دانلود و خرید کتاب حقیقت تلخ ژان شینودا بولن ترجمه آرزو محمودیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حقیقت تلخ

کتاب حقیقت تلخ نوشتهٔ ژان شینودا بولن و ترجمهٔ آرزو محمودیان است و بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال آن را منتشر کرده است. این کتاب در باب بیماری‌های مهلکی است که سفر روح ما را رقم می‌زنند.

درباره کتاب حقیقت تلخ

لحظه‌ای که انسان خود را بیشتر از همیشه به مرگ و ناتوانی نزدیک می‌بیند، بزنگاه «خطر» و «فرصت» فرا می‌رسد. در آن زمان است که پرسش‌هایی در رابطه با معنای زندگی و محک‌زدن روابط در ذهن شکل می‌گیرد. بنابراین بیماری کشنده بحرانی برای روح است.

کتاب حقیقت تلخ دروازه‌هایی جدید به سمت بیماری‌های جسمی و روحی باز می‌کند. تحلیل یونگی او در مسیر سفر روح با بیماری‌های روانی آغاز می‌شود.

بیماری مهلک جسمی باشد یا روانی، وقتی‌که افکار و رفتار افراد رنگ‌وبوی افسردگی می‌گیرد، انسان‌ها از خود و آینده‌شان دست می‌کشند. زمانی که قطع امید کردن از زندگی قد عَلَم می‌کند، درمان دارویی افسردگی یا توجه صِرف به نشانه‌های جسمی بیماری، کافی نیست. حالا دیگر مسئلهٔ بنیادین مرگ یا زندگی مطرح است.

شروع بیماری کشنده یا بیماری‌ای که زندگی عادی فرد را دستخوش تغییر می‌کند، به‌معنای پایان‌یافتن قسمتی از زندگی یا تمام آن است. پزشک جسم یا روان هم شاهد این ماجرا و در رقم‌خوردن نتیجهٔ آن شریک خواهد بود.

تأثیری که آگاهی از ابتلا به بیماری کشنده در روان ما می‌گذارد، مثل اثری است که از برخورد یک تکه‌سنگ بر سطح صاف و آرام دریاچه ایجاد می‌شود. افکار، احساسات و واکنش‌ها، مانند دایره‌های متحدالمرکزی که از اصابت سنگ با سطح آب ایجاد می‌شود، با مرکزیت ابتلا به بیماری تمام ابعاد زندگی را دستخوش تغییر می‌کند؛ بر روابط تأثیر می‌گذارد، احساسات و عواطف دیگران را برمی‌انگیزد و بیمار و نزدیکانی را که از این حقیقت دردناک آزرده شده‌اند را در مجاورت روح قرار می‌دهد. زمانی که جسم یا ذهن، بیمار است، سؤالات روح دربارهٔ معنای زندگی زیاد می‌شود. گاهی بهبودی و شفای فرد بیش از آنکه در دستان پزشکان متخصص باشد، در گرو عمق ارتباط فرد با روح خود و زندگی معنوی اوست.

مواجهه با بیماری‌های کشنده، تهاجمی و ناتوان‌کننده برای بیمار و اطرفیانش شوکی روحی است. اما این شوک بزرگ فرصت درک علائم و بینش شهودی را دربارهٔ پرسش‌هایی مثل «ما چرا اینجا هستیم؟» و «چه چیزهایی یا چه کسانی واقعاً در زندگی‌مان اهمیت دارند؟» به ما می‌دهد. تجربیات این‌چنینی در کنار مفاهیم اسطوره‌ای و کهن‌الگوها مفاهیم اصلی است.

خواندن کتاب حقیقت تلخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

آموزه‌های این کتاب در دشواری‌ها و لحظات طاقت‌فرسای هبوط، یار و همراه مناسبی برای بیماران جسم و روح و اطرافیان آن‌هاست.

بخشی از کتاب حقیقت تلخ

«در بخش‌های پر سروصدا و اتاق انتظار شلوغ بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، در اتاق‌های خصوصی و آرام مراکز درمانی، در مطب‌های شیک و منظم پزشکان یا در اتاق‌های معاینه، هرکجا که فرد بیماری حضور داشته باشد، همیشه لحظات طولانی مملو از سکوت و به‌دنبالش آهی عمیق، جوّی سنگین، آرام و سکونی موقت هم حضور دارد. درست در همین اتاق‌ها و در همین لحظات است که نگاه بیمار و همراهانش روی نقطه‌ای نامعلوم ثابت می‌ماند و به فکر فرو می‌روند. در آن لحظه است که یکی از آن‌ها، بیشتر خود بیمار، در خود فرومی‌رود؛ درحالی‌که دیگران، اغلب همراهان، هرچه را در ذهن آشفته‌شان می‌گذرد به زبان می‌آورند و گاهی حتی هیچ‌کدامشان به ادامهٔ صحبت‌های پزشک توجه نمی‌کنند. گهگاه نگاه می‌کنم به آن حالت همیشگی چهرهٔ پزشکان و پرستاران و سکوتی که همراه آن است. معمولاً در چنین شرایطی اتفاقی مشابه رخ می‌دهد؛ پس از صحبت‌های پزشک، ناگهان تمام اتاق در سکوتی عمیق و مرگ‌آور فرو می‌رود. در یونان باستان وقتی‌که چنین اتفاقی می‌افتاد، مردم می‌گفتند: «هرمس وارد اتاق شده است».

هرمس خدای پیام‌رسان و راهنمای ارواح به دنیای زیرین (جهان پس از مرگ) است. همچنین رؤیاها و پیشگویی‌ها در سیطرهٔ قدرت او قرار می‌گیرد. در دنیای امروز نیز هنگامی که چنین سکوتی بر فضا حاکم می‌شود، هستند افرادی که آن را با گفتن جملهٔ «فرشته‌ای وارد اتاق شده است» بشکنند. این تغییر جزئی و درعین‌حال محسوس در هوا را از دوران باستان تا به امروز با حضور پیام‌آوران بال‌دار جهانِ پس از مرگ مرتبط می‌دانستند. درست در این لحظات نقابی می‌افتد که هر یک از ما در جهان عادی به چهره می‌زنیم، ذهن از هرگونه فکر، دغدغه و مسئولیت خالی می‌شود و ما با تمام وجود با روح همراه می‌شویم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
هنگامی که سفرهای روح با شرایطی ناخواسته و خارج از کنترل ما، مانند تصادفات وحشتناک، ازبین‌رفتن روابط مهم زندگی، بحران‌های جسمی، روحی و جنسی یا بروز بیماری‌های مهلک، آغاز می‌شود، از نظر من این سفر، یک سفر قهرمانی است. این اتفاقاتی که همهٔ ما آرزو داریم از آن‌ها نجات پیدا کنیم، همیشه و هرجایی ممکن است برای هر یک از ما رخ دهد. برخی از افراد با وقوع شرایط و بحران‌های ناخواسته، تبدیل به انسان‌هایی تلخ، مأیوس و بدگمان می‌شوند و چنین رویکردی برای روح ما سم است. درعین‌حال این شرایط ناخوشایند می‌تواند به رشد مهارت‌های روح، احساس شفقت، خرد و شهامت ما منجر شود. هر انسان معمولی هنگام ممارست و پشتکار، شکیبایی و تسلیم‌نشدن در برابر سختی‌های عشق یا معنا و هدف‌بخشیدن به زندگی، یک قهرمان محسوب می‌شود.
الهام
شیوهٔ پاسخ ما به درد است که روح ما را شکل می‌دهد
الهام
هنگامی که زندگی، یکنواخت، ملال‌آور و بی‌معنا
کاربر ۱۹۲۰۴۴۰
هنگامی که زندگی، یکنواخت، ملال‌آور و بی‌معنا
کاربر ۱۹۲۰۴۴۰

حجم

۳۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۳۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان