بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مهاتما گاندی | صفحه ۲۴ | طاقچه
کتاب مهاتما گاندی اثر محمد قاضی

بریده‌هایی از کتاب مهاتما گاندی

نویسنده:رومن رولان
امتیاز:
۳.۲از ۲۱۴ رأی
۳٫۲
(۲۱۴)
نام حقیقی او مهنداس کرم چند گاندی است.
ツAlirezaツ
کتاب اختناق هندوستان تألیف ویل دورانت
ツAlirezaツ
انگلیسی ها برای از بین بردن صنایع دستی درخشان هند به کمک صنایع ماشینی خود به رقابت برخاستند. بدین منظور تصمیم گرفتند که هندوستان را تبدیل به یک کشور صددرصد کشاورزی نمایند تا بتوانند بازار بلامعاوضی برای منسوجات و مصنوعات خود به دست داشته باشند.
ツAlirezaツ
کتاب قانون تمدن و فساد تألیف آدامس بروک
ツAlirezaツ
رابرت کلیو، فاتح بنگاله، کمپانی هند شرقی را مالک ثروتمندترین و مترقی ترین ایالات هندوستان اعلام کرد. این شخص و جانشینان او بعدها به وسیلۀ جعل اسناد و الغای غیرقانونی معاهدات و ایجاد نفاق و خصومت بین شاهزادگان و رواج شیره و افیون و رشوه دادن و رشوه گرفتن و اشاعۀ خرافات و موهومات تمام سرزمین های هند را تصرف کردند و ثروت های بی کران آن را به یغما بردند.
ツAlirezaツ
«در عین حال که اختلافی عمیق با دولت دارم فرد فرد انگلیسیان را دوست می دارم.»
ssmn
کسی حق ندارد شریر را با توسل به زور تسلیم کند بلکه وظیفه دارد که با جداشدن از وی به هر قیمت که باشد در برابر او مقاومت ورزد.
تهمتن
با آنکه طرد تمدن مغرب زمین به هیچ وجه منظور اصلی گاندی نبوده است لیکن تاگور می داند که احساسات برانگیختۀ ناسیونالیسم هندی چنین معنایی به آن خواهدداد.
old magi
کوشش فعلی برای جداساختن فکر ما از فکر مغرب زمین به منزلۀ آهنگ خودکشی معنوی است… عصر حاضر تحت سلطۀ مقتدرانۀ مغرب زمین درآمده و این امر فقط از آنجا ممکن شده است که در مغرب زمین مأموریت بزرگی به انسان محول گردیده است. ما در مشرق زمین ناگزیریم از آن تعلیم بگیریم…
old magi
زندگی از مرگ پدید می آید. برای آنکه گندم بروید باید که دانۀ بذر نابود شود. هیچ گاه کسی بدون عبور از میان آتش رنج بلند نشده است… هیچ کس نمی تواند از این قاعده بگریزد… ترقی چیزی جز تزکیۀ رنج با اجتناب از رنج دادن نیست. هر قدر رنج (شخصی) پاک تر باشد ترقی والاتر است…
تهمتن

حجم

۱۸۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱۸۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان