دانلود و خرید کتاب طلای درون : نقشه راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی رابرت الکس جانسون ترجمه سیمین موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طلای درون : نقشه راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی اثر رابرت الکس جانسون

کتاب طلای درون : نقشه راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی

معرفی کتاب طلای درون : نقشه راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی

کتاب طلای درون: نقشه‌ی راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی، اثری از رابرت الکس جانسون است. 

رابرت الکس جانسون در کتاب طلای درون، راهکارهایی برای رسیدن به استقلال را برای همه‌ی افراد مطرح کرده است. این اثر را می‌توانید با ترجمه‌ی روان سیمین موحد، مطالعه کنید.

درباره‌ی کتاب طلای درون

رابرت الکس جانسون در کتاب طلای درون از طلاهای درون هر فردی صحبت می‌کند. طلاهایی که خلق نمی‌شوند بلکه از همان ابتدا در وجود ما هستند. این طلاها ممکن است اعتماد به‌نفس باشند یا عشق. بهرحال همیشه یکی از دغدغه‌های ما این بوده است که مستقل، با اقتدار، شجاعانه و دلیرانه در عرصه‌های مختلف زندگی ظاهر شویم. ولی از آن جایی که همواره ما کارهایی را بلد نیستیم و مسیرهایی در زندگی برایمان ناآشناست، مجبور می‌شویم به کسی تکیه کنیم. مجبوریم در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی‌مان کسب اجازه کنیم. به همین خاطر طلای درون‌مان که همان استقلال‌مان است را این گونه به دیگران واگذار می‌کنیم. با مطالعه‌ی کتاب طلای درون یاد می‌گیریم که چه زمانی باید طلای وجودی‌مان را برای نگهداری به دیگران بدهیم؟ چه زمانی باید برویم و طلای‌مان را پس بگیریم؟ اگر زمان پس گرفتن، طرف مقابل نخواست طلای ما را به ما پس دهد چه باید بکنیم؟

از طرفی باید بدانیم ما هم برخی مواقع باید طلای همسر، همکار، فرزند و یا دوستمان را از آنها بگیریم و زمانی که قدرت کسب استقلال شان را پیدا کردند سریعا طلای آنها را به آن‌ها برگردانیم؟ شما باید بدانید چگونه این نقش را خوب ایفا کنید تا هم خودتان دچار دردسر نشوید و هم دیگران را دچار مشکل نکنید.

رابرت الکس جانسون کتاب طلای درون را مبتنی بر تئوری روانشناسی تحلیلی پروفسور کارل گوستاو یونگ نوشته است. او در این کتاب به نحوی کاملا کاربردی، نحوه جابه جایی طلا را برای شما بیان می‌کند.

کتاب طلای درون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام افرادی که دوست دارند مستقل شوند و راه و روش استقلال را بیاموزند، مخاطبان کتاب طلای درون هستند. 

درباره‌ی رابرت الکس جانسون

رابرت الکس جانسون Robert. A Johnson متولد ۲۶ مه سال ۱۹۲۱ میلادی در آمریکا است. او در سال ۱۹۴۵ از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد. رابرت جانسون مطالعات خود در زمینه‌ی روانکاوی به سبک یونگ را در سال ۱۹۴۸ و در سن ۲۷ سالگی تحت نظارت اما یونگ (همسر کارل گوستاو یونگ) در موسسه یونگ سوئیس به پایان رساند. در سال ۲۰۰۲ پس از مطالعات بسیاری درزمینه‌های مختلف روان‌شناختی در کشورهایی مانند آمریکا، سوئیس و هندوستان، موفق به کسب دکترای افتخاری از سوی "Pacifica Graduate Institute " در رشته علوم انسانی شد. رابرت جانسون کتاب‌های بسیاری نوشت که از میان آن‌ها می‌توان به طلای درون، زن درون، روانشناسی عشق رومانتیک، تحلیل کاربردی خواب و رویا و تخیل فعال اشاره کرد. 

دکتر رابرت الکس جانسون در سپتامبر ۲۰۱۸ در سن ۹۷ سالگی چشم از دنیا فروبست. 

جملاتی از کتاب طلای درون

هنگامی که در زندگی چشم ما به روی فرصتی جدید باز می‌شود، اغلب برای اولین بار آن را در اشخاص دیگر می‌بینیم. در این هنگام، بخشی از وجود ما که تاکنون پنهان و مخفی بوده در حال بروز و ظهور است اما به‌صورت مستقیم از ناخودآگاه به آگاهی ما وارد نمی‌شود بلکه از طریق میانجی یا میزبانی سفر می‌کند. هنگامی که ما طلای خود را بر کسی فرافکنی می‌کنیم، ناگهان مجذوب آن شخص می‌شویم. اولین اشاره ضمنی این امر، هنگامی است که شخص دیگر در نظر ما چنان برجسته و مهم به‌نظر می‌رسد که در تاریکی می‌درخشد. این نشانه‌ای قطعی است از این که چیزی در درون ما در حال تغییر است و ما در حال فرافکنی طلای درون خود به شخص دیگری هستیم.

وقتی ما ویژگی‌هایی را که به شخص دیگر نسبت می‌دهیم می‌بینیم،[ در حقیقت ]عمق و محتوای درون خود را درمی‌یابیم. طلای ما ابتدا از ما به‌سوی آن‌ها می‌رود اما سرانجام به‌سوی ما بازمی‌گردد. فرافکنی طلای درون، بهترین فرصت را برای ارتقاء آگاهی در اختیار ما قرار می‌دهد.

فهرست

  • طلای درون
  • تنهایی 
  • افسانه‌ی عشق
  • پادشاه آینده و گذشته

نظرات کاربران

Alireza Sabeti
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

به خدا من نقشه راهی در این کتاب ندیدم جز بازی با کلمات، خدا می‌دونه بابت ترجمه ست یا نویسنده مارو سرکار گذاشته، بنده محقق روانشناسی یونگ هستم و به اندازه توانم نقاب، سایه، عقده و غیره رو می شناسم

- بیشتر
Miral
۱۳۹۸/۱۰/۱۵

کتاب مورد علاقه و راه گشای زندگیم بود اگر در شرایطش هستید پیشنهاد میکنم مطالعه کنید

Leila
۱۳۹۹/۰۳/۰۶

اوایل جالب و مرتبط با موضوعه بعد تغییر موضوع پیدا میکنه و ناگهان تمام میشه! در کل اگه میخواید با "فرافکنی"آشنا بشید فصل اولش احتمالا بدردتون می خوره.

Anahid
۱۳۹۹/۰۶/۲۲

یکی از بهترین کتابهایی که خوانده ام. تقریبادهمه ی کتاب را باید هایلایت می کردم. در مورد جریان زندگی و روابط. خاصیت جیوه گونه ی فرد.

sarap
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

کتاب خوبیه واقعن ازین زاویه به عشق نگاه نکرده بودم

reyhan69
۱۳۹۸/۰۶/۱۴

برخلاف نظر دوستان فکر میکنم کتاب خوب و راه گشایی هست و حدس میزنم علت نامفهوم بودن اون برای برخی رویکرد روانشناسی یونگی باشه که در نوع خودش از پیچیده ترین نظریات روانشناسی هست

امیرحسین
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

خیلی کتاب گنگی بود، اصلا مفهوم رو به وضوح نرسونده. سه ستاره هم به خاطر یه سری محتواهایی که به زور میشد از این مفاهیم گنگ استخراج کرد دادم

لاله
۱۳۹۶/۱۱/۰۸

برای من کتاب گنگی بود. بعد از اغلب گفتار هاش انتظار داشتم نویسنده گفتار موجزش رو تشریح کنه یا مثال های نمادینی رو که بیان کرده با بیان مصداق هایی تفسیر کنه ...که این طور نبود.

Pouya66
۱۳۹۶/۰۸/۰۱

سلام ،ممنون از طاقچه. کتاب منحصر بفردیه نسخه چاپی کتاب 96 صفحه است . اینجا چیزی که ما داریم 41 صفحه است . این بخاطر فونت و نگارشش هست یا اینکه خلاطه شده؟

روجی کتاب باز
۱۳۹۵/۰۸/۰۵

سپاسگزارم از طاقچه ی عزیز . و بنیاد فرهنگ زندگی و اقای سهیل رضایی. کتابهای بنیاد فوق العاده است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۶)
اگر ندانید چکار باید بکنید، لازم است آن‌قدر آرام بنشینید تا فکر شما دوباره به‌کار بیفتد.
کاربر ۵۴۰۷۵۴۵
کسی که با احساس تنهایی برخورد کرده فرد مقدسی است که در روند رشد فردیت قرار گرفته است. در این روند، رشد و تحول یا عقب‌گرد بستگی به عملکرد فرد نسبت به احساس تنهایی و نحوه برخورد او با این احساس دارد. احساس تنهایی قادر است شما را نابود کند یا چنان شما را به آتش بکشد که راهی سفری دانته‌وار از میان دوزخ و برزخ شوید تا بهشت را بیابید.
bezzad
هنگامی که ما طلای خود را بر کسی فرافکنی می‌کنیم، ناگهان مجذوب آن شخص می‌شویم. اولین اشاره ضمنی این امر، هنگامی است که شخص دیگر در نظر ما چنان برجسته و مهم به‌نظر می‌رسد که در تاریکی می‌درخشد
مسعود
«خجالت صرفا یعنی تکبّر.»
bezzad
چنانچه بتوانید احساس تنهایی خود را متحول کرده و به انزوا تبدیل کنید، یک گام فراتر از گرانبهاترین تجربه‌ها رفته‌اید. این راه درمان تنهایی است.
bezzad
شاید دانستن این‌که در سطح عمیق‌تر درون شما چه چیزی در جریان است، شما را از رنج بردن نجات دهد. شما هیچ حقی ندارید که به کسی وابسته باشید یا نسبت به او حسادت بورزید. حق ندارید تنها باشید.
bezzad
. نزدیک بودن و با این حال ناتوانی از دستیابی به چیزی که بیش از همه آن را می‌خواهید غیرقابل تحمل است. یکی از ضرب‌المثل‌های قرون وسطی می‌گوید: «تنها راه درمان تنهایی، تنها بودن است» .
marie45
من با مشاهده کردن خیلی چیزها می‌آموزم و یکی از چیزهایی که با دقت و بیش از هر چیز به مشاهده آن می‌پردازم تبادل طلای کیمیایی درونی است.
Forest ♂️
آرمان‌گرایی ما، شریف‌ترین انگیزه‌های ما و والاترین شهودهای ما با اولین تماس با واقعیت محو می‌شوند.
bezzad
تنها زمانی که از کسی نخواهیم طلای درون را برای ما حمل کند قادر خواهیم بود به او به‌عنوان انسان بنگریم. و هنگامی که دیگران را به‌عنوان انسان ببینیم، این امکان وجود دارد که تنها نباشیم. دیگران نمی‌توانند احساس تنهایی ما را کاهش دهند. احساس تنهایی یک مسئله درونی است. حتی عاشق بودن هیچ ربطی به شخص دیگر ندارد. این خودشیفتگی است هنگامی که با شخص دیگر رابطه واقعی و عملی داریم و صرفا از روی فرافکنی‌های خود به او نگاه نمی‌کنیم، عشق امکان‌پذیر می‌شود.
bezzad

حجم

۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۵۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان