بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صفر به یک: نکاتی در مورد استارتاپ‌ها (چگونه آینده را بسازیم) | طاقچه
کتاب صفر به یک: نکاتی در مورد استارتاپ‌ها (چگونه آینده را بسازیم) اثر پیتر تیل

بریده‌هایی از کتاب صفر به یک: نکاتی در مورد استارتاپ‌ها (چگونه آینده را بسازیم)

۳٫۴
(۴۶)
انسان‌های موفق ارزش را در جاهای پیش‌بینی نشده می‌یابند
محسن
ارزش اپل به شکلی حیاتی وابسته به دید منحصربه‌فرد یک فرد مشخص بود. این، نشان دهنده شکل عجیبی است که سازمان‌هایی که فناوری جدید تولید می‌کنند، اغلب بیشتر شبیه به حکومت‌های مطلقه فئودالی هستند تا سازمان‌هایی که به ظاهر مدرن‌تر می‌باشند. یک بنیان‌گذار منحصربه‌فرد می‌تواند تصمیمات قاطع گرفته، الهام‌بخش وفاداری شخصیِ قوی باشد و برای دهه‌ها جلوتر برنامه‌ریزی نماید. به‌صورتی متناقض، بروکراسی‌های غیرشخصی که کارکنان آن‌ها حرفه‌ای‌های آموزش دیده‌اند، می‌توانند بیش از هر طول عمر فردی دوام بیاورند، اما آن‌ها معمولاً با افق‌هایی کوتاه‌مدت عمل می‌کنند. درس برای کسب‌وکارها آن است که ما به بنیان‌گذاران نیازمندیم. گویا، باید در برابر بنیان‌گذارانی که به نظر عجیب یا با صفات حدی می‌رسند، صبورتر باشیم؛ ما به افراد عجیب و غریبی که سازمان‌ها را از پیشرفت صرفاً تدریجی، فراتر می‌برند، نیازمندیم.
مشعل
تقلید از یک الگو، آسان‌تر از خلق چیزی نو است. انجام دادن کاری که می‌دانیم چگونه باید آن را انجام داد جهان را از ۱ به n می‌برد و چیزی آشنا به آن خواهد افزود؛ اما هرگاه چیزی نو خلق می‌کنیم، از ۰ به ۱ می‌رویم. عمل خلق منحصربه‌فرد است، همانند خلق کردن چیزی بااهمیت و نتیجه چیزی تازه و غریب است.
miladtj90
استاد بزرگ شطرنج ژوزه رائول کاپابلانکا خوب گفته است: «برای موفق شدن باید پایان بازی را قبل از هر چیز دیگری آموخت.»
mina_tk94
«دیوانگی در افراد نادر است؛ اما در گروه‌ها، احزاب، ملت‌ها و اعصار یک قانون است» این را نیچه (قبل از اینکه دیوانه شود) نوشت.
mina_tk94
هر شکوفایی در کسب‌وکار تنها یک‌بار رخ می‌دهد. بیل گیتس بعدی سیستم‌عامل نخواهد ساخت. لری پیج یا سرگئی برین بعدی موتور جست‌وجو نخواهند ساخت و مارک زاکربرگ بعدی شبکه اجتماعی خلق نخواهد کرد. اگر از این افراد تقلید می‌کنید، درواقع از آن‌ها چیزی نمی‌آموزید.
Ali
اگر از واقعیت رقابت صرف‌نظر کنید و روی عوامل متمایزکننده کم‌اهمیت تمرکز کنید مثلاً اگر فکر کنید نان خانگی شما بهترین است چراکه دستور پخت آن متعلق به مادربزرگ شما است، کسب‌وکار شما احتمالاً دوام نخواهد آورد.
mona ramezanpoor
گوگل آن‌قدر درآمد کسب می‌کند که در حال حاضر ارزش آن سه برابر کل شرکت‌های هواپیمایی ایالات‌متحده است. شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر در رقابت هستند ولی گوگل یکه‌تاز است. اقتصاددانان از دو مدل ساده شده برای توصیف تفاوت‌های این دو استفاده می‌کنند: رقابت کامل و تک‌قطبی.
Mohsen
انجام دادن کاری که می‌دانیم چگونه باید آن را انجام داد جهان را از ۱ به n می‌برد و چیزی آشنا به آن خواهد افزود؛ اما هرگاه چیزی نو خلق می‌کنیم، از ۰ به ۱ می‌رویم.
Alireza Moradi
«موفقیت هرگز تصادفی نیست»
کاربر 0000001

حجم

۵۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

حجم

۵۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد