بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قوانین طبیعت انسان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قوانین طبیعت انسان اثر رابرت گرین

بریده‌هایی از کتاب قوانین طبیعت انسان

نویسنده:رابرت گرین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۸۶ رأی
۴٫۱
(۸۶)
هیچ ایرادی ندارد که در ارتباط با بیشتر مردم گاهی در رفتار با آن‌ها کمی سرد باشید. این کار موجب می‌شود آن‌ها برای دوستی با شما ارزش بیشتری قائل شوند. اما اگر واقعاً نسبت به فردی عشقی خاص داریم باید آن را پنهان کنیم؛ درست مانند زمانی که جرمی انجام می‌دهیم و آن را پنهان می‌کنیم. شاید این کار پسندیده نباشد، اما کار درستی است. چرا؟ زیرا سگ‌ها هم تحمل مهربانی زیاد را ندارند، چه رسد به ما انسان‌ها! آرتور شوپنهاور
Elham
کافی است زمانی آزاد به بازی با ایده‌ها بپردازید، گزینه‌هایتان را وسیع‌تر کنید و توجه جدی به چیزهایی داشته باشید که در وضعیت ناخودآگاه ذهن شما وجود دارد. به همین نسبت باید از تاریک‌ترین محرک‌ها نیز بهره بگیرید، حتی آن‌هایی که به نظرتان جنایتکارانه می‌رسند و روشی بیابید تا آن‌ها را در کار خود بیان کنید یا به صورت یک مقاله یا طرح در مجله‌ای عنوان کنید.
Dexter
همهٔ ما به نوعی خودشیفته‌ایم. در یک گفت‌وگو همهٔ ما در پی آن هستیم که گوی سبقت را برباییم، از داستان‌های خودمان بگوییم و عقیدهٔ خود را به کرسی بنشانیم. ما از افرادی که عقاید ما را به اشتراک می‌گذارند، خوشمان می‌آید، زیرا ما را به جایگاه والایی که می‌پسندیم رهنمون می‌کنند.
Dexter
داشتن حس هدفمندی و یافتن رسالت خود در زندگی روشی مهم برای مصون ماندن در برابر حسادت است. شما به جای حسادت دیگران بر زندگی و برنامه‌های خویش متعهد و متمرکزید. آنچه در شما رضایت ایجاد می‌کند، تحقق بالقوه‌هایتان است نه جلب توجه دیگران؛ زیرا شما می‌دانید که توجهی که از بیرون می‌آید، گذراست. دیگر نیازی به مقایسه ندارید، زیرا حس خودارزشمندی شما از درون می‌تراود نه از بیرون.
FerFerism
زمان واکنش را افزایش دهید. این قدرت از طریق تمرین و تکرار به دست می‌آید. وقتی رویداد یا تعاملی نیاز به پاسخ یا واکنش دارد، باید یک قدم به عقب گذاشتن را بیاموزید.
Dexter
بگذارید همهٔ آشنایان اعم از مرد و زن به این احساس برسند که شما می‌توانید هرگاه اراده کنید از همراهی آن‌ها کناره‌گیری کنید. این آگاهی موجب استحکام دوستی خواهد شد. هیچ ایرادی ندارد که در ارتباط با بیشتر مردم گاهی در رفتار با آن‌ها کمی سرد باشید. این کار موجب می‌شود آن‌ها برای دوستی با شما ارزش بیشتری قائل شوند. اما اگر واقعاً نسبت به فردی عشقی خاص داریم باید آن را پنهان کنیم؛ درست مانند زمانی که جرمی انجام می‌دهیم و آن را پنهان می‌کنیم. شاید این کار پسندیده نباشد، اما کار درستی است. چرا؟ زیرا سگ‌ها هم تحمل مهربانی زیاد را ندارند، چه رسد به ما انسان‌ها! آرتور شوپنهاور
ForuzanBehnam
مردم اطراف شما معمولاً عاقل به نظر می‌آیند، گویی کنترل زندگی خود را در دست دارند. اما کافی است هر کدام از آن‌ها را در شرایط پرتنشی قرار دهید که فشار رویشان در حال افزایش باشد تا واقعیت متفاوتی را شاهد باشید. اینجاست که نقاب آرامش پایین می‌افتد. آن‌ها ناگهان عصبانی می‌شوند، حالات بدگمانی و جنون می‌گیرند و بیش‌ازحد حساس و حتی گاهی نفرت‌انگیز می‌شوند. بدوی‌ترین بخش‌های مغز تحت فشار یا تهدید به‌راحتی برانگیخته و درگیر می‌شوند و قدرت استدلال آدمی را از او می‌گیرند. درواقع، تنش یا تهدید می‌تواند نواقصی را که دیگران با دقتی زیاد از دید بقیهٔ افراد مخفی کرده‌اند، پدیدار کند. شاید عاقلانه باشد که دیگران را در چنین شرایطی مشاهده کنیم تا بتوانیم شخصیت حقیقی آن‌ها را قضاوت کنیم.
Dexter
ما انسان‌ها بردهٔ ترس‌ها و جهالت‌هایمان شده‌ایم.
1984
اغلب تصور می‌کنیم که قدرت افراد را تغییر داده است، اما واقعیت این است که قدرت سهم بیشتری از شخصیت واقعی آن‌ها را رو کرده است.
FerFerism
انسان زمانی نسخهٔ بهتر خودش خواهد شد که او را وادار کنی ببیند چگونه است. آنتوان چخوف
علی

حجم

۸۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۵۶ صفحه

حجم

۸۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۵۶ صفحه

قیمت:
۱۰۹,۹۰۰
۵۴,۹۵۰
۵۰%
تومان