بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان اثر الینور سیگل

بریده‌هایی از کتاب کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان

۳٫۰
(۸)
به‌یاد داشته باشید که کودکان علاقه‌ای عمیق به والدین خود دارند. آن‌ها والدین خود را می‌بخشند و تنبیه‌های آن‌ها را فراموش می‌کنند.
فرشته
از خود بپرسید چه واکنشی مهم است؟ گاهی اوقات والدین در انظار عمومی احساس می‌کنند که عده‌ای مواظب آن‌ها هستند، لذا رفتار فرزندشان را نوعی مخالفت با شخصیت خود می‌پندارند و با او درگیر می‌شوند. بکوشید رفتار فرزندتان را نوعی تجربه و فرصت برای یادگیری تلقی کنید.
shirin
یکی از هدف‌های مهم تربیتی این است که واکنش‌ها سریع و منسجم باشد؛ افزون بر این، یک رفتار شایسته باید به‌طور تدریجی و قدم‌به‌قدم آموخته شود زیرا موضوع یادگیری و حافظه روندی پیچیده است که یک کودک طی آن، هم‌زمان با رشد سنی می‌تواند کلمات، استدلال و انتظارات ما را بفهمد.
shirin
تنبیه کاری است که شما روی کودک اِعمال می‌کنید ولی تربیت کاری است که شما برای او انجام می‌دهید.
روبی
والدینی که از تربیت فرزندان خود غافل می‌شوند، ناگزیرند آن‌ها را تنبیه کنند.
روبی
هیچ‌گاه فرزند خود را کتک نزنید، فریاد نکشید و با چهره عصبانی با او برخورد نکنید زیرا کودکان در همه‌حال به عشق و محبت شما نیاز دارند، حتی در مواقعی که عملی ناپسند مرتکب می‌شوند. هیچ‌گاه به آن‌ها توهین نکنید و مخالفت خود را با صدای آرام ابراز نمایید.
کاربر ۳۱۰۶۰۲۳
بعضی کودکان قانع نمی‌شوند و به‌محض گرفتن وسیله‌ای از آن‌ها گریه می‌کنند. بدون آنکه تصور کنید در حال شکنجه او هستید؛ گریه‌اش را تحمل کنید و بدانید که شما درحال آموزش او هستید تا یاد بگیرد که نباید بی‌محابا با هر وسیله‌ای بازی کند.
fatemeh1991
۱۵. هیچ‌گاه فرزند خود را کتک نزنید، فریاد نکشید و با چهره عصبانی با او برخورد نکنید زیرا کودکان در همه‌حال به عشق و محبت شما نیاز دارند، حتی در مواقعی که عملی ناپسند مرتکب می‌شوند. هیچ‌گاه به آن‌ها توهین نکنید و مخالفت خود را با صدای آرام ابراز نمایید.
fatemeh1991
با توجه به آنکه والدین همواره به راه‌حل‌های گوناگون می‌اندیشند، به فرزندان خود می‌آموزند که تنها با فکر کردن می‌توانند گره مشکلات را بگشایند؛ بنابراین، هنگامی‌که فرزندان با مشکل رنگ روبه‌رو شدند، به راه‌های گوناگون اندیشیدند و توانستند با مادر خود ارتباط عاطفی برقرار کنند و او را قانع سازند، زیرا در گذشته به‌هنگام برخورد با مشکلات، از والدین خود آموخته بودند که با گفت‌وگو می‌توان آن را از بین برد.
کاربر ۲۴۶۳۰۳۴
به یاد داشته باشید که احساسات شما در چهره‌تان پدیدار می‌شود، حتی اگر سعی در مهار کردن آن داشته باشید. کودکان نسبت به رفتار والدین بسیار حساس هستند. هنگامی که مادری اخم می‌کند یا چشمان خود را گرد می‌کند، فرزندش به او می‌گوید "چرا داد می‌زنی؟" زیرا از نظر یک کودک، داد زدن، تنها یک صدا نیست بلکه یک احساس است.
zbabaxni

حجم

۱۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
۵۰,۴۰۰
۱۰%
تومان