بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب طلای درون : نقشه راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب طلای درون : نقشه راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی اثر رابرت الکس جانسون

بریده‌هایی از کتاب طلای درون : نقشه راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی

۳٫۲
(۴۴)
دیگران نمی‌توانند احساس تنهایی ما را کاهش دهند. احساس تنهایی یک مسئله درونی است. حتی عاشق بودن هیچ ربطی به شخص دیگر ندارد. این خودشیفتگی است هنگامی که با شخص دیگر رابطه واقعی و عملی داریم و صرفا از روی فرافکنی‌های خود به او نگاه نمی‌کنیم، عشق امکان‌پذیر می‌شود.
Elizee
وقتی ما عاشق هستیم، طلا و انتظارات خود را به شخص دیگر می‌سپاریم و این امر او را محو می‌کند. در این صورت دیگر جایی برای ارتباط وجود نخواهد داشت.
Elizee
شما طلای خود یعنی عمیق‌ترین ارزش درونی خود را به شخص دیگر فرافکنی می‌کنی
Elizee
سه راه برای یادگیری روان‌شناسی وجود دارد: «خواندن افسانه‌های یونان، خواندن یونگ و مشاهده کردن. بهترین راه مشاهده کردن است»
سهيل قهرمانی
دکتر یونگ می‌گفت هر کسی که به اتاق مشاوره او آمده صرف‌نظر از سن تقویمی، بیست‌ویک ساله یا چهل‌وپنج ساله بوده است. فرد بیست‌ویک ساله به عقب می‌نگرد و لازم است بر آن غلبه کند. فرد چهل‌وپنج ساله تحت‌تأثیر حقیقتی است که هنوز نمی‌تواند آن را تاب بیاورد. این‌ها فقط دو سوژه درمان هستند.
noir
هر چیزی که بتواند در وجود شخصی بسوزد باید بسوزد. تنها چیزهایی که ماندنی، نسوز و غیرقابل‌سوختن هستند ارزش و شایستگی نگه داشتن دارند. اگر شما بتوانید احساسات مرا جریحه‌دار کنید، چه بهتر که جریحه‌دار شوند، زیرا این امر نشان می‌دهد که خطایی در من وجود دارد.
noir
زندگی انسانی و ازدواج ما، از ظرفیت مهرورزی انسان به انسان تغذیه می‌شود. وقتی ما عاشق هستیم، طلا و انتظارات خود را به شخص دیگر می‌سپاریم و این امر او را محو می‌کند. در این صورت دیگر جایی برای ارتباط وجود نخواهد داشت.
noir

حجم

۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۶
۷
صفحه بعد