ص) : نخست نیت خواستگاری بکن. سپس وضویی کامل بساز و نمازی را که خداوند بر تو نوشته، به جای آور. سپس پروردگارت را ستایش کن. و از او به بزرگی یاد کن. آنگاه بگو: اُکتُمِ الخِطبَةَ، ثُمَّ تَوَضَّأ فَأحسِن وُضوءَک، وصَلِّ ماکتَبَ اللهُ لَک، ثُمَّ احمَد رَبَّک وَ مجِّدهُ، ثُمَّ قُل: اللّهُمَّ إنَّک تَقدِرُ و لا أقدِرُ، و تَعلَمُ و لا أعلَمُ، أنتَ عَلاّمُ الغُیوبِ، فَإِن رَأَیتَ لی فی فُلانَةَ- تُسَّمیها باِسمِها- خَیراً فی دینی و دُنیای و آخِرَتی، و إن کانَ غَیرُها خیراً لی منها فی دینی و دُنیای و آخِرَتی، فَاقضِ لی بهِا. بار خدایا! تو می‌توانی و من نمی‌توانم. تو می‌دانی و من نمی‌دانم. تو دانای نهان‌هایی. پس اگر در فلانی – نام او را می‌بری- برای دین و دنیا و آخرت من خیر می‌بینی،[ او را برایم قسمت فرما ]و اگر جز او را برای دین و دنیا و آخرت من بهتر می‌بینی، او را برایم قسمت فرما!
کربلایی
بزرگی از اهل دل سفارش می‌کرد که چهل روز دعای «یا مَن تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکارِه» را بخوانید. نگارنده شاهد این بود که جوانی که ازدواجش خیلی سخت شده بود، با این دعا در کمال ناباوری چه ازدواج شیرینی نمود.
s.latifi
بنابراین اصلی‌ترین عامل ازدواج موفّق عقلانیت است. اگر همه به شما بگویند اصلی‌ترین عامل در ازدواج موفّق ایمان است، بنده‌ی کم‌ترین به عنوان کسی که ادّعای دیانت دارم، عقل را اصلی‌ترین عامل در ازدواج موفّق می‌دانم؛
zahra
به تعبیر امام رضا(ع) ایمان فرد به حجم نماز و روزه‌هایش نیست، به شرکت در محافل مذهبی نیست؛ بلکه به صداقت و امانتداری اوست.
احمد رضا
به جوانان عزیز می‌گوییم فقط با کسی ازدواج کنید که دلتان می‌گوید. امّا قبل از اینکه کسی را به خانه‌ی دل خود راه دهید، از پنجره‌ی عقل تمام منظره‌ها را نظاره کنید تا بهترین‌ها را پس از تجزیه و تحلیل برگزینید و در نهایت به زیباترین‌ها دل ببندید.
M_`N
هر کس به میزان ولخرجی و ریخت و پاش غیرضروری که در تشریفات ازدواج فرزندش انجام می‌دهد، مصداق این «صدّ عن سبیل الله» است.
montazer
در بیمارستان به عیادتش رفتیم. صحنه‌ای جالب را شاهد بودیم که دو نفر بیمار روانی در کنار هم نشسته بودند. یکی از آن‌ها به دیگری دلداری می‌داد و ما را به دوستش نشان داده و می‌گفت: ببین این‌ها هم مثل ما هستند، فقط فرقشان با ما در این است که ما هر چه در دل خود احساس می‌کنیم به زبان می‌آوریم ولی این‌ها در دلشان مخفی می‌کنند و به کسی حرف خود را نمی‌زنند. این سخنان از آن جملات نغزی بود که صاحب آن به اصطلاح دیوانه‌ی عاقل‌کُش بود. خیلی حرف سنگین و سنجیده‌ای بود. آنچه دیوانگان بیان می‌کنند ما هم در دردل داریم ولی بیان نمی‌کنیم
MAHBOB

حجم

۹۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۹۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان