بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آزمون‌های غربالگری در دوران بارداری | طاقچه
کتاب آزمون‌های غربالگری در دوران بارداری اثر محسن فارسی

بریده‌هایی از کتاب آزمون‌های غربالگری در دوران بارداری

۴٫۶
(۸)
با انجام آزمایش‌های غربالگری می‌توان از تولد نوزاد با نقائص عمده ژنتیکی پیشگیری به عمل آورد. این امکان از تولد فرزندانی که مشکلات کروموزمی دارند یا به هر نحوی باعث بروز مشکلات روانی و مالی فراوانی در خانواده و جامعه می‌شوند، جلوگیری شود.
S
برخورداری از سلامتی بزرگ‌ترین نعمت الهی و اولین خواسته هر انسانی به‌شمار می‌رود. بر طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، سلامت در سه سطح جسمی، روانی و اجتماعی تعریف می‌شود. هر انسان در جهت حفظ سلامت و تندرستی خود تا حد زیادی می‌تواند از  بروز هرگونه بیماری پیشگیری کند. بدیهی است که هر بیماری و معلولیت تبعات منفی بسیاری به دنبال دارد و علاوه بر رنج و محنت بیماری، بار روانی و هزینه‌های اقتصادی بسیاری بر او، خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.
S
تعریف غربالگری غربالگری (screening) در پزشکی راهبردی است که در یک جمعیت به کار می‌رود تا یک بیماری را در افرادی که فاقد نشانه‌ها و علائم هستند، شناسایی کند بر خلاف اغلب موارد در پزشکی، آزمون‌های غربالگری بدون وجود شاهد بالینی از بیماری، بر روی افراد انجام می‌شود. مقصود از غربالگری شناسایی زودرس بیماری در یک جامعه است،‌ تا به این ترتیب با فراهم‌شدن امکان مداخله و مدیریت پیش‌هنگام، میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری کاهش یابد. گرچه غربالگری ممکن است به تشخیص زودرس بیماری منتهی شود، نشان داده شده است که همه آزمون‌های غربالگری به افرادی که مورد غربالگری قرار می‌گیرند، نفع نمی‌رسانند. تشخیص بیش از حد واقع موارد (over diagnosis) تشخیص غلط (misdiagnosis) و ایجاد حس کاذب مصونیت از بیماری برخی از عوارض جانبی غربالگری هستند.
rn ms

حجم

۷۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

حجم

۷۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد