بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قلعه‌ی حیوانات | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قلعه‌ی حیوانات اثر جورج اورول

بریده‌هایی از کتاب قلعه‌ی حیوانات

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۱۲۵ رأی
۴٫۵
(۱۲۵)
ناپلئون دیگر هرگز با نام سادهٔ «ناپلئون» خطاب نمی‌شد. نام او همیشه با عنوان رسمی «پیشوای ما، رفیق ناپلئون» خوانده می‌شد و خوک‌ها دوست داشتند تا القاب دیگری مثل «پدر حیوانات»، «خصم بشر»، «حامی گوسفندان»، «دوست جوجه‌اردک‌ها» و غیره به او بدهند.
مهدی بهرامی
حیوانات از پشت پنجره، بارها و بارها به چهرهٔ خوک‌ها و انسان‌ها خیره شدند؛ اما دیگر نتوانستند بین آن‌ها فرقی بگذارند
farshad
اوضاع زندگی‌شان همیشه همین بوده و نه بدتر می‌شود نه بهتر. او گفت گرسنگی، مشقّت و سختی و یأس و نومیدی، قوانین جدانشدنی‌ای از زندگی آن‌ها هستند.
❥ⓕⓣⓜⓗ❥
تابستان هفته‌ای شصت ساعت کار کردند و ناپلئون در ماه اوت اعلام کرد که باید بعدازظهرهای یکشنبه هم کار کنند. اگرچه این کار داوطلبانه بود؛ ولی جیرهٔ غذایی هر حیوانی که غیبت می‌کرد، نصف می‌شد. با وجود این اضافه‌کاری، آن‌ها مجبور شدند از بعضی کارها صرف‌نظر کنند
مهدی بهرامی
دوستان، تصور نکنید رهبری کار لذتبخشی است! برعکس، مسوولیتی سنگین و دشوار است. هیچ‌کس به‌اندازهٔ رفیق ناپلئون معتقد به تساوی و برابری حیوانات نیست. او خیلی خوشحال می‌شود که شما خودتان برای خود تصمیم بگیرید؛ ولی بعضی وقت‌ها ممکن است تصمیمات ناجوری بگیرید. آن‌وقت ما باید چه‌کار کنیم؟ به‌طور مثال فرض کنیم روزی تصمیم بگیرید که از آن طرح درخشان آسیاب بادی اسنوبال پیروی کنید، اسنوبال، کسی که حالا همه می‌دانیم خیانتکاری بیش نیست؟»
مهدی بهرامی
«رفیق، احساساتی نشو! جنگ جنگ است.
مهدی بهرامی
من خودم به‌هیچ‌وجه شیر و سیب دوست ندارم. هدف ما از خوردن شیر و سیب فقط حفظ سلامتی است. شیر و سیب (دوستان، همان‌گونه که از نظر علمی به اثبات رسیده است) حاوی موادی است که برای حفظ سلامتی خوک لازم است. کارِ ما خوک‌ها فکری است. مدیریت و سازماندهی تمام مزرعه برعهدهٔ ماست. ما شب و روز در فکر رفاه شما هستیم و به‌خاطر شماست که شیر می‌نوشیم و سیب می‌خوریم. هیچ می‌دانید که اگر ما از وظایف خود بازبمانیم، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ بله، جونز دوباره به این‌جا برمی‌گردد!
مهدی بهرامی
من نمی‌دانم این شورش کی به‌وقوع می‌پیوندد، شاید هفتهٔ دیگر یا شاید صدسال دیگر؛ ولی می‌دانم و مثل روز برایم روشن است که دیر یا زود، عدالت برقرار خواهد شد.
مهدی بهرامی
می‌گفت: «خدا به من دم داده تا با آن حشرات را از خود دور کنم» و بی‌درنگ اضافه می‌کرد: «اما ای کاش نَه من دم داشتم و نَه حشره‌ای آفریده شده بود!»
مهدی بهرامی
«شادی و سعادت واقعی در کار زیاد و زندگی ساده است.»
𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔

حجم

۹۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۹۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان