بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سرنوشت روح | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب سرنوشت روح اثر مایکل نیوتون

بریده‌هایی از کتاب سرنوشت روح

انتشارات:نشر پنج
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۶۷ رأی
۴٫۴
(۶۷)
در دورۀ جنینی، در حالی که روح‌ها خود را با مدار جریان مغزی و خودِ میزبان‌شان وفق می‌دهند، هنوز می‌توانند مانند روح‌های فناناپذیر فکر کنند. پس از تولد، نوعی فراموشی تدریجی در حافظه شروع می‌شود و آمیخته‌ای از صفات فناناپذیر روح با ذهن موقت بشری در کنار هم، خصایص یک شخصیت جدید را به وجود می‌آورند.
Dexter
در دنیای روح، هیچ روحی، روح دیگر را بی‌ارزش تصور نمی‌کند و به چشم تحقیر نگاه نمی‌کند. همگی ما در فرایند تحول برای دستیابی به ادراک و بصیرت بیشتر هستیم.
Dexter
باشد ... ما او را به قدری تقویت می‌کنیم که برگردد و این دفعه کارش را به نحو صحیح شروع کند. گزارش بعدی نمونه‌ای از بازسازی شدید روح است. گزارش شمارۀ ۲۱ شامل گروه خاصی از روح‌هاست
سهیلا جوکار
یکی از قوانین دنیای روح این است که هر نوع خطای روح، خواه با نیت قبلی باشد خواه غیرعمد، باید به طریقی در یکی از زندگی‌های بعدی جبران شود. این به مثابۀ تنبیه، یا حتی توبه و طلب بخشش نیست، بلکه فرصتی است برای رشد معنوی. شاید برای روح‌ها، جهنم دیگری جز کرۀ زمین در کار نباشد.
انار
نوزاد تازه متولدشده هنوز هیچ تجربۀ قبلی ندارد. بلافاصله بعد از مرگ هم همین طور است.
کاربر ۴۰۲۲۳۰۳
انرژی، حامل افکار و خاطرات در هر توالی است و این ذرات هرگز فراموش نمی‌شوند و به عدم نمی‌روند. کانالی که زمان در آن شکل می‌گیرد، با فکر ایجاد می‌شود. یعنی ایده‌ای در فکر ما شکل می‌گیرد، پس از آن به وقوع می‌پیوندد و سپس خاطرۀ آن برای همیشه باقی می‌ماند.
کاربر ۳۳۴۱۲۹۷
ه اکثر روح‌ها شدیداً تمایل دارند ثابت کنند شایستگی موهبتی را که به آنها اعطا شده است دارند.
Dexter
در کنفرانس‌های گذشته، بارها دربارۀ یکی از سوژه‌هایم متذکر شده‌ام که چهار هزار سال زمینی طول کشید تا او نهایتاً بتواند بر حسادتش فائق آید.
Dexter
ادامۀ زندگی پس از فقدان کسی که انسان دوستش دارد، یکی از سخت‌ترین امتحانات است. همه می‌دانیم که فرایند تحمل اندوه بازماندگان، شامل گذر از مراحل شوک اولیه، مقابله با ناباوری، خشم، افسردگی و بالاخره رسیدن به نوعی پذیرش است. هر یک از این مراحل آشفتگی عاطفی، از نظر مدت و شدت متفاوت است و ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد. از دست دادن عزیزی که با او رابطۀ عمیقی داشته‌ایم، می‌تواند باعث چنان یأسی شود، که احساس کنیم درون گودالی بی‌انتها سقوط کرده‌ایم، جایی که فرار از آن ممکن نیست، زیرا ظاهراً مرگ، پدیده‌ای نهایی و قطعی است.
انار
هر چه می‌گویم که آدم در زندگی گاهی هم باید خطر کند، جواب می‌دهند که همیشه باید اعتدال را نگه دارم. بالاخره ناچار شدم به یکی‌شان بگویم: گفتن این حرف برای جنابعالی، که راحت و آسوده این جا نشسته‌اید آسان است، ولی من در کرۀ زمین وضعیتی داشتم که باید در یک منطقۀ جنگی زنده می‌ماندم »
انار

حجم

۶۷۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

حجم

۶۷۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان