بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بازاریابی محتوا، استراتژی و راهکارها | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب بازاریابی محتوا، استراتژی و راهکارها اثر علیرضا امیدوند

بریده‌هایی از کتاب بازاریابی محتوا، استراتژی و راهکارها

۳٫۸
(۱۱)
محتوای امروز، جمع‌بندی حاصل فکر بشر، هضم کردن آن، ساختار بخشیدن به آن، تحلیل آن و تدوین آن به شکلی ساده، کاربردی و قابل‌درک است. خواه در قالب یک متن، خواه یک فیلم، خواه یک فایل صوتی، خواه یک نرم‌افزار، خواه یک نقشه‌ی ذهنی و ... این بار هم ما مثل همیشه غافل هستیم.
فاطمه
محتوا همان‌گونه که نامش نشان می‌دهد، «مظروف» است و همواره در یک «ظرف» معنا پیدا می‌کند. بستر سخت‌افزار یک ظرف بود. استیو جابز و بیل گیتس، برای این بستر، محتوا تولید کردند: سیستم‌های عامل. جالب این جاست که این دو تولیدکننده‌ی محتوا، ثروتمندتر از تولیدکنندگان «ظرف» شدند و جالب‌تر این که سیستم‌های عامل که خود، محتوایی برای ظرف سخت‌افزار بودند، به ظرفی دیگر تبدیل شدند تا برنامه‌نویسان و کسب‌وکارها، محتوایی برای آن‌ها تولید کنند: نرم‌افزارهای گوناگون، تارنماهای مختلف و همه‌ی آن چه ما می‌بینیم.
mhzm
ماه‌عسل این استراتژی در بازاریابی به دست آوردن مشتریان متعهد و پایدار است که در ازای اطلاعات مفیدی که از شما دریافت می‌کنند به شما وفادار خواهند بود.
Thinker
۳-۱. وجه تمایز بازاریابی محتوا و تبلیغات بازاریابی محتوا دو تفاوت عمده نسبت به تبلیغات دارد. اول این که محتوا را در رسانه‌های تحت مالکیت خود پخش خواهد نمود. چنان چه این محتوا در رسانه‌ای که خریداری شده پخش شود به آن تبلیغات گفته می‌شود. دوم این که استراتژی بازاریابی محتوا بیشتر جذب‌کننده است تا تهاجمی، محتوا هرگز مزاحمت ایجاد نمی‌کند بلکه باعث جذب افراد می‌گردد. هم‌چنین بازاریابی محتوا رابطه‌ی علت و معلولی ندارد و هم‌چنین اندازه‌گیری نتایج به صورت معمول کار بسیار دشواری است. بازاریابی محتوا یکی از ابزارهای متنوعی است که به وسیله‌ی آن می‌توان پیام را به مشتری ارسال کرد و آن‌ها را برای خرید متقاعد نمود. تفاوت دیگر بازاریابی محتوا زمان‌بر بودن و پرهزینه بودن آن نسبت به مدل‌های تبلیغاتی است.
بید مجنون
وقتی از بازاریابی با استفاده از محتوا حرف می‌زنیم منظورمان این است که برای تغییر و بهبود رفتار مشتری، به جای توصیه و نصیحت و خواهش و تبلیغ، مطالب مختلف آموزشی (فیلم، کتاب، مقاله، پوستر، عکس و …) را در اختیار او قرار می‌دهیم تا ضمن این که مطالب جدیدی را می‌آموزد، به استفاده از محصولات و خدمات ما نیز ترغیب شود.
بید مجنون
کافی است یک بار دیگر فکر کنیم و ببینیم که من یا سازمان من چه چیزی را می‌فروشد و بازاریابی محتوا قرار است به من برای فروش چه چیزی کمک کند؟
Amin Zamani
وقتی که ارتباطات شکل گرفت، محتوا این بار شکل پیام را به خود گرفت. حالا محتوا فرستنده و گیرنده هم داشت و در یونان باستان، آن‌ها که در دو ماراتون پیروز بودند، حاملان پیام‌های مهم تلقی می‌شدند.
mhzm
وقتی که ارتباطات شکل گرفت، محتوا این بار شکل پیام را به خود گرفت. حالا محتوا فرستنده و گیرنده هم داشت و در یونان باستان، آن‌ها که در دو ماراتون پیروز بودند، حاملان پیام‌های مهم تلقی می‌شدند.
mhzm
انسان‌ها از زمان غارنشینی، به تولید محتوا علاقه داشته‌اند. ترسیم نقاشی روی دیوارهای غار، نمونه‌ای از تولید محتواست. هنوز نمی‌دانیم که چرا انسان اولیه بر دیوار غارها تصاویر مختلف ترسیم می‌کرده است.
mhzm
هنوز دغدغه‌ی مالکیت معنوی محتوا را داریم و فراموش کرده‌ایم که در این حوزه چنان تاخیر کردیم که دنیا در حال عبور از این مدل فکری است. میلیون‌ها محصول، تحت لیسانس Creative Commons به بازار عرضه شده‌اند؛ شکل نوینی از مالکیت که فراتر از نگرش سنتی به کپی‌رایت است.
mhzm

حجم

۲۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۲۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان