بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند اثر دبی فورد

بریده‌هایی از کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

نویسنده:دبی فورد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۱۳ رأی
۴٫۷
(۱۳)
شخصیت خشن برخلاف شخصیت زورگو به دنبال ناراحت کردن مردم نیست البته اگرچه اغلب این کار را می‌کند، بلکه فقط می‌خواهد کسی کاری به کارش نداشته باشد و فقط وقتی دیگران را آزار می‌دهد که احساس کند تهدید شده است یا سر راهش قرار گرفته‌اند.
Roya🌱
زمانی که طبیعت انسانی خود را درک می‌کنیم متوجه می‌شویم که ما هم موجودی زمینی هستیم هم موجودی الهی و این‌که درون ما همواره جنگ پایان‌ناپذیر خوب و بد، تاریکی و روشنایی در جریان است.
Dexter
روان ما به‌طور طبیعی به دنبال رها شدن از فشار درونی ناشی از سرکوب جنبه‌های طرد شده وجودمان می‌گردد
الهام
با همدلی می‌توانیم کسانی که ما را آزار داده‌اند ببخشیم و از رفتارهای بد دیگران کمتر کینه به دل می‌گیریم.
Roya🌱
برای مثال بخشندگی پادزهری است که تمایل به زیاده‌خواهی و حرص را متعادل می‌کند. فروتنی پادزهری است که تکبر را کم‌رنگ می‌کند. دیگردوستی پادزهری است که خودمحوری را متعادل می‌کند. صداقت پادزهر گرایش به فریبکاری است و همدردی از کم‌تحملی ما می‌کاهد.
Roya🌱
آدم زورگو یک ترسو است که لباس مبدل قلدری به تن کرده است. او تا سر حد مرگ از بی‌کفایتی می‌ترسد و برای جبران این زخم عمیق به دیگران زور می‌گوید. باید از ‌این افراد ترسید زیرا زخم‌ها و رنج‌های آن‌ها به حدی عمیق است که دست به هر کاری می‌زنند تا به شما ثابت کنند قوی‌تر، بهتر و مهمتر از شما هستند. نقاب تند و پرخاشگر این افراد اغلب این حقیقت را کتمان می‌کند که تا چه اندازه از این‌که شما بفهمید چه کسی هستند و رازشان را برملا کنید، وحشت دارند.
Roya🌱
احساسات مسموم همیشه راهی برای تخلیه پیدا می‌کنند و متأسفانه همیشه بدترین راه‌ها را انتخاب می‌کنند.
Roya🌱
ما همیشه آنچه را بیش از همه باور داریم و در ناخودآگاه خود به آن متعهد هستیم به‌سوی خود جذب می‌کنیم
Roya🌱
هنگامی که ایگوی سالم ما رنج‌های زیادی متحمل می‌شود و از هضم این تجربه‌های رنج‌آور عاجز می‌ماند از هم گسسته و سرگردان در دنیا به راه می‌افتد. آن‌گاه از ذات جاودانه ما، خود حقیقی و اصیلمان جدا می‌شود و سپس ما در تلاش برای یکپارچگی و برای آن‌که دوباره احساس کنیم کامل هستیم خودی دروغین می‌سازیم. نقابی که جهان زخم خورده درونمان را در آن مخفی کنیم. آن زمان است که جنگی درونی آغاز می‌شود.
Dexter
این تنها راهی است که می‌دانم می‌تواند انسان را از رنج برهاند.
Sajjad Nikmoradi

حجم

۱۹۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۹۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان