دانلود و خرید کتاب آزمون‌های غربالگری در دوران بارداری محسن فارسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آزمون‌های غربالگری در دوران بارداری اثر محسن فارسی

کتاب آزمون‌های غربالگری در دوران بارداری

معرفی کتاب آزمون‌های غربالگری در دوران بارداری

«آزمون‌های غربالگری در دوران بارداری» نوشته معصومه پاشاپور(-۱۳۶۲) و محسن فارسی است. از زمان لقاح، وقایع شگفت انگیزی برای سلول تخم رخ می‌دهد. در برخی مواقع ممکن است در روند تکامل سلول تخم اختلالاتی ایجاد شود. با انجام آزمایش‌های غربالگری می‌توان از تولد نوزاد با نقائص عمده ژنتیکی پیشگیری به عمل آورد. این امکان از تولد فرزندانی که مشکلات کروموزمی دارند یا به هر نحوی باعث بروز مشکلات روانی و مالی فراوانی در خانواده و جامعه می‌شوند، جلوگیری شود.

نظرات کاربران

S
۱۳۹۶/۱۰/۱۳

کتاب بسیار مفیدیه راههای تشخیص بیماریهای جنینی از طریق غربالگری، تشخیص انواع سندروم مثل سندروم داون و توضیح تشخیص سن جنین (همراه عکس) و...... کاربردی برای جوانان تازه مزدوج جهت آشنایی با غربالگری و آزمایشات مربوط به آن و همچنین

- بیشتر
کاربر ۱۳۴۷۱۵۲
۱۳۹۹/۰۴/۰۷

در کل کتاب مفیدی بود..اما یکم تخصصی توضیح داده بود.و برای اینک مطلب رو بفهمی نیاز داشت ک ی سری اطلاعات رو داشته باشی

نازنین صیامی
۱۴۰۲/۰۲/۱۰

کتابی که رایگان هست را چرا باید پرداخت کنیم خودتون زدین رایگان ولی وقت دانلود مبلغ پرداخت میاره

shadiamini
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

میشه بپرسم منابع این کتاب چیا هستن؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
با انجام آزمایش‌های غربالگری می‌توان از تولد نوزاد با نقائص عمده ژنتیکی پیشگیری به عمل آورد. این امکان از تولد فرزندانی که مشکلات کروموزمی دارند یا به هر نحوی باعث بروز مشکلات روانی و مالی فراوانی در خانواده و جامعه می‌شوند، جلوگیری شود.
S
برخورداری از سلامتی بزرگ‌ترین نعمت الهی و اولین خواسته هر انسانی به‌شمار می‌رود. بر طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، سلامت در سه سطح جسمی، روانی و اجتماعی تعریف می‌شود. هر انسان در جهت حفظ سلامت و تندرستی خود تا حد زیادی می‌تواند از  بروز هرگونه بیماری پیشگیری کند. بدیهی است که هر بیماری و معلولیت تبعات منفی بسیاری به دنبال دارد و علاوه بر رنج و محنت بیماری، بار روانی و هزینه‌های اقتصادی بسیاری بر او، خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.
S
تعریف غربالگری غربالگری (screening) در پزشکی راهبردی است که در یک جمعیت به کار می‌رود تا یک بیماری را در افرادی که فاقد نشانه‌ها و علائم هستند، شناسایی کند بر خلاف اغلب موارد در پزشکی، آزمون‌های غربالگری بدون وجود شاهد بالینی از بیماری، بر روی افراد انجام می‌شود. مقصود از غربالگری شناسایی زودرس بیماری در یک جامعه است،‌ تا به این ترتیب با فراهم‌شدن امکان مداخله و مدیریت پیش‌هنگام، میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری کاهش یابد. گرچه غربالگری ممکن است به تشخیص زودرس بیماری منتهی شود، نشان داده شده است که همه آزمون‌های غربالگری به افرادی که مورد غربالگری قرار می‌گیرند، نفع نمی‌رسانند. تشخیص بیش از حد واقع موارد (over diagnosis) تشخیص غلط (misdiagnosis) و ایجاد حس کاذب مصونیت از بیماری برخی از عوارض جانبی غربالگری هستند.
rn ms

حجم

۷۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

حجم

۷۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان