بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟) اثر جیم کالینز

بریده‌هایی از کتاب از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟)

۳٫۷
(۵۶)
برترین شرکت‌های از خوب به عالی یک شعار ساده داشتند: «هر کاری که با مفهوم جوجه‌تیغی ما هماهنگ نباشد، انجام نخواهیم داد و هزینه و انرژی خود را صرف کارهای نامرتبط نمی‌کنیم. خریدهای نامربوط انجام نمی‌دهیم. معاملات مخاطره‌آمیز انجام نمی‌دهیم و اگر کاری برایمان مناسب نباشد، انجامش نخواهیم داد. همین و بس! از سویی دیگر، متوجه شدیم عامل اصلی نابودی بیشتر شرکت‌های همسنگ نبود نظم لازم برای پایبندی به این سه دایره فکری است.
ح.خ
با حقایق بی‌رحم روبه‌رو شوید، اما هرگز ایمان خویش را از دست ندهید
Amir Ganjkhani
در بخش مدیریت ارشد، شرکت‌های از خوب به عالی این الگوی دوگانه را نشان می‌دادند: یا افراد مدت زیادی در سازمان می‌مانند یا بلافاصله حذف می‌شوند. به عبارت دیگر، شرکت‌های از خوب به عالی در زمینه نیروی انسانی، تغییرات بیشتری نداشتند، بلکه تغییرات بهتری داشتند.
mohammad
ما مدارس عالی نداریم؛ زیرا مدارس خوب داریم. ما دولت عالی نداریم؛ زیرا دولت خوبی داریم. افراد کمی به زندگی عالی دست می‌یابند؛ زیرا خوب زندگی کردن راحت‌تر است. بیشتر شرکت‌ها هرگز عالی نمی‌شوند؛ چون بیشتر آن‌ها به حد کافی خوب هستند و این مهم‌ترین مشکل آن‌هاست.
سعید دونقطه دی
درطول این تحقیق، به‌طور مکرر از کلماتی چون منظم، سخت‌گیر، پی‌گیر، مصمم، سخت‌کوش، دقیق، وسواسی، مرتب، روشمند، ماهر، پرمسئولیت، منسجم، متمرکز، جوابگو و مسئول استفاده کردیم. این واژه‌ها در همه مقالات، مصاحبه‌ها و منابع مکتوب شرکت‌های از خوب به عالی وجود داشت؛ اما در مطالب مربوط به شرکت‌های همسنگ دیده نمی‌شد.
ح.خ
محور تمرکز شرکت‌های از خوب به عالی این نبود که برای عالی شدن باید چه کاری انجام داد، بلکه به این مهم نیز اندیشیده بودند که باید دست از ادامه چه کارهایی برداشت و چه کارهایی را نباید انجام داد.
ح.خ
فهرست‌ «کارهایی که نباید انجام دهیم» مهم‌تر از فهرست‌ «کارهایی است که باید انجام دهیم».
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
وقتی پرسیدم که ماکلر چگونه همه این‌ها را انجام می‌داد، گفتند: «این کار آن‌قدرها هم برای او دشوار نبود. او در گردآوری افراد شایسته و انتصاب آن‌ها در بهترین جایگاه‌ها، مهارت بسیار خوبی داشت، به‌طوری که به حضور خودش در همه ساعات شبانه‌روز در سازمان نیازی نبود. این همه راز کلمن برای موفقیت و تعادل بود.»
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
رهبران مؤسسات از خوب به عالی سه حقیقت ساده را می‌دانستند: نخست اینکه اگر در ابتدای مسیر به جای تمرکز بر چه چیزی و تعیین هدف، بر چه کسی و انتخاب افراد مناسب متمرکز باشید، می‌توانید به‌راحتی به دنیای تحول قدم بگذارید.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
این‌طور نبود که مدیران شرکت‌های از خوب به عالی در ابتدا، مبدأ حرکت را انتخاب کنند و سپس افراد مناسب را بیابند، برعکس، آن‌ها ابتدا نیروی مناسب را انتخاب و نیروی نامناسب را حذف می‌کردند و بعد هدف را تعیین می‌کردند.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان